• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3125 امروز 6
4
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

بحران‌ها و معضلات موجود در بخش کشاورزی، زاییده تصمیمات ناکارآمد گذشته است

  • کد خبر : 17743
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
بحران‌ها و معضلات موجود در بخش کشاورزی، زاییده تصمیمات ناکارآمد گذشته است
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، عمده چالش‌ها و معضلات موجود در بخش کشاورزی را زاییده تصمیمات ناکارآمد و بعضا خلق‌الساعه‌ای دانست که در گذشته اخذ شده و تکرار چنان رویکردی را در شرایط فعلی، عامل تشدید بحران در این بخش دانست.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «کاظم خاوازی» در جمع فعالان بخش کشاورزی اتاق مشهد عنوان کرد: نظر به اینکه عرصه کشاورزی دارای بخش‌های متنوعی بوده و جرگه بزرگی از فعالیت‌ها را در حوزه تولید و صنایع وابسته را شامل می‌شود، باید مطالبه‌گری در این عرصه به صورت هدفمند انجام بگیرد.

وی ادامه داد: نقطه ضعفی که در مطالبه‌گری‌های بخش کشاورزی و خوراک دام وجود دارد، عدم یکصدایی فعالان این عرصه است. اگر صدای واحدی وجود داشته باشد و دیدگاه‌های متضاد ارائه نشود، می‌توان به ثمربخشی این مطالبه‌گری‌ها امیدوار بود.

او با اذعان به این مسئله که بخش کشاورزی بعضا توجه لازم را دریافت نمی‌کند، عنوان کرد: می‌بایست گفتمان مطلوب و موثری میان دستگاه‌های دولتی متولی و فعالان حوزه کشاورزی ایجاد شود تا این عرصه مهم اقتصادی، به مرکز توجه و اقدام تبدیل شود و از اتخاذ تصمیمات ناکارآمد و بعضا غیرعلمی در قبال آن جلوگیری شود.

خاوازی در بخش دیگری از اظهارات به مقوله حفظ منابع انرژی و خصوصا موضوع آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و اثر مستقیم این اقدام را بر رونق تولیدات این حوزه، یادآور شد.

وی ادامه داد: مسئله برق و آب، دو موضوع بسیار مهم در بخش کشاورزی هستند اما آن مطالبه‌گری لازم در این حوزه از جانب بخش کشاورزی وجود ندارد. درخواست داریم تا فعالان این بخش با نگاهی نو به این حوزه مهم، پیشنهادات و دغدغه‌های خود مطرح و پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی مشهد با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که در اختیار دارد می‌تواند نسبت به مطالبه‌گری در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی را به انجام برساند و نسبت به تقویت تعامل با نهادهای تصمیم‌ساز، پیگیری لازم را به عمل آورد. وزارت جهادکشاورزی نیز در این راستا، نهایت تلاش خود را در حمایت و پشتیبانی از مطالبات فعالان حوزه کشاورزی و تولیدکنندگان خواهد داشت.

خاوازی همچنین از موضوع توسعه تولید گیاهان دارویی به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای اقتصاد بخش کشاورزی استقبال کرد و گفت: اهتمام نسبت به این می‌تواند در عرصه‌های مختلف از جمله ارزآوری، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده نتایج ارزنده‌ای را ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=17743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.