• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 3173 امروز 7
2
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان اعلام کرد

پیگیری تفویض اختیار معاینات بصری ناوگان حمل گاز مایع به خراسان رضوی

  • کد خبر : 26775
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
پیگیری تفویض اختیار معاینات بصری ناوگان حمل گاز مایع به خراسان رضوی
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در راستای پیگیری تفویض اختیار معاینات بصری ناوگان حمل گاز مایع به استان، دو نفر به نمایندگی از سوی کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی مشهد به مرکز معرفی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که موضوع تفویض اختیار معاینات بصری ناوگان حمل گاز مایع به خراسان رضوی، پس از طرح موضوع در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق مشهد و دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان، در یکصدوسیزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد و ایجاد مرکزی جهت بازدید، آزمایش و تست دوره‌ای یدک‌‌کش‌های حمل گاز مایع LPG در استان خراسان رضوی، برای حل مشکل 4000دستگاه ناوگان این بخش که ناگزیر از صرف هزینه‌های گزاف مالی و زمانی جهت انجام یک تست بصری ساده در تهران هستند، یکی از مصوبات آن جلسه بود.

«علی اکبر لبافی»، رئیس دبیرخانه این شورا، در خصوص آخرین نتایج این مصوبه پس از گذشت بیش از دو ماه به خبرنگار ما گفت: استاندار خراسان رضوی در این زمینه، پیگیری‌های لازم را از طریق معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام داده است و دبیرخانه شورای گفت‌وگو، مجمع نمایندگان استان و دستگاه‌های ذی ربط استانی هر یک به نوبه خود مکاتباتی در خصوص تفویض اختیار شرکت ملی پخش به استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که شرکت ملی پخش یک یا دو کارشناس در حوزه تست‌های بصری آموزش دهد تا به نمایندگی از مرکز در مشهد حضور یابند. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز بر این مساله صحه گذاشته و از تشکل مربوطه در این حوزه، خواستار معرفی دو نماینده برای پیگیری امور شده است. در همین راستا، کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی مشهد نیز دو نماینده به تهران معرفی کرده تا امور را پیگیری کنند.

لبافی با بیان اینکه بدنه کارشناسی استان خراسان رضوی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی بسیار قدرتمند است، اذعان کرد: دو نفر از استان خراسان رضوی به عنوان نماینده کمیسیون حمل و نقل اتاق مشهد معرفی شده و به تهران مراجعه نموده‌اند و قرار است این تفویض اتفاق بیفتد. در صورتی که شرکت ملی گاز به این موضوع رسیدگی نکند و مانع اسراف در منابع و استهلاک بیهوده سرمایه مردم نشود، قطعا این موضوع را از طریق دولت، مجلس و دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد تا مانع تداوم این روند شویم.

وی در خصوص ضرورت تفویض اختیار شرکت ملی گاز ایران و پخش فرآورده‌های نفتی به استان به منظور انجام آزمایشات بصری اظهار کرد: حدود 10 هزار کامیون در کشور، در نقل و انتقال و جابه‌جایی گاز به صورت سیار فعالند که از این تعداد، 4 هزار دستگاه در 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی فعالیت دارند. طبق دستورالعمل‌های موجود، این گازکش‌ها باید هر از گاهی به لحاظ ایمنی تست‌های لازم را انجام دهند که در حال حاضر، فرآیند تست این گازکش‌ها در خراسان رضوی در حال انجام است؛ اما اخذ مجوز نهایی برای بارگیری در تهران انجام می‌گیرد.

وی افزود: این مساله سبب شده رانندگان برای انجام یک تست چشمی هزار کیلومتر مسیر را طی نموده و به تهران مراجعه کنند و به تبع آن، کامیون‌ها حداقل به مدت 10 روز از مدار حمل‌ونقل خارج ‌شوند. نکته قابل توجه آن است که کامیون‌های بسیاری از سراسر کشور برای انجام این تست به تهران مراجعه می‌کنند؛ این فرآیند بسیار زمان‌بر بوده و موجبات اتلاف منابع و هدررفت سوخت، استهلاک سرمایه، مشکلات زیست محیطی و… شده است.

لبافی تاکید کرد: اینگونه تصمیمات فاقد هرگونه تحلیل علمی بوده و غیر قابل دفاع است و بر اساس یک رویه اشتباه، سالانه میلیاردها تومان خسارت به سرمایه بخش خصوصی و دولتی وارد می‌شود، هیچ عایدی برای کشور ندارد و کاملا مغایر با شعار سال  و تاکیدات رهبری و سیاست‌های دولت است.

35 درصد ظرفیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل استان در حوزه حمل سوخت فعالند

«احمد زمانیان یزدی»، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز پیش از این تاکید کرده بود: 35 درصد ظرفیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل استان در حوزه حمل سوخت فعال هستند و بیش از 3هزار یدک‌کش حمل گاز مایع LPG  در استان وجود دارند.


او با ذکر این توضیح که بخشی از این بازرسی‌ها در داخل استان انجام می‌شود؛ اما یک مرحله مهم آن باید با صرف زمان و هزینه در تهران صورت بگیرد، بیان ‌کرد: درخواست ما این بود که باتوجه به حجم چشمگیر صدور مجوز تخلیه و بارگیری توسط شرکت نفت ایران سرمایه‌گذاری و ظرفیت خراسان رضوی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای خصوصا در موضوع یدک‌‌کش‌های حمل گاز مایع LPG ، یک مرکز بازدید، آزمایش و تست دوره‌ای برای آن‌ها در همین استان ایجاد شود. هم‎اکنون از بابت هر مرحله سفر این یدک‌کش‌ها به پایتخت، هزینه‌های سنگینی به شرکت‌ها تحمیل می‎شود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.