• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 3089 امروز 2
4
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران:

لزوم ایجاد خط ویژه‌ای در بورس برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

  • کد خبر : 14252
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
لزوم ایجاد خط ویژه‌ای در بورس برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شرکت‌ها برای تامین مالی طرح‌های خود با توجه به طرح‌های انقباضی بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه هستند که پرداخت وام به شرکت‌ها را محدود کرده است و تامین مالی بسیار سخت شده و تنها راه که مانده بازار سرمایه است، اما این بازار نیز بسیار بروکراتیک است. در این شرایط درخواست ما ایجاد چابکی در این فضا است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «فرشید شکرخدایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرایند دریافت تسهیلات10 هزار میلیارد تومان با فرایند دریافت تسهیلات 200 میلیارد تومان یکسان است، اما این فرایند باید تغییر کند و برای تسهیلات کمتر فرایند ساده‌تری طی شود، چراکه بیشتر شرکت‌های بخش خصوصی تامین مالی کمتری می‌خواهند، اما در صف بلند رقم‌های درشت شرکت‌های پتروشیمی و شهردای‌ها باقی‌ می‌مانند. برای حل این منظور باید یک لاین در بورس برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط ایجاد شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مشکلات ناشی از عدم شفافیت، چالش بزرگ شرکت‌های ما برای ورود به بورس است؛ بنگاه‌های اقتصادی باید به این امر توجه کنند که ورود به بورس ماندگاری بنگاه را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا در کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق ایران تلاش می‌کنیم آگاهی رسانی را برای بخش خصوصی کشور در دستور کار قرار دهیم.

شکرخدایی اظهار کرد: موضوع سرمایه‌گذاری در کشور سال‌هاست که به حاشیه رفته است، چراکه ارتباط بین‌المللی را از دست داده‌ایم. تا زمانی که ارتباطات بین‌المللی، فضای سیاسی و اقتصادی کشور به‌گونه‌ای نباشد که امکان جذب سرمایه خارجی داشته باشیم نمی‌توانیم به رشد اقتصادی دلخواه برسیم، چراکه برای رسیدن به رشد اقتصادی 4 درصدی نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه 100 میلیارد دلاری هستیم و برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی به سالانه 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم.

وی ادامه داد: بر این اساس راهی بجز اینکه این سرمایه را از خارج از کشور تامین کنیم نداریم، چراکه این سرمایه از داخل کشور قابل تامین نیست.

شکرخدایی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری قاتل کیفیت است، بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری باعث کاهش کیفیت محصولات می‌شود، اما متاسفانه کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. بنابراین راه حل قیمت‌گذاری دستوری جواب نمی‌دهد و سال‌هاست آن را اجرا می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.