• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3087 امروز 0
4
رئیس اتاق خراسان رضوی در نشست میز ملی توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر خواستار شد:

اصلاح قوانین؛ به نفع رشد تولید و صادرات گوهر سنگ‌ها

  • کد خبر : 16744
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
اصلاح قوانین؛ به نفع رشد تولید و صادرات گوهر سنگ‌ها
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مشهد یکی از پایگاه‌های شاخص کشور در حوزه جواهرات و گوهرسنگ‌هاست و رفع موانع و اصلاح قوانین این بخش، بر رشد تولید و صادرات محصولات آن، اثرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده» در نشست ملی با عنوان «میز کشوری توسعه مصنوعات طلا، نقره و جواهر» که به میزبانی پارلمان بخش خصوصی استان برگزارشد، عنوان کرد: در خراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مشهد چندین هزارنفر در بخش طلا، نقره، جواهرات و گوهرسنگ‌ها مشغول به فعالیت هستند و اصلاح و بهبود رویه‌ها و حتی قوانین مرتبط با قیمت‌گذاری، تولید و صادرات این محصولات، می‌تواند کشورمان را از اثرات مثبت اقتصادی صنایع این حوزه، بیش از پیش بهره‌مند سازد.

 

وی جایگاه شاخص شهر مشهد را در حوزه گردشگری زیارت و استقبال گردشگران بین‌المللی از این شهر را یادآور شد و عنوان کرد: صنعت گوهرسنگ‌ها در کنار ظرفیت‌های شاخص گردشگری این شهر، توان رشد و تعالی فراوانی دارد. در همین راستا، اگر مشهد را به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها معرفی می‌کنیم، پس باید از تمامی ظرفیت‌هایی که در این بخش فراهم است، جهت ارتقای این برند و جایگاه بهره بگیریم.

توکلی‌زاده، تقویت توان صنعت طلا، نقره و گوهرسنگ‌ها را در گرو پیوند و حضور پُررنگ آن در بازارهای جهانی دانست و خواستار پیگیری مشکلات و دغدغه‌های فعالان این بخش، با هدف حضور اثربخش آن‌ها در عرصه‌های جهانی شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.