• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 3173 امروز 7
5
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

با قطع گاز شهرک‌های صنعتی، این پهنه‌ها مزیت خود را از دست می‌دهند

  • کد خبر : 16507
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
با قطع گاز شهرک‌های صنعتی، این پهنه‌ها مزیت خود را از دست می‌دهند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت:مزیت شهرک های صنعتی، دارا بودن خدماتی مانند آب،برق و گاز است، بنابراین به محض قطع این خدمات، شهرک دیگر از مزیت خود برخوردار نیست.

جعفر فرشچی در گفت‌وگو با خراسان، با اشاره به این که به ما اعلام کرده اند که باید فکری به حال زمستان بکنیم، ادامه داد: ما هم درخصوص برق و هم گاز با توجه به مصرف پایین شهرک ها معتقدیم نباید این مناطق دچار قطع انرژی شوند، همچنین باید توجه داشت که مزیت شهرک ها دارا بودن خدمات مانند آب،برق و گاز است، بنابراین به محض قطع این خدمات دیگر شهرک از مزیت خودش برخوردار نیست. ما این موضوعات را با استاندار و معاونان شان مکاتبه کردیم، اما تاکنون جواب صریح نگرفته ایم، البته هم اکنون جلسات دیگری را برگزار می‌کنیم که امیدواریم در زمستان این موضوع پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان درباره مصرف گاز در شهرک ها و پهنه های  صنعتی و ضرورت تامین گاز تاکید اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به حجم اشتغال 80 هزار نفری و تولیدات صادرات محور شهرک های صنعتی و البته در مقابل مصرف تنها 3 درصدی گاز در استان، ضرورتی ایجاد نمی کند که گاز این مناطق قطع شود و بهتر است گاز بخش خانگی قطع شود.

100هزار مترمکعب کمبود گاز در شهرک های صنعتی
وی پیشتر در گفت و گو با یکی از رسانه های استان نیز اظهار کرده بود: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی، در کل شهرک‌های صنعتی استان ۴۷۰ هزار مترمکعب در ساعت ظرفیت ایستگاه ایجاد شده که این ظرفیت‌ها را شرکت گاز ایجاد کرده، اما متاسفانه طی ۳ سال گذشته تاکنون این ظرفیت تغییر زیادی نداشته است. همچنین کسری گاز مورد نیاز و ضروری شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی هم اکنون ۱۰۰ هزار مترمکعب در ساعت است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان این که از 41 شهرک و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تنها 37 شهرک گاز دارند؛ مطرح کرده بود: ۸۵ درصد ظرفیت ایجاد شده در ۱۰ شهرک صنعتی مصرف می‌شود. یعنی ۸۵ درصد معرفی‌شدگان گاز شهرک‌های صنعتی استان در ۱۰ شهرک تقاضامحور توس، چناران، مشهد(کلات)، کاویان، بینالود، ماشین‌سازی، چرمشهر، خیام، عطار و کاشمر و ۱۵ درصد دیگر در ۲۷ شهرک دیگر حضور دارند.
لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.