• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل 3159 امروز 0
3
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد:

همگرایی اتاق‌های بازرگانی عضو ACD حول ضرورت حفظ محیط زیست، در مسیر توسعه اقتصادی

  • کد خبر : 26444
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۸
همگرایی اتاق‌های بازرگانی عضو ACD حول ضرورت حفظ محیط زیست، در مسیر توسعه اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا (ACD) که با محوریت انتقال تجربیات کشورها در عرصه اقتصاد برگزار شد، توجه به محیط زیست در توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، «محمدرضا توکلی‌زاده» در خصوص دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی (ACD) که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای آسیایی عضو این مجمع، در دومین گردهمایی خود تلاش نمودند از تجربیات یکدیگر در عرصه فعالیت‌های اقتصادی آگاهی یافته و بهره بجویند و به بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در این حوزه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این انتقال تجربه به کشورها کمک می‌کند تا مسیر آینده فعالیت‌های اقتصادی خود با نگرشی عمیق‌تر دنبال کنند و آگاهانه‌تر و با برنامه‌ریزی‌های موثرتر در این حوزه گام بردارند.

توکلی‌زاده با اشاره به بررسی تخصصی موضوعات مختلف در قالب چهار میزگرد این اجلاسیه عنوان کرد: این میزگردها شامل «فناوری‌های جدید و نوظهور، استارت‌آپ‌ها و اقتصاد دانش بنیان»، «همکاری‌های گردشگری با هدف ایجاد آسیای منسجم‌تر و توانمندتر»، «مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار SDGs» و «کشاورزی و امنیت غذایی در آسیا از دیدگاه بخش خصوصی» بودند که نمایندگان اتاق مشهد در دو میزگرد با موضوعات گردشگری و توسعه پایدار حضور یافتند.

رئیس اتاق خراسان رضوی ادامه داد: در میزگردهای مذکور، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع، از تجربیات خود در حوزه گردشگری و توسعه پایدار سخن گفتند و به انتقال تجربیات خود در این زمینه پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی این اجلاس، بحث انتقال تجربه میان کشورها بود و این امر، از انتقال کالا و انعقاد تفاهم نامه و توافق نامه تجاری در مواقعی، به مراتب حائز اهمیت بیشتری است؛ چراکه بهره‌گیری از تجربیات دیگر کشورها در عرصه اقتصاد، در زمان و مکان صحیح، بسیار ارزشمند بوده و دستاوردهای شایان توجهی را به همراه دارد.

رئیس اتاق خراسان رضوی اذعان کرد: از جمله کشورهایی که در این میزگردها به بیان مسائل مدنظر خود و تجربیاتش در عرصه اقتصاد پرداخت، امارات متحده عربی بود که مباحث حائز اهمیتی را در حوزه توسعه پایدار مطرح نمود.

وی افزود: در میزگرد مرتبط با موضوع محیط زیست، به اهمیت این حوزه در امر توسعه اقتصادی و ضرورت توجه به این مقوله و چگونگی برون رفت از فاجعه محیط زیستی در دنیا پرداخته شد.

توکلی زاده تاکید کرد: از نکات مهمی که در این زمینه مطرح شد، ذکر این نکته بود که کشورهای کمتر توسعه یافته نبایستی هزینه رشد کشورهای توسعه یافته را با تحمل تبعات تخریب محیط زیست بپردازند و بهای این توسعه یافتگی که می‌تواند تاثیری مخرب بر محیط زیست داشته باشد، به دیگر کشورها تحمیل شود. البته به این مسئله اشاره شد که هر کشور بایستی از محیط زیست خود به خوبی محافظت نماید و با حفاظت صحیح، از انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش جلوگیری نماید. این موارد از جمله مسائلی بودند که به حق، در اجلاس مذکور به آن پرداخته شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.