• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل 3190 امروز 8
3
با حضور جمعی از نوجوانان خلاق و ایده‌پرداز؛

چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری خراسان رضوی آغاز شد

  • کد خبر : 11480
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری خراسان رضوی آغاز شد
چهارمین رویداد بوت‌کمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری ویژه نوجوانان ۱۶ تا ۱۹ سال با حضور جمعی از نوجوانان حاضر در این رویداد، رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد و متولیان برگزاری این رویداد، آغاز شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «پیام رشیدی»، مدیر مرکز آموزش اتاق استان در این برنامه اظهار داشت: موضوع فرهنگستان و بوت‌کمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری هفت سال قبل در اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح گردید و با هدف رشد ایده‌های خلاقانه در سنین نوجوانان به این ایده پرداختیم. در واقع، با موضوع پرورش کارآفرینان نسل آینده وارد این مبحث شدیم و برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله لیگ کسب‌وکار دانش آموزی را در سال ۹۷ برگزار نمودیم.

وی با اشاره به ایجاد وقفه‌ای در برگزاری این رویداد طی سال‌های پاندمی کرونا، خاطرنشان کرد: در سال ٩٨ به علت شیوع ویروس کرونا وقفه ای در برنامه های این رویداد رقم خورد و در همان ایده راه اندازی فرهنگستان نوآوری کلید خورد تا رده سنی بین ۱۵ تا ۲۰ سال را وارد بحث کارآفرینی کنیم. این ایده باعث شد از سال گذشته اصطلاحی تحت عنوان بوت‌کمپ وارد فرهنگستان نوجوانان کنیم تا بر اساس آن، نوجوانان خلاق و دارای ایده مورد حمایت و آموزش قرار گیرند.

رشیدی افزود: امسال چهارمین بوت کمپ در رده سنی ۱۶ تا ۱۹ سال برگزار می شود و در این بوت کمپ پرورش ایده های خلاقانه، جذب سرمایه و همچنین کار تیمی از جمله مباحث و موضوعا آموزشی است که برای نوجوانان در نظر گرفته ایم.

مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی به حمایت فعالان اقتصادی از ایده‌های خلاقانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فعالان اقتصادی در این زمینه همراه ما بوده اند و بزرگان صنعت طی روزهای برگزاری بوت‌کمپ برای نوجوانان از تجربه ها و راه های موفقیت خود برای نوجوانان حاضر در این رویداد صحبت می‌کنند و نوجوانان نیز بازدیدهایی از بنگاه های بزرگ اقتصادی و واحدهای تولیدی دارند و حضورشان در این محیط ها باعث می شود تا ذهنیت پویاتری داشته باشند و با دنبال کردن ایده های خلاقانه به سمت رشد خود و صنعت کشور حرکت کنند.

وی با اشاره به آمار نوجوانان تحت آموزش این رویداد بیان داشت: سالانه بیش از ۵۰۰ نفر درخواست حضور در این رویداد را دارند و از این بین، فقط حدود ۵۰ نفر وارد دوره های آموزشی شده که عملا بورسیه اتاق بازرگانی می گردند.

رشیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تکرار این رویداد فعالان اقتصادی به عنوان حامیان این طرح توجه ویژه ای به برگزاری آن و حمایت از طرح های خلاقانه داشته باشند؛ زیرا در نهایت این افراد پس از آموزش به بنگاه های اقتصادی رفته و در آنجا طرح های نوآورانه خود را ارائه می دهند.

ضرورت حل دغدغه نوجوانان خلاق از طریق برگزاری رویدادهای مختلف

«علی محمد شریعتی مقدم»، رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی مشهد نیز با اشاره به اهمیت نقش آفرینی اتاق بازرگانی در ساخت آینده اقتصاد کشور گفت: ما همواره در حال گذار از دوران مختلف هستیم و آینده سازی وظیفه هر نسلی است. بر این اساس، اتاق بازرگانی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، در برگزاری رویدادهای ویژه نوجوانان و دانش آموزان ورود کرده و سعی بر آشنایی بیشتر این گروه سنی با برنامه های اتاق بازرگانی و رویکردهای پارلمان بخش خصوصی داشته است.

شریعتی مقدم در بخش دیگری از سخنانش به برخی چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی اشاره و در عین حال خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع موجود مانند چند نرخی بودن ارز، تلاطم بازار و مباحث مالیاتی باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان نگران فعالیت اقتصادی بوده یا به فک مهاجرت باشند و در اندیشه رشد یافتن و پرورش ایده‌های خود نباشند؛ اما برگزاری چنین رویدادهایی به تقویت روحیه، امیدواری، تجربه اندوزی و افزایش اعتماد به نفس این افراد کمک شایانی خواهد کرد و باعث خواهد شد نوجوانان به صورت حرفه ای آموزش ببینند و برای ورود به حوزه کارآفرینی و فعالیت اقتصادی مهیا گردند.

ایفای مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی در حوزه نوجوانان

در ادامه این برنامه، «لیدا تیموری»، دبیر اجرایی فرهنگستان نوآوری خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود از سال ۹۷، با هدف پرورش رهبران اقتصادی و کارآفرینان آینده کشور اقدام به ایفای نقش کرده و در همین راستا به حوزه آموزش نوجوانان خلاق و ایده پرداز ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور فراخوان‌هایی منتشر شد و ارزیابی‌هایی از نوجوانان ترتیب دادیم. شرکت کنندگان در بوت‌کمپ، عمدتا دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف داشته و نسبت به دیگر همسالان خود، دارای خلاقیت بیشتری بوده و مهارت‌های مختلفی را به صورت خودآموز یاد گرفته‌اند؛ لذا این افراد را گزینش می‌کنیم و سپس بورسیه اتاق بازرگانی به آنان تعلق گرفته و با هزینه‌ای بسیار ناچیز در حد ۵ الی 10 درصد، از آموزش های تخصصی برخوردار می‌شوند.

تیموری بیان داشت: ما در فرهنگستان نوآوری به عنوان پلی میان نظام آموزشی دانشگاه و آموزش و پرورش با کسب‌وکارها در حال فعالیت هستیم و در این حوزه به عنوان واسط بین آموزش و صنعت عمل می‌کنیم. در واقع، فرهنگستان نوآوری به منزله دروازه‌ای برای ورود نوجوانان به دنیایی فراتر از مدرسه تبدیل شده است و در این دنیای جدید، مدل‌ها و نگرش‌های ذهنی نوجوانان شکوفا شده و آنها از این طریق، مسیرهای ارزش آفرینی خود را بهتر پیدا خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.