• امروز : شنبه - 17 شهریور - 1403
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3705 امروز 0
7
در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید شد:

توسعه اقتصاد از مسیر همگرایی دولت چهاردهم با بخش‌خصوصی

  • کد خبر : 30881
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
توسعه اقتصاد از مسیر همگرایی دولت چهاردهم با بخش‌خصوصی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشورت‌خواهی دولت چهاردهم از تشکل‌های اقتصادی و خاصه اتاق بازرگانی به اصلاح کارآمد راهبردهای اقتصادی و همچنین تقویت جایگاه بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کمک خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمدرضا توکلی‌زاده» در نشست هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی استان، تحولات بعد از انتخابات اخیر که منجر به تعیین نهمین رئیس جمهوری کشورمان شد را مرور کرد و متذکر شد: بازگشت نماینده اتاق بازرگانی ایران به کمیته انتخاب اعضای هیات دولت و نظرخواهی‌های انجام شده از اتاق، حکایت از شکل‌گیری یک تعامل خوب میان دولت آینده و پارلمان بخش خصوصی کشورمان دارد.

وی تاکید کرد: قطعا اگر هماهنگی لازم بین دولت و بخش خصوصی شکل بگیرد، این امید ایجاد می‌شود که با هماهنگی همه ارکان مرتبط و موثر در حوزه اقتصاد، توسعه را در این بخش شاهد باشیم و توامان جایگاه بخش خصوصی کشورمان در سپهر اقتصاد کشور تقویت شود.

توکلی‌زاده از فراهم‌سازی فضایی برای استقرار مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ساختمان اتاق مشهد خبر داد و ظرفیت مذکور را فرصتی دانست که به منظور تعامل بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با وکلایشان در خانه ملت فراهم آمده است.

او ابراز امیدواری کرد که فرصت‌های ایجاد شده به تسریع در بهبود مولفه‌های موثر بر محیط کسب و کار استانمان بیانجامد و مسیر قانون‌گذاری را در بخش اقتصاد، به سمت نظرخواهی و مشورت‌گیری موثرتر از بخش خصوصی سوق دهد.

 

*طرح مطالبات بخش خصوصی در حوزه اقتصاد از دولت آینده

محمود امتی، عضو هیات رئیسه اتاق مشهد نیز با اشاره به انتخابات اخیر که سکاندار دولت چهاردهم را مشخص نمود، متذکر شد: در ایام رقابت‌های انتخاباتی، اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد و فعالان اقتصادی و تشکلی استان در قالب گفت‌وگو با رسانه‌ها و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی، مواضع و انتظارات خود را از دولت آینده با مدنظر قرار دادن منافع جمعی بخش خصوصی و نیازهای اقتصادی آحاد جامعه، مطرح نمودند که این اقدامی شایسته بود و امیدواریم رئیس دولت چهاردهم و تیم اقتصادی وی، این مطالبات را مورد توجه و اقدام قرار دهند.

*اصلاح آیین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی با هدف ارتقای کارآمدی بازوان مشورتی اتاق مشهد

اما در ادامه این جلسه علی کبیر، دبیرکل اتاق بازرگانی مشهد، به طرح دستور کار اصلی این جلسه یعنی بازنگری در آیین نامه اداره کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد پرداخت و توضیح داد: قریب به یکسال از فعالیت این ساختارهای مشورتی در دوره دهم سپری می‌شود و ارزیابی‌ها و تحلیل‌های لازم بر روی عملکرد این کمیسیون‌ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: حسب تجاربی که در یک سال گذشته حاصل آمده، اصلاحاتی بنا به پیشنهاد هیات رئیسه کمیسیون ها و سایر ارکان متولی، بر روی آیین نامه مذکور جمع بندی شد که در جلسه امروز بررسی و مصوب خواهند شد.

در ادامه تریبون در اختیار «نرجس خوش‌زبان»، مدیر هماهنگی امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی مشهد قرار گرفت و وی اصلاحات پیشنهادی بر روی مفاد آیین‌نامه اداره این بازوان تخصصی-مشورتی اتاق را قرائت و تشریح نمود.

پس از استماع توضیحات ارائه شده، محمدحسین روشنک، عضو هیات رئیسه اتاق مشهد، در سخنانی، جایگاه مشورتی و ظرفیت کمیسیون‌ها در تحلیل مسائل محیط کسب و کار را یادآور شد و عنوان کرد: معیار عملکرد و ارزیابی کمیسیون‌ها نباید کمیت و تعداد جلسات آن‌ها باشد و این بازوان مشورتی اتاق باید با داشتن دستور کارهای مشخص، مستمرا فضای کسب و کار و حوزه‌های مرتبط با خود را رصد نمایند و خروجی کاربردی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پویایی کمیسیون‌ها متاثر از عملکرد هیات رئیسه آن‌ها است و این مهم باید مطالبه گردد.

حسین محمدیان، عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد نیز از اهمیت بهره‌گیری حداکثری از دانش و تجارب کارشناسان مرتبط با حوزه‌های تخصصی کمیسیون‌ها سخن گفت و محدود نشدن ترکیب آن‌ها به اعضای اتاق را مورد تاکید قرار داد.

«رضا حمیدی»، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد نیز بر ضرورت مدیریت درست جلسات کمیسیون‌ها با هدف افزایش بهره‌وری آن‌ها تاکید کرد و درخواست نمود تا پیگیری‌ها و نگرش مبتنی بر بهره وری کمیسیون‌ها نیز معیار بررسی و امتیازدهی به آن‌ها باشد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=30881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.