• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 3089 امروز 2
9
رئیس کل ثبت اسناد و املاک کشور در نشست با فعالان حوزه زعفران خراسان رضوی تاکید کرد

ایجاد مسیری سبز در حمایت از برندهای زعفران ایران

  • کد خبر : 12685
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
ایجاد مسیری سبز در حمایت از برندهای زعفران ایران
در جلسه‌ای که با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس کل ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکل مرکز ثبت اسناد خراسان رضوی با رئیس اداره ثبت علائم تجاری و نشان جغرافیایی کشور و اعضای شورای ملی زعفران و تعدادی از فعالان این حوزه در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، بر ضرورت اهمیت و نقش برند در توسعه صادرات و ایجاد اطمینان در خریدار تاکید گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، در ابتدای این نشست، توضیحاتی در خصوص وضعیت تولید و صادرات زعفران ارائه گردید و از اهمیت و نقش برند در توسعه صادرات این محصول و ایجاد اطمینان در خریدار سخن به میان آمد.

در نهایت با تاکید «حسن بابایی»، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس کل ثبت اسناد و املاک کشور ماحصل جلسه به عنوان دستور کار مطرح گردید و مقرر شد رییس اداره ثبت علائم تجاری و نشان جغرافیایی کشور، مسئولیت اجرای موضوعات را برعهده گیرد تا در نهایت در نشستی که به منظور پیگیری مصوبات و دستورات و ملاقات با تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران در آبان ماه تشکیل خواهد شد، برآیند پیگیری‌ها اعلام گردد.

طبق اظهاراتی که در این نشست مطرح گردید، مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای حمایت از زعفران و برندهای زعفرانی یک مسیر سبز را در مرکز مالکیت معنوی این سازمان در نظر گیرد. همچنین، حمایت از تولید، اشتغال و صادرات زعفران که در راستای اهداف کلان کشور نیز می‌باشد صورت پذیرد و در همین راستا، مرکز مالکیت معنوی تمام درخواست‌ها و اظهارنامه‌ها و سایر اقدامات مربوط به فعالان حوزه زعفران را در اولویت و بدون نوبت و با حمایت کامل انجام دهد.

یکی دیگر از مباحثی که در این نشست، مورد تاکید قرار گرفت این بود که با توجه به این واقعیت که خراسان رضوی با تولید بیش از ۷۵ درصد زعفران کشور، نقشی محوری داشته و پایتخت زعفران ایران می‌باشد، بنابراین از نظر اقتصادی و حمایت‌های حقوقی و قضایی و مالکیت معنوی، امور مختلف باید از طریق مشهد و اتاق بازرگانی خراسان رضوی انجام شود. همچنین، بایستی کمیته دائمی و یک دبیرخانه مربوط به حوزه زعفران در این استان ایجاد شود.

در این نشست، از نقش تسهیل‌گرانه و حمایتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن به میان آمد و گفته شد با توجه به برگزاری اجلاس سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، در سال گذشته، سازمان ثبت اسناد موفق به ارائه و ثبت برند فرش ایرانی گردیده که افزایش صادرات آن بیانگر تاثیر زیاد این برند در توسعه صادرات آن بوده است.

به گفته بابایی، رئیس کل ثبت اسناد و املاک کشور، حضور در بازارهای جهانی با برندهای معتبر در توسعه صادرات و بازارها بسیار تاثیرگذار است و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همواره آماده نقش آفرینی و کمک می‌باشد و از هر اقدامی در این حوزه، حمایت می‌کند. این سازمان در بحث قضایی و مالکیت معنوی آماده کمک برای تنظیم سند جامع می‌باشد؛ زیرا بدون تردید یکی از شتاب‌دهنده‌های فعالان اقتصادی این حوزه، مالکیت معنوی است و در این بخش ضمن آسیب شناسی علت فقدان برند بین‌المللی، آماده کمک و مساعدت خواهیم بود.

بابایی تاکید کرد: اداره ثبت علائم تجاری و نشان جغرافیایی کشور بایستی برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را انجام دهند تا در اجلاس بعدی وایپو، با ارائه زعفران و محصولات زعفرانی حضور پررنگ‌تری در خصوص این محصول داشته باشیم.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.