• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3057 امروز 0
3
در دیدار رئیس اتاق خراسان رضوی با رئیس کانون زنان بازرگان ایران تاکید شد:

ضرورت تقویت نقش زنان در سپهر اقتصاد ایران

  • کد خبر : 24215
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
ضرورت تقویت نقش زنان در سپهر اقتصاد ایران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و رئیس کانون زنان بازرگان ایران در محل پارلمان بخش خصوصی استانمان دیدار و پیرامون اقدامات و همکاری‌های مشترک و ظرفیت‌های این کانون، بحث و تبادل نظر نمودند. در این دیدار که رئیس کانون زنان بازرگان استان نیز حضور داشت، در خصوص ظرفیت‌های این تشکل و اهمیت تقویت نقش بانوان کارآفرین در عرصه مطالبه‌گری و نقش‌آفرینی تشکلی، تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد «محمدرضا توکلی‌زاده»، رئیس اتاق خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: نقش آفرینی زنان در سپهر اقتصاد کشورمان، با هدف کمک به توسعه آن امری ضروری است.

وی ادامه داد: کشورهایی که به این قشر مهم و اثرگذار از جمعیت خود در عرصه اقتصاد بها داده‌ و زمینه حضور و اثرگذاری آن‌ها را فراهم کرده‌اند، پیشرفت‌های موثری را در این بخش تجربه کرده اند.

توکلی‌زاده، وجود تشکل‌های تخصصی همچون کانون زنان بازرگانی را ظرفیتی برای تقویت اثرگذار بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین دانست و عنوان کرد: این جنس تشکل‌های تخصصی، هم انگیزه این قشر را برای نقش‌آفرینی تقویت می‌کند و توامان بستری برای طرح مطالبات یا حتی مشارکت در عرصه مطالبه‌گری بخش خصوصی است. بانوان توانمندی امروز در صحنه اقتصادی کشورمان فعال هستند که باید شایستگی‌های آن‌ها معرفی و الگوسازی شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی خراسان رضوی همواره تلاش نموده تا دوشادوش تشکل‌های زیر مجموعه خود و از طریق هم‌افزایی با این ساختارها، پیگیر مسائل بخش خصوصی و رفع مشکلات در این عرصه باشد. کانون زنان بازرگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سعی ما بر این است که این تشکل، اتاق بازرگانی را در کنار و همراه خود ببیند.

«فاطمه مقیمی»، رئیس کانون زنان بازرگان ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف ما در شکل‌گیری کانون زنان بازرگان، توانمندسازی زنان فعال اقتصادی و فعالیت تشکلی آنان در ساختاری مختص به خودشان است. بر همین اساس به تازگی بیست و چهارمین کانون زنان بازرگان استانی را در شهرکرد راه اندازی نمودیم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد کانون زنان بازرگان خراسان رضوی اذعان داشت: ما شکل‌گیری این کانون در خراسان رضوی را جرقه زدیم؛ اما حرکت اصلی برای رونق فعالیت کانون در این استان از سوی زنان توانمند فعال اقتصادی خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار همراهی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با کانون زنان بازرگان این استان در بحث آموزش شد و تاکید کرد: به طور قطع ثمرات این همراهی در افزایش توان بخش خصوصی این استان به ویژه زنان فعال اقتصادی مشهود خواهد بود.

«آذر کیانی نژاد»، رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی نیز در بخشی از این نشست ضمن تقدیر از رویکرد اتاق مشهد در حمایت از این تشکل اظهار کرد: اتاق بازرگانی مشهد همواره رویکرد مطلوبی نسبت به کانون زنان بازرگان داشته و در دوره دهم هیئت نمایندگان اتاق خراسان رضوی این حمایت‌ها ملموس‌تر و پررنگ‌تر از گذشته بوده است.

وی، همچنین در خصوص برقراری ارتباط بیشتر بین کانون‌ زنان بازرگان خراسان رضوی با کانون دیگر استان‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های آموزش اتاق مشهد  و اتاق ایران برای بهبود توانمندی‌های زنان فعال اقتصادی نیز در اولویت فعالیت‌های این کانون بایستی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.