• امروز : جمعه - 5 مرداد - 1403
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
کل 3507 امروز 0
7
مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی تشریح کرد:

اقتضائات ثبت جهانی برند زعفران ایران

  • کد خبر : 12714
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
اقتضائات ثبت جهانی برند زعفران ایران
مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی در سمینار و کارگاه آموزشی برندسازی زعفران در اتاق بازرگانی خراسان رضوی، بر لزوم همکاری همه ذی‌نفعان در راستای ثبت جهانی برند زعفران ایران تاکید کرد و به تشریح الزامات و اقتضائات این امر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «اندرو میشل اونگ»، در سمینار و کارگاه آموزشی برندسازی زعفران که با حضور مسئولان سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و فعالان حوزه زعفران در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، جایگاه ایران در حوزه زعفران را جا افتاده ارزیابی کرد و افزود: چگونگی استفاده از مالکیت معنوی به منظور تامین منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان زعفران در ثبت برند جهانی این محصول بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه مالکیت معنوی متعلق به همه افراد در سراسر دنیاست، گفت: زمانی مالکیت معنوی کاربرد پیدا می‌کند که بتوانیم از تمامی افرادی که در سراسر جهان نیازمند این نوع مالکیت هستند، حمایت کنیم.

میشل اونگ با اشاره به سبقه تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی و ایران، تصریح کرد: باید به همه دنیا نشان داده شود که زعفران از چنین خاستگاه فرهنگی‌ مهمی می‌آید. در این راه، همه ذینفعان این حوزه باید با هم همکاری کنند تا این پیغام را به جهانیان برسانند که زعفران از مکانی می‌آید که زادگاه فرهنگ دنیاست.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک شبکه فروش زعفران در سراسر دنیا به منظور ثبت مالکیت معنوی این محصول ایرانی گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه همه ذینفعان با هم همکاری کنند. برند زعفران ایران بایستی در دنیا به ثبت برسد و مشخص شود که این زعفران از ایران آمده و هیچ‌کس دیگری حق ندارد از نام آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: ما در حوزه مالکیت معنوی امکانات زیادی داریم و می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برند زعفران ایران در جهان ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.