• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3086 امروز 3
8
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل بیمه ایران مطرح کرد:

شرکت‌های بیمه‌ای به سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی ورود کنند

  • کد خبر : 18632
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
شرکت‌های بیمه‌ای به سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی ورود کنند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد در دیدار با مدیرعامل بیمه ایران، خواستار ورود شرکت‌های بیمه‌ای به سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی خصوصا در استان‌های دارای ظرفیت نظیر خراسان رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، «محمد‌رضا توکلی زاده» در جمع مدیران بیمه ایران در محل پارلمان بخش خصوصی استان، عنوان کرد: صنعت بیمه در شمار مهم‌ترین ارکان اقتصادی در کشورهای جهان محسوب می‌شود و در عمده اقتصادهای بزرگ دنیا بعد از بانکداری شاخص‌ترین مولفه موثر در پیشبرد اهداف اقتصادی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به سیاست انقباضی بانک‌ها، بخش خصوصی در تامین مالی به چالش دچار است و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام تولیدی و اقتصادی و توسعه‌ای به واسطه دشواری‌های تامین سرمایه، همچنان بلاتکلیف هستند. در این میان، پروژه‌هایی وجود دارند که در صورت سرمایه‌گذاری، بسیار سودآور بوده و دارای توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران هستند.

وی خاطر نشان کرد: فقدان منابع مالی کافی، کشور را به نوعی در بحث اجرای پروژه‌های جدید متوقف نموده است، در حالی‌که اغلب طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تولیدی موجود به نوعی سودآور بوده و در صورت اتمام و تکمیل، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این استان تعداد قابل توجهی پروژه نیمه‌تمام صنعتی و اقتصادی وجود دارد که به رغم توجیه اقتصادی و ظرفیت مطلوبی که در اختیار دارند، در موضوع تامین مالی با مشکل مواجه هستند و بیمه ایران و سایر شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای می‌توانند در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری در تکمیل آن‌ها مشارکت نمایند. شرکت‌های بیمه در کشورهای پیشرفته جهان اغلب به موضوع تامین مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و سایر پروژه‌های اقتصادی ورود می‌کنند و از این مسیر، پشتوانه اقتصادی خود را تقویت می‌نمایند.

توکلی زاده تاکید کرد که اتاق بازرگانی خراسان رضوی آمادگی دارد تا با بیمه ایران برای شناسایی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای توجیه اقتصادی در این استان، هم‌افزایی نماید.

  • اهمیت معرفی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به بخش خصوصی

در ادامه این جلسه مشترک، «حسن شریفی»، مدیرعامل بیمه ایران خواستار اهلیت‌سنجی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای توجیه اقتصادی استان خراسان رضوی از سوی اتاق بازرگانی شد و بیان کرد: ما به نمایندگی از دولت و سهامداران بیمه ایران علاقه‌مند هستیم تا از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دارای بهره‌وری اقتصادی، نقش خود را در به حرکت درآوردن چرخ تولید و کمک به اقتصاد کشور ایفا نماییم.

وی افزود: تاکنون سرمایه‌گذاری عمده بیمه ایران در بانک‌ها و بازار سرمایه بوده و عمدتا این اقدام در قالب سپرده‌گذاری محقق شده است. به دنبال آن هستیم تا در پروژه‌های اقتصادی دارای توجیه نیز سرمایه‌گذاری داشته تا به نوعی به بخش خصوصی برای حرکت و تعالی در مسیر فعالیتش، کمک نماییم.

شریفی تاکید کرد: امروز اغلب مردم صنعت بیمه را صرفا در موضوع حفظ دارایی‌ها و اموال متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی و دولت دارای نقش و اثر می‌دانند. در حالیکه این صنعت سال‌هاست در حوزه سرمایه‌گذاری نیز فعال بوده و حتی در این عرصه، دستاوردهای بسیار مثبتی نیز داشته است.

وی اضافه کرد: سبد سرمایه‌گذاری (پرتفوی) بیمه ایران به ارزش 50 همت، مصداقی از این ظرفیت است و ما تمایل داریم تا برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و شرکت‌ها از پتانسیل مذکور بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار حضور نماینده بیمه ایران در برخی جلسات اتاق بازرگانی خراسان رضوی و معرفی ظرفیت‌ها و خدمات صنعت بیمه به فعالان اقتصادی شد و خاطر نشان کرد: معرفی این پتانسیل‌ها می تواند برای بخش خصوصی و سرمایه‌هایش، مفید و راهگشا باشد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=18632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.