• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 7
4
رئیس اتاق خراسان رضوی در همایش سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی به منظور تسریع ورود شرکت‌های خراسان‌رضوی به بورس

  • کد خبر : 11582
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
ضرورت برنامه‌ریزی به منظور تسریع ورود شرکت‌های خراسان‌رضوی به بورس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: امروز نرخ استهلاک سرمایه از نرخ تشکیل آن در استان و کشور پیشی گرفته و یکی از اقتضائات اصلاح این شرایط تزریق منابع به این بخش است اما با توجه به دشواری‌های موجود در موضوع تامین مالی بانک‌محور، بهترین گزینه بازار سرمایه است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده» در همایش سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه که در محل این اتاق برگزار شد، عنوان کرد:ضرورت دارد تا در همین راستا، برنامه‌ریزی لازم به منظور تسریع در روند حضور شرکت‌های خراسانی در بورس و افزایش سهم این استان از بازار سرمایه، انجام بگیرد. از متولیان و مدیران سازمان و بورس و اوراق بهادار درخواست داریم تا این مسئله مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی در مشهد اظهار کرد: امروز بازار سرمایه، ظرفیت قابل توجهی در تامین مالی شرکت‌ دارد و آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با ابزارهای سرمایه‌ای و پتانسیل‌های این بازار، در توجه بیشتر آن‌ها به این حوزه اثرگذار است.

وی تاکید کرد: این همایش و نشست‌ها و کارگاه‌هایی که به موازات آن برگزار می‌شود، قطعا باعث روشنگری برای رفع بسیاری از ابهامات سرمایه‌گذاران استان خواهد شد و امید داریم برآیند چنین رویدادی، در غایت امر به نفع توسعه صنعت و کشاورزی و همه ارکان اقتصادی موجود در خراسان رضوی باشد.

توکلی زاده بار دیگر یادآور شد: اکنون نرخ استهلاک سرمایه از نرخ تشکیل سرمایه در استان خراسان رضوی پیشی گرفته و بسیاری از طرح‌هایی که در این خطه در مسیر اجرا قرار داشتند، به دلیل عدم تامین سرمایه، به مقصد نهایی نرسیدند.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد خاطر نشان کرد: از مدیران بورس تقاضا داریم زمینه لازم را برای ورود شرکت‌هایی که از استان خراسان رضوی قصد حضور در بازار بورس را دارند و شرایط آن‌ها احراز شده، فراهم نمایند تا این شرکت‌ها از مشهد و استان خراسان رضوی اقدام به مشارکت در بورس کنند. اگر این امکانات در استان مهیا شود و تا پایان سال دست کم 10 شرکت خراسانی در بورس پذیرش شوند، قطعا در ترغیب سایر شرکت‌ها در آینده موثر خواهد بود و در نهایت به برنامه زمان‌بندی حضور مناسب شرکت های استان در بورس کشور منتج خواهد شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.