• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 3166 امروز 6
9
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق مشهد خبر داد:

برگزاری اولین سمینار بررسی الزامات ورود ۱۰۰ بنگاه‌ اقتصادی منتخب استان به بازار سرمایه

  • کد خبر : 12807
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
برگزاری اولین سمینار بررسی الزامات ورود ۱۰۰ بنگاه‌ اقتصادی منتخب استان به بازار سرمایه
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری سمینار توجیهی با موضوع الزامات ورود به بازار سرمایه برای یکصد بنگاه‌ اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «فرهاد سحرخیز» با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی یکی از راه‌های موثر برای عبور بنگاه‌های اقتصادی از تنگنای تأمین مالی است، اظهار داشت: با توجه به چالش‌هایی که بخش خصوصی برای اخذ تسهیلات بانکی در سال‌های اخیر داشته، بهره‌گیری از شیوه‌های جدید تامین سرمایه، به یکی از محورهای عملکرد این کمیسیون تبدیل شد.

وی با یادآوری این نکته که اتاق بازرگانی مشهد در مرداد ماه امسال میزبان همایشی با عنوان «شیوه‌های تأمین مالی از بازار سرمایه» با همکاری اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان و سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بود، توضیح داد: در حاشیه آن رویداد، تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس‌های تخصصی ذیل آن به امضا رسید و مقرر شد تا در چهارچوب این تفاهم، بستر تسهیل و تسریع فرآیند ورود بنگاه‌های اقتصادی استان به بورس، فراهم شود. یکی از گام‌های مهم در راستای تحقق این بحث، ارائه مباحث اقناعی و توجیهی در خصوص اثرات مثبت این اقدام و روند کار می‌باشد.

سحرخیز افزود: همچنین در کارگروه مشترک بورس منطقه‌ای استان و کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، حدود ۱۰۰ بنگاه اقتصادی خراسان رضوی شناسایی شدند که پتانسیل‌های لازم را برای پذیرش در بازار سرمایه دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق خراسان رضوی، تسهیل شرایط این بنگاه‌های اقتصادی برای ورود به بازار سرمایه، تشریح الزامات این مسیر برای آن‎ها و تقویت توانمندی و آگاهی مدیران آن‌ها در خصوص این روند را گام‌هایی برشمرد که باید در این رابطه به عنوان مقدمه کار برداشته شوند و خاطر نشان کرد: بر این اساس سمینار «هم‌اندیشی الزامات ورود به بازار سرمایه» برای بنگاه‌های اقتصادی منتخب استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی دولتی و مدیران شرکت‌های مزبور از سوی این کمیسیون، در روز 3شنبه 21 شهریورماه در محل اتاق مشهد برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.