• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل 3190 امروز 0
2
‌عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تشریح کرد

تاکید بر تسهیل‌گری در روابط تجاری در دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا

  • کد خبر : 26288
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
تاکید بر تسهیل‌گری در روابط تجاری در دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا
دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا با ۳۵ عضو از کشورهای آسیایی در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای دولت‌ها و سازما‌ن‌ها و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمود امتی»، عضو هیات رئیسه اتاق مشهد در تشریح آنچه در این اجلاس گذشته است، اظهار داشت: این اجلاس با حضور نمایندگانی از بخش‌های دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی از کشورهای عضو برگزار شد که در روز نخست، اعضا پیرامون نقش اتاق‌های بازرگانی در تسهیل و حمایت از تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین، مسئله همکاری آسیایی برای تجارت و سرمایه‌گذاری به ایراد سخن و اظهار نظر پرداختند.

وی افزود: نمایندگان بخش‌های خصوصی از اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان بخش دولتی از وزارت امور خارجه و بخش‌های کنسولی، در این اجلاس به تشریح و تحلیل موضوع اجلاس و ابراز تمایل به توسعه و تسهیل روابط و رفع موانع و چالش‌ها پرداختند.

امتی تصریح کرد: در روز دوم از این رویداد، بررسی موضوعات به صورت تخصصی با حضور فعالان اقتصادی در چهار میزگرد ادامه یافت؛ این میزگردها شامل «فناوری‌های جدید و نوظهور، استارت‌آپ‌ها و اقتصاد دانش بنیان»، «همکاری‌های گردشگری با هدف ایجاد آسیای منسجم‌تر و توانمندتر»، «مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار SDGs» و «کشاورزی و امنیت غذایی در آسیا از دیدگاه بخش خصوصی» بود.

وی یادآور شد: افراد از تشکل‌ها و به نمایندگی از حوزه‌های مختلف در میزگردهای فوق به بحث و تبادل نظر پرداختند. موضوعات با کنکاش و واکاوی بیشتری مورد تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار گرفت. حضار و شرکت کنندگان در این میزگردها بیشتر به موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت رفع موانع و معضلات یا هدف‌های نوآورانه و روش‌های جدید و مدرن و نیز، بسط و توسعه روابط منطقه‌ای پرداختند.

‌عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از مشارکت کنندگان به معرفی ظرفیت و توانمندی‌های موضوعات اقتصادی خود و کشورشان پرداختند و برخی هم نظرات و پیشنهاداتی در راستای بهبود مشکلات جهانی در حوزه‌های مختلف ارائه نمودند. تاکید و تمایل اکثر شرکت کنندگان در رفع موانع و مشکلات و استقبال از نظرات جدید در جهت بهبود روابط بود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.