• امروز : جمعه - 27 مهر - 1403
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3873 امروز 0
4
در پنجمین نشست هماهنگی روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی مطرح شد؛

تقویت تعاملات بخش خصوصی و دولتی استان از طریق کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی

  • کد خبر : 36611
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
تقویت تعاملات بخش خصوصی و دولتی استان از طریق کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی
پنجمین نشست هماهنگی و توجیهی روسای کمیسیون‌های مشورتی-تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد و هیات رئیسه کمیسیون‌ها در این نشست از برنامه‌های پیش رو، اقدامات انجام گرفته و دغدغه‌های خود در خصوص عملکرد این ساختارهای تخصصی- مشورتی سخن گفتند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده»، رئیس اتاق خراسان رضوی در این نشست بر ضرورت بازتعریف برخی مفاهیم اقتصادی به منظور بهبود عملکرد بخش خصوصی در عرصه کارشناسی و مطالبه‌گری تاکید و اظهار کرد: در راستای ارتقای اقدامات تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های این اتاق در کارشناسی مسائل اقتصادی و مطالبه‌گری به منظور رفع مشکلات پیش روی بنگاه‌های اقتصادی، ضروری است تا به تعریف مشخصی از برخی مفاهیم اقتصادی دست یابیم. به طور مثال، بایستی تعریف دقیقی از اصطلاح بهبود محیط کسب‌وکار داشته باشیم تا بدین ترتیب اقدامات موثری در زمینه بهبود شاخص‌های اقتصادی و تسهیل فرآیند تولید یا فعالیت اقتصادی صورت پذیرد.

تاکید بر هم‌اندیشی در کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد برای بازتعریف برخی مفاهیم اقتصادی

وی همچنین عنوان کرد: انتظار می‌رود کمیسیون‌های تخصصی اتاق خراسان رضوی در خصوص بازتعریف مفاهیم اقتصادی هم‌اندیشی لازم را به عمل آورند تا با ارائه راهکارهای عملیاتی بتوان طی دو سال آتی در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق، نتایج بهتری دریافت نمود.

توکلی زاده بر اهمیت نظارت بر خط مشی و بررسی عملکرد 20 کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای مدنظر و تدوین برنامه‌ای منسجم برای آن‌ها با تاکید کرد و گفت: مشارکت اعضای کمیسیون‌ها برای رسیدن به یک هدف واحد و رفع موانع کسب‌وکار، دستاورد مطلوبی به شمار می‌رود که تاکنون توسط کمیسیون‌های اتاق بازرگانی استان عاید شده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد کمیسیون‌های تخصصی، کارشناسی مسائل و مطالبه‌گری برای رفع مشکلات و چالش‌های حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی است که این امر تاکنون سرلوحه کار این بازوان اتاق بوده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان از اقدامات و تلاش‌های امور کمیسیون‌ها و همچنین هیات رئیسه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که در آینده دستاوردهای شاخص‌تری از سوی این بخش رقم بخورد.

ضرورت پرهیز از موازی کاری در کمیسیون‌ها

در ادامه ‌این نشست، «حسین محمودی خراسانی»، رئیس شورای راهبردی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اتاق مشهد از جایگاه خاصی در میان اتاق‌های بازرگانی کشور برخوردار است و بررسی‌ها حاکی از آن است که فعالیت کمیسیون‌ها در سطح قابل قبولی است؛ چرا که نظرات کارشناسی کمیسیون‌های اتاق مشهد برای پیگیری به اتاق بازرگانی ایران ارجاع داده می‌شود و تاکنون دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف عاید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت پرهیز از موازی کاری در کمیسیون‌ها در برگزاری جلسات و دعوت از مسئولان تاکید و اظهار کرد: تعدد جلسات کمیسیون‌ها سبب می‌شود که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نتوانند در تمامی جلسات حضور به هم برسانند و باید این محدودیت‌ها را درک کرد. در دعوت از مسئولان، باید میان کمیسیون‌ها هماهنگی لازم انجام بگیرد تا موضوعات به صورت یکپارچه در یک نشست مشترک مطرح و حل و فصل گردد.

«احمد اثنی عشری»، نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: انتظار می‌رود فعالان اقتصادی و به ویژه اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق از فرصت تدارک برخی سفرهای خارجی به منظور توسعه مراودات تجاری از سوی اتاق‌های بازرگانی ایران و استان‌ها، استفاده نموده و در این سفرها حضور پیدا کنند تا از فرصت‌های اقتصادی موجود در سایر کشورها نهایت استفاده صورت بگیرد. قطعا استفاده از این فرصت‌ها به تقویت تعاملات بین‌المللی و کسب تجربه بیشتر توسط فعالان اقتصادی منجر می‌شود.

