• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 1
3
رئیس شورای راهبردی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:

عملکرد بازوان تخصصی اتاق مشهد زیر ذره‌بین

  • کد خبر : 19898
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
عملکرد بازوان تخصصی اتاق مشهد زیر ذره‌بین
رئیس شورای راهبردی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، از نظارت بر عملکرد این ساختارهای مشورتی با اولویت نتیجه‌گرایی در پیگیری‌ها و اقدامات آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛«حسین محمودی خراسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: به استناد ماده 26 آیین نامه تشکیل، وظایف و اداره کمیسیون های تخصصی- مشورتی و به منظور سیاستگذاری، تصمیم گیری، ایجاد هماهنگی و نظارت راهبردی کارآمد بر فعالیت کمیسیون‌های تخصصی، شورای راهبردی کمیسیون ها در دوره دهم اتاق خراسان رضوی نیز شکل گرفته و تا به امروز در 8 جلسه، عملکرد این بازوان مشورتی پارلمان بخش خصوصی استان را بررسی نموده است.

وی با ذکر این توضیح که عملکرد 20 کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی مشهد از جهات متعددی زیر ذره‌بین این شوراست، متذکر شد: البته رویکردهای دیگری نیز از جانب این ساختار راهبردی دنبال می‌شود و آن ایجاد هماهنگی بهتر میان کمیسیون‌ها، پیشگیری از موازی‌کاری در عملکرد آن‌ها، ارجاع موضوعات تخصصی به کمیسیون‌های متولی و حتی ایجاد اجماع میان دو یا چند کمیسیون برای بررسی موضوعات مشترک، حرکت در چهارچوب آیین‌نامه و ماموریت‌های تعیین شده در کمیسیون‌ها، پایش موضوعات مورد بررسی و نحوه پیگیری و مطالبه‌گری آن‌ها و… است.

محمودی یادآور شد: در مواردی کمیسیونی درخواست برگزاری دوره های آموزشی برای طیفی از فعالان اقتصادی را دارد و یا پیرامون یکی از دستورکارهای خود، تقاضای انجام طرح های پژوهشی ارائه می‌کند. این موضوعات نیز به شورای راهبردی کمیسیون‌های می‌آید و در این مرجع بررسی می‌شود به استناد نتیجه آن نیز، اقدام لازم انجام می‌گیرد.

او اشاره‌ای به موضوع ارزیابی عملکرد کمیسیون‏ها با مدنظر قرار دادن شاخص‏های کمی و کیفی و به صورت فصلی و سالیانه توسط دفتر هماهنگی داشت و از بررسی نتایج و تصمیم‌سازی به استناد آن‌ها در این ساختار خبر داد.

به گفته رئیس شورای راهبردی کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد، نگاه کلان در این حوزه ایجاد کارآمدی حداکثری در اقدامات این ساختارهای مشورتی است.

محمودی گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد در دوره دهم در دو بازه دو ساله فعالیت خواهند داشت و در این مدت نیز عملکردشان مکررا به بوته بررسی و نقد گذاشته می‌شود. هدف و غایت این تلاش نیز رسیدن به دستاوردهای مثبت و خروجی اثرگذار به نفع بخش خصوصی و محیط کسب و کار استان خراسان رضوی است.

او ابراز امیدواری کرد: در چهارچوب همگرایی که ایجاد شده، شاهد اقدامات مثبتی در این حوزه بسیار مهم باشیم که در واقع بازوی مشورتی هیات نمایندگان اتاق مشهد به شمار می‌آید.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=19898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.