• امروز : شنبه - 16 تیر - 1403
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
کل 3413 امروز 6
2
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی خبر داد؛

صدور مجوز ایجاد پایانه صادراتی شهرستان چناران

  • کد خبر : 30319
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
صدور مجوز ایجاد پایانه صادراتی شهرستان چناران
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پیرو مطالبه بخش خصوصی، مجوز ایجاد و احداث پایانه صادراتی شهرستان چناران در یکصدوشانزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی استان تصویب گردید و هم اکنون مجوز این پایانه صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی اکبر لبافی»، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: راه اندازی پایانه‌های صادراتی از جمله مهم‌ترین مطالبات بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات است و در حال حاضر نیز چند پایانه صادراتی مانند دوغارون، نیشابور در استان فعال هستند که بنگاه های اقتصادی می توانند از ظرفیت این پایانه ها در جهت توسعه صادرات و به دست آوردن بازارهای بین‌المللی استفاده کنند. با توجه به اینکه چناران نیز شهرستان رو به توسعه صنعتی است و واحدهای بزرگ و برندهای شناخته شده ای از صنایع مختلف چه در سطح ملی و چه بین المللی در این شهرستان  استقرار دارند، وجود این پایانه صادراتی یک ضرورت تلقی می شود. ضمن اینکه حدود 550 واحد تولیدی دیگر در منطقه شمال خراسان فعال هستند که از خدمات این پایانه می‌توانند استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این پایانه حدود 2 سال پیش در کارگروه صادراتی استان تصویب شد؛ اما سازمان توسعه تجارت با صدور مجوز پایانه صادراتی چناران مخالفت می‌کرد تا اینکه حسب درخواست متولیان امر در جلسات مختلف دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان این درخواست مطرح و پس از بحث و بررسی های لازم  در دبیرخانه  شورای گفت و گو نظر موافق دستگاه استانی وجود داشت ولیکن با مخالفت سازمان توسعه تجارت روبه رو بودیم.

لبافی با بیان اینکه احداث پایانه ها مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و کاملا در راستای طرح تحول صادرات استان است، افزود: در واقع سازمان توسعه تجارت با این استدلال که شهرستان چناران به مشهد نزدیک است، نسبت به صدور مجوز اقدام نمی‌کرد تا این که این مساله در یکصد و شانزدهمین نشست شورای گفت و گوی استان مطرح و مقرر گردید اداره کل صمت این مبحث را پیگیری کند؛ البته  دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان و استانداری نیز مکاتبات بسیاری پیرامون این مساله با مرکز داشتند که در نهایت این طرح پس از چند  ماه پیگیری به دلیل داشتن دلایل توجیهی، فنی و اقتصادی مورد موافقت قرار گرفت و در خصوص صدور مجوز پایانه های صادراتی شهرستان چناران با رویکرد بسترسازی برای توسعه واحدها، دستیابی به بازارهای جدید، خدمت رسانی به بنگاه های اقتصادی موجود توافق حاصل گردید. امید می رود هر چه سریع تر عملیات احداث این پایانه شروع شود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=30319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.