تقویت ارتباطات اتاق بازرگانی مشهد با دستگاه‌های اجرایی از طریق مشارکت کمیسیون‌های تخصصی

در ادامه، «علی کبیر»، دبیرکل اتاق بازرگانی خراسان رضوی ابراز کرد: در دوره دهم اتاق مشهد با تشکیل کمیسیون‌های 20 گانه، در بحث مشارکت اعضای اتاق در تصمیم‌سازی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های تخصصی استان در مطالبه‌گری برای رفع مشکلات و ارتباط‌گیری با مسئولان توفیقات خوبی حاصل کردیم و امیدواریم این مسیر تا پایان دوره با قوت و قدرت تداوم یابد. برخی از کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد در کارگروه‌های استانی بسیار موثر واقع شدند یا ظرفیت‌های جدیدی در رابطه با استانداری، شهرداری، بهزیستی و… ایجاد کرده‌اند که در دوره‌های قبل چنین ظرفیت‌هایی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در اتاق ایران مقرر گردیده که برخی موضوعات و مسائل اقتصادی از سوی معاون پارلمانی اتاق ایران اعلام گردد تا هر یک از اتاق‌های استان‌ها این موضوعات را در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها بررسی کرده و نظر کارشناسی ارائه کنند. بر این اساس، انتظار می‌رود روسای کمیسیون‌های اتاق مشهد نیز نهایت همکاری را در خصوص بررسی کارشناسی دستور کارهای هفتگی مجلس به منظور ارائه پیشنهادات تخصصی داشته باشند.

قدرت اصلی اتاق بازرگانی مرهون تلاش تشکل‌های زیرمجموعه و کمیسیون‌های تخصصی است

در ادامه، «محمدحسین روشنک»، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: در ابتدای دوره دهم اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصمیم بر آن شد تعداد کمیسیون‌ها به منظور استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در این ساختارها، افزایش یابد و الزامی نباشد که اعضای هیات رئیسه اتاق حتما عضو هیات رئیسه کمیسیون‌ها باشند تا بدین ترتیب بتوان از پتانسیل جامعه فعالان اقتصادی استفاده نمود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: قدرت اصلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی مرهون وجود تشکل‌های زیرمجموعه و تلاش کمیسیون‌های تخصصی اتاق است؛ لذا ارتباط میان تشکل‌ها و کمیسیون‌های اتاق بازرگانی باید تقویت شود.

اعمال سازوکاری جدید برای ارزیابی عملکرد کمیسیون‌ها در سال جاری

سپس «نرجس خوش زبان»، مدیر امور کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: در ابتدای سال جاری آیین نامه کمیسیون‌ها با پیشنهاد شورای راهبردی تهیه و تدوین شد و به تصویب هیات نمایندگان رسید و سازو کار ارزیابی جدیدی برای عملکرد کمیسیون‌ها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به‌ اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 92 جلسه اصلی توسط کمیسیون‌ها برگزار شده است، افزود: امید می‌رود کمیسیون‌ها ابزارها و اهرم‌های مورد نیاز خود را برای حل چالش‌ها به شورای راهبردی منعکس کنند تا از سوی اتاق بازرگانی پیگیری لازم در این زمینه صورت بگیرد.

در ادامه، تریبون در اختیار هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی- مشورتی اتاق بازرگانی مشهد قرار گرفت.

«عبدالله یزدان بخش»، رئیس کمیسیون صنعت اتاق خراسان رضوی، ضمن طرح چند پیشنهاد در خصوص برگزاری جلسات کمیسیون‌ها و خدماتی که در این بخش ارائه می‌گردد، اظهار کرد: تلاش ما در کمیسیون صنعت آن است که با بررسی کارشناسانه مسائل و استفاده از نقطه نظرات خبرگان و متخصصان حوزه صنعت، به حل مشکلات جاری این بخش کمک کنیم و امید می‌رود بتوانیم رضایت نسبی صنعتگران را جلب کنیم.

«حسین محمدیان»، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود بر اساس مکاتبات صورت گرفته با اتاق، دستورجلساتی برای پیگیری به کمیسیون‌های تخصصی اتاق ارجاع داده شود. در واقع، مکاتبات صورت گرفته به اتاق باید به منظور شناسایی چالش‌ها، دسته‌بندی گردد تا موارد به صورت تخصصی در کمیسیون‌ها به بحث و بررسی گذاشته شود و خروجی آن به هیات نمایندگان ارجاع گردد.

وی در خصوص حضور مسئولان دولتی در جلسات کمیسیون‌ها خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون‌ها به شیوه صحیحی مدیریت شود و خروجی آن ملموس باشد، قطعا مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سطوح بالاتری در جلسات حضور خواهند داشت.

