• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 2934 امروز 0
7
با پیگیری وزارت امور خارجه

اجازه عبور ترانزیتی وسایل نقلیه خارجی از ترکمنستان با شرایط خاص صادر شد

  • کد خبر : 711
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
اجازه عبور ترانزیتی وسایل نقلیه خارجی از ترکمنستان با شرایط خاص صادر شد
اجازه عبور ترانزیتی وسایل نقلیه خارجی به همراه راننده در مسیر سرخس-ترکمنستان-ازبکستان از ۱۱ خرداد امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط خاص صادر شد.

وزارت امور خارجه در نامه‌ای نتایج پیگیری تسهیل ترانزیت در ترکمنستان را اعلام کرد که بر اساس آن وزارت خارجه ترکمنستان اجازه عبور ترانزیتی وسایل نقلیه خارجی به همراه راننده در مسیر سرخس (ایران)-سرخس (ترکمنستان)-فاراب (ترکمنستان)-آلات (ازبکستان) را از ۱۱ خرداد امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط خاص صادر کرده است.

به این ترتیب بر اساس اعلام آژانس حمل‌ونقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان هنگام ورود به نقطه عبور از مرز دولتی ترکمنستان رانندگان خارجی با انجام اقدامات زیر و ارائه این مدارک از گذراندن قرنطینه معاف هستند:

۱. ارائه کلیه مدارک لازم برای ثبت پروسه‌های عبور ترانزیتی و ضدعفونی کردن آن

۲. گذر وسیله نقلیه از دستگاه ضدعفونی

۳. انجام تست فوری کووید ۱۹ و بر اساس نتیجه آن دریافت مجوز عبور ترانزیتی. (در صورت مثبت بودن نتیجه تست به راننده درمان و یا برگشت پیشنهاد خواهد شد.)

۴. راننده باید مدرک رسمی واکسیناسیون کووید ۱۹ (حداکثر ۴۲ روز بعد از آخرین واکسیناسیون)، مدرک رسمی تأییدکننده وجود آنتی‌بادی کووید ۱۹، مدرک رسمی انجام تست کووید ۱۹ و نتیجه منفی آن حداکثر ۷۲ ساعت بعد از صدور را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند.

همچنین بر اساس این اعلام عبور ترانزیتی در قلمرو ترکمنستان بدون تماس با مردم بومی و به صورت یک ستون همراه با خودروی پلیس‌راه ویژه در مسیر از قبل تعیین‌شده و مشخص‌شده در نقشه راه ویژه انجام خواهد شد. به علاوه تردد فقط در ساعت روشنایی روز از ساعت ۸ به وقت محلی انجام خواهد شد و به هنگام تردد ستون، راننده حق توقف و پایین آمدن از وسیله نقلیه بدون اجازه را ندارد.

این آژانس اعلام کرده است در مسیر تردد ستون، ایستگاه‌های توقف برای استراحت که در آن‌ها امکان تعمیر، سوخت‌گیری و خرید مواد غذایی در نظر گرفته شده است وجود دارد و خروج بدون مجوز از آن‌ها برای رانندگان ممنوع است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.