• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
9
در پانزدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی صورت گرفت؛

تصویب چشم‌انداز بودجه‌ای اتاق مشهد در سال 1403

  • کد خبر : 22931
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
تصویب چشم‌انداز بودجه‌ای اتاق مشهد در سال 1403
در پانزدهمین جلسه هیأت نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی کلیات گزارش بودجه‌ای 1401 و 1402 و بودجه پیشنهادی سال 1403 اتاق مشهد به تصویب رسید. همچنین، در این نشست اعضای هیات نمایندگان پارلمان بخش خصوصی استان در خصوص اخبار و اتفاقات  اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «علی کبیر»، دبیرکل اتاق خراسان رضوی در این نشست، به ارائه گزارش بودجه مصوب و عملکرد سال‌های 1401 و 1402 و نیز پیش بینی بودجه برنامه‌ای جاری سال 1403 پرداخت و از تلاش برای دربرگیری تمامی جوانب و زوایا در تدوین بودجه اتاق سخن گفت.

«محمدحسین روشنک»، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در بخشی از این نشست بر لزوم بررسی زوایای بودجه از سوی هیات نمایندگان اتاق به منظور ابراز نظر در خصوص جزئیات این برنامه و اعداد و ارقام مندرج در آن تاکید کرد.

«علی محمد شریعتی مقدم»، رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق مشهد اظهار داشت: از دیدگاه راهبردی، انتظارات فعالان اقتصادی از اتاق مشهد در دوره دهم متفاوت از دوره‌های پیشین است؛ لذا در ترسیم ساختار بودجه اتاق باید به گونه‌ای اقدام نمود که متناسب با انتظارات نسبت به این نهاد تشکلی باشد. بر این اساس، پیشنهاد می‌شود در جزئیات بودجه اتاق مشهد به موضوع نوآوری در کار، فراگیر شدن اتاق و… توجه شود.

اتخاذ تصمیماتی در حوزه تامین اجتماعی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور

«احمد اثنی عشری»، نایب رئیس اتاق خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این نشست به جلسه اخیر فعالان اقتصادی استان با معاون روابط کار وزیر کار و طرح موضوع مزد منطقه‌ای در آن نشست اشاره کرد و گفت: در این زمینه پیشنهاد ما این بود که برای کلان‌شهرها و مناطقی با ویژگی‌های خاصی، «فوق‌العاده‌ ویژه‌»ای در نظر گرفته شود تا افزایش هزینه‌ها را پوشش دهد و شاهد بهبود وضعیت اشتغال و تامین نیروی کار در این مناطق باشیم.

وی افزود: در نشست کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور، مشکلات مربوط به حوزه تامین اجتماعی در حضور معاون درآمد سازمان تامین اجتماعی مطرح گردید و خوشبختانه تصمیمات مطلوبی در این حوزه اخذ شد. در آن نشست، مقرر گردید موضوع حق بیمه بر پاداش پرداختی (در صورتی که موردی و عملکردی بوده، عدم استمرار داشته و بابت عملکرد خاص باشد)، مشمول نباشد. همچنین در خصوص حق بیمه بازنشستگان مشغول کار نیز اصل بر این است که بازنشستگان مشمول حق بیمه نیستند مگر اینکه تمام وقت بودن آن احراز گردد. فوق‌العاده حق مأموریت نیز مشمول کسر حق بیمه نیست و مقرر شد ماموریت‌ها و هزینه‌های آن به صورت جداگانه ثبت گردد تا مشمول حق بیمه نباشد.

اثنی عشری از اخذ حق بیمه بابت نصب ماشین‌آلات در واحدهای صنعتی به عنوان یکی دیگر از معضلات و چالش‌های واحدهای صنعتی نام برد و تاکید کرد که پیگیر حل‌وفصل این موضوع هستیم.

پیش بینی بهبود فرایند بورسی شدن شرکت‌های خراسانی از طریق دفتر خدمات سرمایه‌گذاری اتاق مشهد

در ادامه این نشست، «فرهاد سحرخیز»، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی مشهد به ایراد سخن پرداخت و گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از رونق بازار سرمایه در سال آینده است و به همین دلیل همایشی با این موضوع برگزار خواهیم کرد تا بدانیم بخش خصوصی چطور باید از این فضا استفاده کند. به منظور تسهیل ورود شرکت‌های خراسانی در بورس نیز، افتتاح رسمی دفتر خدمات سرمایه‌گذاری در اتاق مشهد صورت خواهد گرفت و امیدواریم این اتفاق خروجی بسیار مطلوبی داشته باشد و فرایند بورسی شدن شرکت‌ها را با توجه به مذاکرات صورت گرفته با اداره کل اقتصاد و دارایی استان، بهبود ببخشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایلوت شدن اتاق مشهد برای طرح مسائل کشاورزی از سوی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: این اقدام بسیار مهمی است و قطعا آثار مطلوبی بر این بخش خواهد گذاشت.

سحرخیز با بیان اینکه پیگیری مالکیت معنوی محصول زعفران برای کشاورزان به عنوان ذی‌نفعان واقعی این محصول نیز موضوع بسیار مهمی است، افزود: در نهایت با پیگیری ما مقرر گردید اتاق مشهد به عنوان دبیر ثبت برند جغرافیایی زعفران کشور اعلام شود.

شریعتی مقدم نیز در بخش پایانی جلسه گفت: در شورای ملی زعفران بحث ارتقا جایگاه برند زعفران ایران به ویژه از طریق همکاری موثر با وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) در حال پیگیری است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=22931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.