• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
9
معاون دبیرکل اتاق بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد

حذف شرط محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد

  • کد خبر : 20268
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
حذف شرط محل کسب برای صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد
با مصوبه هیات وزیران و ابلاغ آن از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، گشایشی در موضوع دریافت و تمدید کارت بازرگانی صورت گرفت و در همین راستا، شرط ارائه سند محل کسب با کاربری غیرمسکونی حذف شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علیرضا عزیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح جزئیات این مصوبه پرداخت و گفت: در آیین نامه اجرایی «اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات»، تبصره‌ای وجود داشت که می گفت، داشتن محل کسب با کاربری غیرمسکونی در سند اعم از ملکی یا استیجاری دارای شناسه رهگیری به نام شرکت یا یکی از صاحبین امضای مجاز (برای اشخاص حقوقی) و داشتن محل کسب با کاربری غیر مسکونی اعم از ملکی یا استیجاری دارای شناسه رهگیری(کد یکتا) به نام متقاضی (برای اشخاص حقیقی)، در زمره شروط صدور کارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از سوی اتاق بازرگانی مشهد، اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت به عمل آمد، به منظور ایجاد گشایش بیشتر برای فعالان اقتصادی، این بحث مورد اصلاح قرار گرفت و هیات وزیران، حذف این شرط را در جلسه 25 دیماه خود مصوب نمود.

عزیزی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از اسناد ملکی در کشور ما هنوز کد یکتا دریافت نکرده‌اند و تجار و فعالان اقتصادی ما به واسطه استقرار دفاترشان در این امکان با مشکلاتی مواجه می‌شدند که از جمله آن، بروز چالش در تمدید یا درخواست دریافت کارت بازرگانی بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه بر اساس مصوبه هیات وزیران، جزء (3-1-2) ماده (10) آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات که به «ارائه محل فعالیت مندرج در شناسه (کد) یکتای درگاه ملی مجوزها» اشاره دارد، حذف شده‌است.

وی ضمن قدردانی از مسئولان سازمان توسعه تجارت، اتاق ایران و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای شنیدن دغدغه های فعالان حوزه تجارت خارجی و مشارکت در پیگیری این موضوع، خاطرنشان کرد: طبق وعده سازمان توسعه تجارت مقرر است تا ظرف 48 ساعت آینده، سامانه جامع تجارت در راستای اجرای این مصوبه، به‌روزرسانی شود.

وی اضافه کرد: پس از تحقق این مهم و اعلام اجرایی شدن آن، فعالان اقتصادی می توانند درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی خود را از مسیر درگاه ملی مجوزها ارائه نمایند. با درج کدپستی محل فعالیت متقاضیان کارت، نماینده اداره پست به محل کسب فرد متقاضی مراجعه نموده و در صورت مطابقت محل فعالیت متقاضی با کد پستی درج شده در درگاه مذکور، شناسه‌ای در سامانه جامع تجارت برای آن محل درنظر گرفته خواهد شد. این شناسه به سامانه اتاق اعلام می شود تا به این ترتیب روند صدور یا تمدید کارت بازرگانی پیگیری و انجام شود.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=20268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.