• امروز : شنبه - 17 شهریور - 1403
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3705 امروز 0
10
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی خبر داد

حل مشکل صدور پایان کار 19 هزار واحد مسکن مهر گلبهار

  • کد خبر : 30943
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۲۵
حل مشکل صدور پایان کار 19 هزار واحد مسکن مهر گلبهار
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: مشکل 19 هزار واحد مسکن مهر گلبهار پیرامون صدور پایان کار، در قالب 12 بند تفاهم بین سازمان نظام مهندسی استان و اتحادیه تعاون مسکن مهر از طریق مصوبه شورای گفت‌وگو حل و فصل شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی‌اکبر لبافی» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: موضوع «چالش‌های تعاونی های مسکن مهر پیرامون صدور پایان کار برای 19000 واحد مسکونی احداث شده در گلبهار» در یکصد و چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد. ماجرا از این قرار است که مدت زمان زیادی از تاریخ ساخت و تحویل بخش عمده ای از مسکن مهر مربوط به تعاونی های مسکن  گلبهار گذشته بود؛ اما به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه های ذی‌صلاح  از جمله  اداره کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید گلبهار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، شهرداری شهر گلبهار و… امکان اخذ پایان کار و صدور اسناد واحدهای موصوف میسر نشده بود. بر همین اساس، این موضوع در شورا مطرح و بررسی شد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این واحدها مربوط به عدم صدور پایانکار توسط شهرداری موضوعات نظام مهندسی، بیمه، عدم نصب آسانسور، سیستم های اطفاء حریق، پسماند و… بود، ادامه داد: اتاق تعاون و اتحادیه مربوطه طی مکاتبه ای این چالش ها را به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان منعکس و خواستار پیگیری حل این مساله شدند. یکی از موانع جدی وضعیت نظارت ناظرین، تمدید قرارداد و نحوه محاسبه حق‌الزحمه آنان بود چنان که بعضی از مهندسین ناظر حاضر نبودند براساس فهرست بهای سال شروع اجرای کار، فعالیت کنند که سازمان نظام مهندسی آنان را مکلف کرد بر اساس فهرست بهای آن زمان و توافقات انجام شده کار را پیش ببرند. علاوه بر این، بعضی از واحدها اصلاحاتی انجام داده بودند که این اصلاحات مورد تایید شهرداری و نظام مهندسی نبود. همچنین، شهرداری گلبهار تعدادی از پایان‌کارهایی که قبل از تشکیل شهرداری توسط شرکت عمران شهر جدید صادر شده به رسمیت نمی شناخت. علاوه بر این، اکثر تعاونی‌ها، واحد‌های مسکن مهر را در چند سال گذشته تحویل داده یا در مرحله هیئت تسویه یا پایانی خروج از تعاونی هستند.

لبافی تصریح کرد: پیرو این موضوع، دبیرخانه شورای گفت و گوی استان نشست هایی در سازمان نظام مهندسی برگزار کرد که این نشست ها منجر به توافقی مشتمل بر 12 بند شد؛ در واقع این بندها شامل یکسری تکالیف مربوط به نظام مهندسی، اتاق تعاون و اتحادیه بود و یکسری الزامات و وظایف نیز مربوط به شهرداری گلبهار بود. مجموع این 12 بند که پیرامون حل اختلافات میان اتحادیه تعاونی های مسکن و نظام مهندسی بود، در یکصد و چهاردهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح و به اتفاق آرا این تکالیف، تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان کرد: از آن زمان دبیرخانه پیگیری های بسیاری از دستگاه های متولی پیرامون اجرای این 12 بند داشت که اخیرا اتاق تعاون طی یک نامه رسما اعلام کرد که تاکنون 3 هزار و 432 واحد از سازمان نظام مهندسی گلبهار ثبت درخواست جهت صدور گواهی پایان کار داشته اند که از این تعداد برای 696 واحد گواهی پایان کار صادر شده است. در حقیقت تفاهم مذکور در استان، مشکل و اختلاف چندین ساله بین تعاونی های مسکن مهر، سازمان نظام مهندسی و شهرداری گلبهار را مرتفع کرد و طبق گزارش واصله تقریبا کار به مرحله اجرایی رسیده است.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=30943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.