• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
6
در چهارچوب چهارمین دوره بوتکمپ نوآوری نوجوانان و به همت مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد صورت گرفت

انتقال تجربیات کارآزمودگان به نسل آینده کارآفرینان، در نشست «صندلی تجربه»

  • کد خبر : 12127
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
انتقال تجربیات کارآزمودگان به نسل آینده کارآفرینان، در نشست «صندلی تجربه»
فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی، در نشستی با عنوان «صندلی تجربه» که با هدف انتقال تجربه از کارآفرینان نامی و صاحب برند استان به نسل جدید برگزار شد، میزبان «مجید محمدزاده»، یکی از کارآفرینان و صنعتگران خراسان رضوی و جمعی از نوجوانان خلاق و ایده‌پرداز بود.

به گزارش روابط ‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «مجید محمدزاده»، صنعتگر و کارآفرین خراسانی در این نشست که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در نسل نو و توجه به خلاقیت و ایده‌های نوجوانان اظهار داشت: حق همه ماست که کشور را در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش اقتصاد در بالاترین درجات بببینیم و برای تحقق این امر، هر یک از ما نقشی برعهده داریم. امید ما به نسل جدید کارآفرینان و رهبران کسب‌وکارهاست که با تلاش و انگیزه‌ای که دارند، برای موفقیت کشور عزیزمان ایران، قدم‌های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی دلیلی بر نابودی فرهنگ و سنت نیست، ادامه داد: نمونه این مثال، کشور ژاپن است که با وجود پیشرفت‌های فراوان در جهان، همچنان توانسته آداب و رسوم خود را حفظ کند؛ این امر کاملا در این کشور مشهود است؛ به‌طوری‌که افراد موفق و سرمایه‌گذاران بزرگ این کشور برای معلمان دوران کودکی خود احترام خاصی قائل‌اند.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش بر وجود مشکلات اقتصادی در کشور صحه گذاشت و خاطرنشان کرد: امروز به واسطه مشکلات موجود، توان معیشتی و اقتصادی مردم به شدت در حال کاهش یافتن است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته توجه به سفره مردم و اقتصاد جامعه در اولویت تمام کارهای دولت‌هاست؛ اما در ایران، تولیدکنندگان با مشکلات و مصائب زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. لازم است در راستای تحقق شعار سال، گامی اساسی برداشته شود و موانع بخش تولید مرتفع گردد.

این کارآفرین و صنعتگر خراسانی با بیان اینکه همواره در تلاش بوده‎ایم که در راستای توسعه تولید ملی و خودکفایی ایران قدم برداریم، به وقوع حادثه آتش‌سوزی در واحد صنعتی خود (الکترواستیل) در روز ١۵ فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: روز حادثه در ایران حضور نداشتم و از طریق تماس تلفنی متوجه بروز این حادثه شدم. در آن لحظه تنها چیزی که اهمیت داشت، سلامت کارکنان بود که به لطف خدا به هیچکدام از نیروهای مجموعه صدمه‌ای وارد نشد. معتقدم خسارت مالی و ضرر به اموال کارخانه همیشه قابل جبران است؛ اما خسارت جانی هیچگاه جبران نخواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از وقوع آتش سوزی، حدود 1800 تن ضایعات از کارخانه جمع آوری و به بیرون هدایت شد که این نشان از وسعت حادثه داشت؛ اما خوشبختانه با همت تیم پرتلاش این مجموعه قول داده‌ایم تا مجدد به صنعت کشور بازگردیم و مانع از بیکاری بیش از 1700 نفر نیروی کار مجموعه شویم.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش در این نشست، به نوجوانان عضو فرهنگستان نوآوری استان توصیه کرد دست از تلاش کردن برندارند و در راستای عملیاتی نمودن ایده‌های خود ثابت قدم باشند.

گفتنی است در ادامه این نشست انتقال تجربه، نوجوانان حاضر در نشست به بیان سوالات و دغدغه‌های خود پرداختند و محمدزاده با ارائه تجربیات چند دهه فعالیت خود، به آنان توصیه کرد ضمن حفظ خلاقیت ذهن و تلاش روزافزون برای دستیابی به اهداف، همیشه به فکر آبادانی وطن خود باشند.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.