• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 7
4
عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان:

پیگیری اجرای کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، از مطالبات بخش خصوصی از مجلس آینده است

  • کد خبر : 23685
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
پیگیری اجرای کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، از مطالبات بخش خصوصی از مجلس آینده است
عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: از مهم‎ترین مطالبات بخش خصوصی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیگیری جهت اجرایی شدن کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و نظارت بر این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمد سهامیان مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه اجرای این قانون مترقی بر زمین مانده است؛ به طور مثال ماده 25 آیین نامه اجرایی قانون بهبود محیط کسب‌وکار به صراحت اشاره دارد «در زمان كمبود برق، گاز يا خدمات مخابرات، واحدهاي توليدي صنعتي و كشاورزي نبايد در اولويت قطع این خدمات قرار گیرند و شركت‌هاي عرضه‌ كننده برق، گاز و خدمات مخابرات موظفند هنگام عقد قرارداد با واحدهاي توليدي اعم از صنعتي، كشاورزي و خدماتي، وجه التزام قطع برق يا گاز يا خدمات مخابرات را در متن قرارداد پيش ‌بيني كنند»؛ اما متاسفانه تاکنون این ماده قانونی جنبه عملیاتی به خود نگرفته است.

او تصریح کرد: پیوستن به FATFو اتصال به تجارت جهانی، بهبود روابط خارجی و تعامل سازنده با دنیا، به‌روزرسانی قانون تجارت، اصلاح قانون تامین اجتماعی و … از دیگر مطالبات مشخص ما از مجلس شورای اسلامی است.

سهامیان مقدم با تاکید بر ضرورت حضور نمایندگان متخصص و کارآمد در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس باید ترکیب مشخصی از نمایندگان متخصص در حوزه تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… باشد؛ اما متاسفانه با نگاهی به ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی درمی‌یابیم که این امر چندان رعایت نشده است. این در حالی است که تمامی اقشار جامعه بایستی نماینده‌ای از جنس خود برای مطالبه‌گری در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.