• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3119 امروز 0
7
در چهارچوب همکاری مشترک کمیسیون‌های گردشگری پنج اتاق بازرگانی و انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران صورت می‌گیرد:

تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری مبتنی بر طبیعت

  • کد خبر : 15718
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری مبتنی بر طبیعت
کمیسیون‌های گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی، مازندران، گیلان، البرز، گلستان و انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران در چهارچوب یک تفاهم و همکاری مشترک، «برنامه راهبردی توسعه گردشگری مبتنی بر طبیعت» را تدوین خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق مشهد؛ «مژگان ثابت تیموری»، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رویداد گردشگری سبز با محوریت طبیعت درمانی به میزبانی استان مازندران در ماه جاری، عنوان کرد: این رویداد مجالی فراهم کرد تا تعاملی موثر میان انجمن علمی طبیعت گردی ایران و کمیسیون‌های گردشگری اتاق بازرگانی استان‌ها شکل بگیرد. ارائه راهکارهای توسعه گردشگری پایدار با رویکرد طبیعت درمانی و گردشگری سبز، محور این مباحث بود.

وی ادامه داد: اما یکی از اتفاقات مهم این نشست، عقد تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان و البرز با انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و همچنین تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری مبتنی بر طبیعت بود. در واقع پیشنهاد این تفاهم‌نامه از سوی اتاق مشهد ارائه و با موافقت سایر ارکان مواجه شد.

ثابت تیموری، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران را ناظر بر اجرای این تفاهم نامه دانست و در تشریح توافقات صورت‌گرفته، توضیح داد: کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی، مازندران، گلستان، البرز و همچنین انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران موافقت کردند تا در زمینه تدوین برنامه راهبردی با تاکید بر زنجیره تامین و ارزش همچنین با تمرکز بر تولید محتوای کارآمد در این حوزه، مشارکت نمایند. تدوین اطلس رویدادهای مرتبط با این بحث و تولید محتوای لازم پیرامون آن و تدوین بسته های سفر گردشگری سلامت(با رویکرد خدمات به گردشگران ورودی) از دیگر محورهایی بودند که حول آن‌ها توافق به عمل آمد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد مهم با حضور رئیس و دبیر انجمن طبیعت‌گردی ایران و اساتید و جمعی از فعالان حوزه طبیعت‌گردی کشور گفت: از جمله مسائل مهمی بود که در نشست مشترک و هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق ایران و اتاق‌های بازرگانی ۴ استان کشور به آن پرداخته شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: یکی از رخداد‌های مهم در این رویداد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون‌های گردشگری مازندران، گیلان، گلستان، البرز و خراسان رضوی با انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به گردشگری در حوزه‌ای مانند طبیعت‌گردی که از آن غفلت شده است، گفت: صنعت اکوتوریسم در کشور باید به پویایی لازم دست یابد، بدین منظور ضروری‌ است که از تمامی ظرفیت‌های طبیعی، علمی، آموزشی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور برای ارائه خدمات مطلوب و جذب گردشگر خارجی استفاده شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد اتاق بازرگانی البرز با اشاره به محور گفتگوهای انجام شده با روسای کمیسیون‌های گردشگری استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و خراسان رضوی گفت: در رویداد گردشگری سبز علاوه بر امضاء تفاهم‌نامه همکاری در خصوص مشارکت در تهیه برنامه‌های راهبردی حوزه طبیعت‌گردی و تولید محتوا در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=15718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.