• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 3182 امروز 8
8
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور:

ثبت مالکیت معنوی، به مثابه سدی در برابر قاچاق زعفران ایران است

  • کد خبر : 12798
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
ثبت مالکیت معنوی، به مثابه سدی در برابر قاچاق زعفران ایران است
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور گفت: رسالت مالکیت معنوی، مرتبط نمودن اصالت و کیفیت یک محصول با مبدأ جغرافیایی آن است. بنابراین ثبت مالکیت معنوی زعفران، سد بزرگی بر سر راه افرادی ایجاد می‌کند که این محصول را به صورت قاچاقی و با کیفیت نامطلوب در نقاط مختلف جهان به نام زعفران ایرانی به فروش می‌رسانند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی؛ «سیامک اسلامی» در حاشیه سمینار و کارگاه آموزشی برندسازی زعفران که با حضور مسئولان سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در محل اتاق مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: درحال حاضر دنیا دارد به سمت ثبت دارایی‌های نامشهود و ناملموس حرکت می‌کند. از این رو، دارایی‌های فکری به عنوان مکمل‌های دارایی‌های نامشهود نقش‌ پررنگی ایفا می‌کنند.

وی در خصوص اهمیت ثبت مالکیت معنوی محصول زعفران تشریح کرد: ثبت مالکیت معنوی زعفران در نهایت منجر به اعطای یک علامت جمعی به این محصول می‌شود که این مهم نیز برای زعفران ارزش افزوده ایجاد می‌کند. همچنین، اهتمام‌ورزی نسبت به ثبت مبحث مالکیت معنوی برای کالاهایی همچون زعفران، مسیر اصالت‌بخشی به این محصول را تسهیل و تسریع می‌نماید. با اصالت‌بخشی به این محصول، شاهد اقبال بیشتری در سطح بازارهای جهانی نسبت به زعفران ایرانی خواهیم بود که این مهم نیز منجر به افزایش قیمت تمام شده زعفران در بازار جهانی خواهد شد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور توضیح داد: رسالت مالکیت معنوی، این است که اصالت و کیفیت یک محصول را با مبدأ جغرافیایی آن مرتبط نماید. لذا ثبت مالکیت معنوی زعفران، سد بزرگی بر سر راه افرادی ایجاد می‌کند که این محصول را به صورت قاچاقی و با کیفیت نامطلوب در نقاط مختلف جهان به نام زعفران ایرانی به فروش می‌رسانند.

اسلامی افزود: جلساتی همچون کارگاه‌های آموزشی برندسازی زعفران که به میزبانی اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، از بازدهی مطلوب و مفیدی برخوردار بود و این مسیر می‌بایست همچنان ادامه داشته باشد. رسالت ما در برگزاری چنین جلساتی ابتدا آگاهی‌بخشی و سپس هدایت علمی فعالان اقتصادی می‌باشد.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور عنوان کرد: مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان جهانی مالکیت معنوی داشته است، اجرای برنامه‌های مستمر و پایداری را با هدف توانمندسازی برندهای ایرانی در نظر گرفته است و در این راستا، عمده تمرکز ما بر محصولات مختص به جغرافیای کشور همچون زعفران، فرش، پسته و… می‌باشد.

وی در پایان سخنانش به فعالان اقتصادی توصیه کرد جهت جلوگیری از کپی‌برداری محصولات صادراتی‌شان، نسبت به ثبت قانونی و حقوقی بسته‌بندی و طراحی محصولات‌شان اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.