ضرورت نقش‌آفرینی کمیسیون‌ها برای تقویت حضور فعالان اقتصادی در عرصه بینالمللی

در ادامه، «غلامرضا نازپرور»، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق مشهد با بیان اینکه تعدد کمیسیون‌های اتاق مشهد، حاکی از استفاده حداکثری از اندیشه صاحبنظران و فعالان اقتصادی است، افزود: هدف ما در کمیسیون‌ها، حذف چالش‌ها و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی است.

وی یادآور شد: حل برخی از مشکلات صرفا در سطح وزارتخانه و قانون صورت می‌گیرد؛ اما در کنار آن، نباید ارتباط با عرصه بین‌المللی را به فراموشی بسپاریم؛ کمیسیون‌ها باید در این عرصه برای تقویت ارتباط میان فعالین اقتصادی تلاش کنند.

پیشنهاد بررسی عملکرد کمیسیون‌ها در بازه زمانی 3 الی 6 ماهه

«فاطمه جمیلی»، رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود هر 3 الی 6 ماه یکبار عملکرد کمیسیون‌ها ارزیابی شود تا میزان اثربخشی آنان در خصوص حذف قوانین مخل کسب و کار سنجیده گردد.

جمیلی افزود: توسعه تولید بدون کارخانه به منظور جمع آوری سرمایه‌های سرگردان و افزایش اشتغالزایی در کشور و استان امری اجتناب ناپذیر بوده و ثبت برند پیش نیاز این اقدام است. لذا مقرر گردیده در کمیسیون برند و تولیدو بدون کارخانه اتاق مشهد هر دو هفته به صورت آنلاین با روسای ثبت اسناد و املاک کشور و استان جلساتی برگزار کنیم تا کیفیت کار برای حل مشکلات ثبت برند ارتقا یابد.

«سعید بامشکی»، رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم وفاق و هم‌افزایی میان کمیسیون‌های تخصصی اتاق مشهد اظهار کرد: در اتاق ایران، با برگزاری جلسات مشترک میان کمیسیون‌های تخصصی، موضوعات به شکل مطلوبی بررسی و کارشناسی می‌شود و ضرورت دارد ما نیز در اتاق مشهد در این راستا گام برداریم.

«ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ ﻗﻨﺎﺩﺯﺍﺩﻩ»، ﻧﺎﯾﺐ ﺭﺋﯿﺲ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺁﺏ ﻭ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺭﺿوی با بیان اینکه از مدیران و مسئولین حوزه محیط زیست تقاضا داریم برای رفع چالش‌ها در جلسات کمیسیون ما حضور داشته باشند، افزود: تربیت مدیران آینده یک رسالت مهم است که باید به آن توجه ویژه داشت، لذا ضروی است در جلسات مختلف از حضور متخصصان و دانش آموختگان استفاده کنیم.

در ادامه، «حسین خانی زاده»، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای اخلاق کسب‌وکار اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: همان گونه که بخش خصوصی موظف به مشارکت و همکاری با بخش دولتی است، مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید خود را موظف به همراهی با بخش خصوصی و حضور در جلسات کمیسیون‌های اتاق بدانند.

خانی زاده با بیان اینکه کیفیت کار کمیسیون باید بر کمیت ارجح دانسته شود، افزود: تعداد اعضای کمیسیون و یا تعداد برگزاری جلسات نباید ملاک برتری یک کمیسیون بر دیگری باشد. همچنین، مصوبات کمیسیون‌ها باید اجرایی و عملیاتی بوده و نمایشی و فرمایشی نباشد. برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون‌ها نیز در بررسی دقیق مسائل بسیار موثر است و نباید از این مهم غافل شد.

تاکید بر هماهنگی میان کمیسیون‌های اتاق خراسان رضوی با اتاق ایران و مجلس شورای اسلامی

«شهرام عیدی زاده»، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان و برنامه‌های راهبردی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بر لزوم هماهنگی میان کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اتاق بازرگانی ایران و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: بهتر است همان مبحثی که توسط کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی‌در حال پیگیری است، توسط کمیسیون‌های تخصصی اتاق نیز دنبال شود تا بتوان بسته جامعی در خصوص این مباحث تدوین کرد.

وی اظهار کرد: برخی از موضوعات نیاز به تشکیل کمیسیون ویژه دارد به بیان دیگر در تمامی موضوعات نیاز به تشکیل کمیسیون دائمی 2 الی 4 ساله نیست؛ همانطور که در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص برخی مباحث شاهد شکل گیری کمیسیون‌های ویژه و فعالیت مقطعی آنان هستیم. در اتاق  بازرگانی هم می‌توان کمیسیون ویژه را با حضور روسای دو کمیسیون تخصصی به صورت موقت برای حل چالش‌ها تشکیل داد.

