• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3510 امروز 3
5
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خبر داد؛

 پیگیری اجرای بسته پیشنهادی بانکی از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 26602
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
 پیگیری اجرای بسته پیشنهادی بانکی از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: در روزهای اخیر، آخرین وضعیت اجرای بسته پیشنهادی بانکی شورای گفت‌وگوی استان به بانک مرکزی، از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی اکبر لبافی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بسته بانکی پیشنهادی استان طی سفر سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی به مشهد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد. بسته مذکور دارای 37 بند بود که در آن جلسه، ۱۲ بند آن مصوب و مقرر شد دستور اجرا داده شود و باقی مانده بندهای بسته مذکور، در نشست نمایندگان شورای گفت‌وگو و بانک مرکزی در مشهد و یا تهران مطرح و تصمیم گیری شود. پیگیری های بسیاری در این رابطه انجام شد که یکی از بندها مربوط به پیگیری برگزاری جلسه ای با شورای ملی زعفران بود که این مهم محقق شد اما پس از آن سایر بندها به لحاظ دستور اجرا بلاتکلیف باقی ماند.

لبافی افزود: از این رو استاندار، مجمع نمایندگان استان و رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص انجام تعهدات با بانک مرکزی مکاتباتی داشتند؛ اما از سوی بانک مرکزی در این رابطه پاسخی ارائه نشد؛ لذا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان این مساله را از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیری کرد. در همین راستا جلسه ای در 10 اردیبهشت ماه در کمیسیون اصل 90 برگزار گردید که از رئیس کل بانک مرکزی، قائم مقام و معاونان وی دعوت به عمل آمده بود اما از آن جا که رئیس کل بانک مرکزی در مسافرت کاری به سر می برد، قائم مقام و معاونان وی در جلسه حاضر شده و اعلام کردند پاسخ‌ها را به استان خراسان رضوی ابلاغ کرده‌ایم؛ این در حالی است که تاکنون استان پاسخی در این زمینه وصول نکرده است.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: در جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس، بانک مرکزی مکلف شد ظرف 2 هفته آتی پیرامون 25 بند بلاتکلیف، جلسه ای در بانک مرکزی با حضور نمایندگان شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی برگزار نماید تا تعیین تکلیف نهایی صورت بگیرد. معاون پارلمانی بانک مرکزی، قائم مقام و معاونین وی نیز قول مساعد دادند که به زودی زمان برگزاری این جلسه اعلام خواهد شد و طی چند روز آینده این جلسه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در گذشته اقدام مشابهی در خصوص ارائه بسته مالیاتی استان به سازمان امور مالیاتی کشور انجام گرفت که با استقبال خوب مسئولین ذی ربط مواجه گردید. چنان که بسیاری از این موارد در سطح ملی اجرایی گردید. این در حالی است که علی رغم تعهد بانک مرکزی در پیاده سازی بسته پیشنهادی این حوزه در شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی، توفیقی در این زمینه حاصل نکردیم.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.