• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
8
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

ترانزیت بین‌المللی داده از مسیر مشهد، در آینده‌‌ای نزدیک

  • کد خبر : 23903
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
ترانزیت بین‌المللی داده از مسیر مشهد، در آینده‌‌ای نزدیک
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: احداث پارک داده شهید میری مشهد یک پروژه ملی و بین‌المللی است که علاوه بر تولید محتوای ملی، ترانزیت داده ملی و بین‌المللی را نیز در دستورکار خود دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «محمد جعفرپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت احداث پارک داده مشهد و ظرفیت‌هایی که این پروژه برای اقتصاد دانش‌بنیان کشور به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: در پارک داده شهید میری مشهد به توزیع محتوا خواهیم پرداخت؛ به گونه‌ای که بخشی از محتوایی که در کشور ذخیره شده، به پارک داده مشهد منتقل می‌شود. این موضوع ظرفیت بسیار عظیمی برای رشد و نمو شرکت‌های دانش‌بنیان بومی منطقه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در این پارک داده، تعامل لازم میان حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات از هوش مصنوعی گرفته تا محاسبات فوق انسانی ایجاد خواهد شد.

جعفرپور به تسهیلات ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات جهت جذب شرکت‌های فناور در این پارک اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکانات و تسهیلاتی در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی قرار می‌دهد تا شرکت‌های فناور حوزه ICT کشور و استان را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: احداث پارک داده شهید میری مشهد یک پروژه ملی و بین‌المللی است که علاوه بر تولید محتوای ملی، ترانزیت داده ملی و بین‌المللی را نیز در دستورکار خود دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به زمان افتتاح و آغاز به کار این پارک، بیان کرد: احداث پارک داده مشهد پروژه بسیار سنگینی است. با این حال وزارت ارتباطات تمامی تلاش خود را می‌کند تا فاز اول این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.