• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 3159 امروز 0
4
رئیس کمیسیون انرژی اتاق مشهد از اهداف برگزاری همایش «مدیریت انرژی» می‌گوید:

تشریح قوانین جاری حوزه انرژی در صنایع و مدیریت مصرف در ساختمان

  • کد خبر : 20804
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
تشریح قوانین جاری حوزه انرژی در صنایع و مدیریت مصرف در ساختمان
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: همایش «مدیریت انرژی در ۱۴۰۳» از سلسله همایش‌های مدیریت انرژی توسط کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با هدف آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی  مصرف بهینه در این بخش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «نسرین یوسفی عارفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص همایش‌ مدیریت انرژی در ۱۴۰۳ که 11 بهمن ماه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار می‌گردد، اظهار کرد: در راستای ماموریت کمیسیون انرژی و ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی اتاق بازرگانی مشهد، با همکاری مسئولین ذی‌ربط در این حوزه، سلسله همایش‌هایی در حوزه مدیریت انرژی  برگزار خواهد شد. این رویدادها با محوریت قوانین جاری حوزه انرژی در بخش صنعت و مدیریت انرژی در ساختمان، با هدف آشنایی فعالان اقتصادی با این قوانین، بهینه سازی مصرف و الزامات ناشی از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان برگزار می‌گردد؛ چراکه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان از سال 1402 برای کلیه سازندگان ساختمان در حوزه بهینه‌سازی انرژی و ایجاد نیروگاه خورشیدی را  الزامی شده است که تحقق این مهم نقش ویژه‌ای در مدیریت انرژی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش رهبران سازمان در مدیریت انرژی به عنوان یکی از محورهای همایش، اظهار کرد: هر سازمانی دارای مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف است که یکی از آن‌ها، بحث مدیریت مصرف و مدیریت انرژی است؛ قطعا رهبران هر سازمان چه در بخش خصوصی و چه دستگاه‌های دولتی در حوزه فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه انرژی و آگاهی‌بخشی به کارکنان و خانواده‌های آنان نقش پررنگی دارند. کمیسیون انرژی اتاق مشهد در راستای پیگیری این مهم و نهادینه‌سازی آن در میان مدیران بخش خصوصی،و  دستگاه‌های دولتی  است.

او ادامه داد: متاسفانه طی 1 الی 2 سال گذشته که بحث ناترازی انرژی بیش از گذشته پررنگ شده است، بیشترین تاثیر کمبود انرژی را بر عملکرد صنایع شاهد بودیم این در حالی است که صنایع، بخش مولد یک کشور بوده و نقش مهمی در حوزه اشتغال و تولید ناخالص ملی دارند.

یوسفی عارفی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بحث فرهنگسازی می‌تواند نقش پررنگی در کاهش ناترازی انرژی داشته باشد. بررسی‌ها حاکی از آن است که طی 10 سال گذشته  شدت مصرف برق در کشور 80درصد افزایش یافته؛ در صورتی که این روند در دنیا کاهشی بوده؛ البته این مساله در خصوص آب و گاز نیز مصداق دارد.

وی از بررسی فناورانه و مالی انرژی با توجه به نتایج  CO28به عنوان یکیدیگر از محورهای همایش نام برد و گفت: در کنفرانس آب‌وهوایی کاپ ۲۸، بحث الزامات کاهش کربن و تغییر اقلیم مطرح شده که این مساله در کشور ما نیز به وضوح محسوس بوده و باید برای آن تدابیر ویژه‌ای اندیشید.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: همایش پیش رو دارای دو پنل تخصصی خواهد بود که در پنل نخست، شرکت توزیع برق، شرکت گاز و متخصصان این حوزه به بررسی قوانین جاری حوزه انرژی می‌پردازند و پنل تخصصی دوم، با حضور فعالان صنعت ساختمان و متخصصان این بخش، به بررسی مدیریت انرژی و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت انرژی خواهد پرداخت. امید می‌رود با تداوم چنین نشست‌هایی در فرهنگسازی مصرف انرژی در حوزه ساخت‌وساز به عنوان یکی از پارامترهای مهم مصرف انرژی در کشور موفق عمل کنیم.

یوسفی عارفی افزود: ناگفته نماند این همایش با حمایت معنوی شرکت توزیع برق مشهد،  استان  و برق منطقه‌ای، اداره کل و خانه صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، کارگروه سازندگان  مشهد و سایر تشکل‌های فعال حوزه انرژی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=20804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.