• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 7
2
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:

دولت و مجلس بودجه ویژه‌ای جهت تقویت زیرساخت‌های عمرانی مشهد درنظر گیرند

  • کد خبر : 13331
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
دولت و مجلس بودجه ویژه‌ای جهت تقویت زیرساخت‌های عمرانی مشهد درنظر گیرند
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت و مجلس بایستی با اختصاص بودجه ویژه‌ای جهت تقویت زیرساخت‌های عمرانی مشهد، مقدمات سفری امن را برای تمامی زائران فراهم نمایند.

«محمدحسین روشنک» اظهار داشت: مشهد یک شهر در مختصات عادی نیست؛ بلکه به واسطه تشرف ۳۰ میلیونی زائران در سال، یک شهر ملی و بین‌المللی برای همه است؛ لذا ضرورت دارد نگاهی ملی در جهت تقویت زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی این شهر به ویژه در مورد راه‌های مواصلاتی و بافت پیرامون حرم رضوی اعمال شود. این از وظایف دولت و مجلس است که با اختصاص بودجه‌های لازم و خارج از تشریفات، مقدمات سفری امن به مشهد را برای تمامی هموطنان و گردشگران خارجی فراهم کنند.

روشنک به لزوم مطالبه‌گری رسانه‌های استانی در خصوص رفع کمبودها و اجرای وعده‌ها و تعهدات مسئولان به خصوص رئیس جمهور برای تسریع در ساخت آزادراه حرم تا حرم و برقی‌سازی مسیر ریلی تهران- مشهد تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از 20 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه ساخته شده در کشور، سهم استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، فقط حدود ۳۵ کیلومتر است که این امر، حاکی از بی‌توجهی جدی مسئولان کشوری به کلان شهر مشهد و ۳۰ میلیون زائر امام رضا (ع) است. اگر به راه‌های مواصلاتی مشهد از طرف نیشابور، قوچان، تربت حیدریه و تربت جام و… بنگریم، به خوبی متوجه خواهیم شد که سالانه صدها زائر و گردشگر در این جاده‌ها دچار خسارت‌های جانی و مالی می‌شوند؛ چراکه مصوبات توسعه‌ای تنها روی کاغذ مانده و اجرایی نشده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد به نقل از «صبح مشهد»، روشنک با تقدیر از عملکرد ریاست جمهوری به دلیل دستور آغاز فوری عملیات ساخت آزادراه حرم تا حرم و راه آهن پر سرعت تهران- مشهد، از مسئولان خراسانی عالی رتبه کشور درخواست کرد فرصت حضور در عرصه ملی را مغتنم شمرده و نگاه ویژه‌ای نسبت به موضوعات زائران و مشهد، از جمله بافت فرسوده پیرامون حرم رضوی داشته و سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی و حمایت از فضای کارآفرینی مولد در استان‌های خراسان داشته باشند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=13331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.