«مسعود مهدی زاده مقدم»، نایب رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق خراسان رضوی یادآور شد: کمیسیون بهبود محیط کسب و کار یک کمیسیون بین بخشی محسوب می‌شود؛ از این رو بعضا برخی از موارد مطروحه در جلسات ما به سایر کمیسیون‌ها برای اظهارنظر خواهی ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق قانون، رابطین بهبود فضای کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی منصوب شده و لیست آن به اتاق بازرگانی نیز ارسال گردیده است. از این رو پیشنهاد می‌شود با توجه به موضوعات مربوط به هر یک از کمیسیون‌ها، از دستگاه ذی ربط و نماینده مربوطه برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف و چاره‌اندیشی برای آن دعوت به عمل آید.

در ادامه، «محسن خندان دل»، رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اتاق ایران، کمیسیون‌های اتاق ایران بایستی با عضویت هیات نمایندگان تشکیل شود در این رابطه هر یک از اتاق های شهرستان‌ها مصوبه خاصی در خصوص تشکیل کمیسیون‌ها دارند که با دیگر شهرستان‌ها متفاوت است.

خندان دل خاطرنشان کرد: بر این باورم که باید بخشی از دستورکارها از اتاق بازرگانی به کمیسیون‌ها ابلاغ شود و کمیسیون تخصصی دستورکارهای محوله را مورد بررسی کارشناسی قرار دهد.

ضرورت ارتباط تنگاتنگ کمیسیون‌های اتاق به منظور بررسی همه جانبه مسائل

«علیرضا بنی هاشم»، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی اتاق خراسان رضوی با بیان اینکه از کمیسیون‌های مختلف تقاضا می‌شود مباحث مختلف دارای اولویت مرتبط با موضوعات حقوقی و قضایی را به ما ارجاع دهند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار بگیرد، تصریح کرد: مباحث حقوقی و قضایی به دو بخش قابل تقسیم است، بخش نخست مواردی است که با توجه به ظرفیت اتاق و  پتانسیل جامع حقوقی استان، قابل حل و فصل است و با به روزرسانی آن می‌توان خدمات خوبی ارائه نمود. به طور مثال، مباحث مربوط به مالیات، گمرک و مباحث مرتبط با ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار  و خسارت ناشی از کمبود انرژی، وضعیت عملکرد شرکت‌های خدمات رسان، مباحث مرتبط با منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی زراعی از این دسته اند. بخش دوم، مربوط به برخی از مباحث حقوقی است که استان پتانسیل حل و فصل آن را ندارد. در واقع اکثر این مباحث جدید بوده و شرکت‌های نوپا با آن دست به گریبان هستند و بایستی یک مطالعه پژوهشی در این حوزه انجام شود.

تقویت صدای واحد میان کمیسیون‌ها جدی گرفته شود

در بخش دیگری از نشست، «نسرین یوسفی عارفی»، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: اگر گزارش عملکرد هر کمیسیون با کمیسیون متناظر دوره قبل اتاق بازرگانی مقایسه شود، بهتر می‌توان در خصوص دستاوردهای کمیسیون و نقاط قوت و ضعف آن اظهار نظر کرد. اتاق بازرگانی، تشکل‌های بسیاری دارد که دارای ارتباط موضوعی با کمیسیون‌ها هستند، تلاش کمیسیون انرژی نیز معطوف به استفاده از ظرفیت تشکل‌های مربوطه است.

وی یادآور شد: فقدان صدای واحد یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور در پیگیری و حل مسائل است و اگر بخش خصوصی صدای واحدی نداشته باشد، هر کس از رویکرد خود به چالشها و مسائل می نگرد. لذا تقویت صدای واحد میان کمیسیون‌های اتاق باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

یوسفی عارفی افزود: هر کمیسیون داری کمیته‌های تخصصی است که باید در این زمینه بازنگری شود تا کمیته‌های مشترک میان کمیسیون‌ها شکل گرفته و هم‌افزایی و اثربخشی آن دوچندان شود.

اتاق بازرگانی به حوزه ارائه آمارهای متقن استان ورود کند

سپس تریبون در اختیار «مژگان ثابت تیموری»، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی خراسان رضوی قرار گرفت. او گفت: بعضا شاهد این هستیم که دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص یک موضوع خاص آمارهای ضد و نقیضی ارائه می‌کنند و این موضوع گاهی در جلسات بخش خصوصی نیز مشاهده می‌شود. این امر به این خاطر است که متولی خاصی در ارائه آمارها در استان وجود ندارد. حال اگر اتاق بازرگانی بتواند در این خصوص متولی باشد، گام بسیار بزرگی برداشته شده است، چرا که اتاق براساس این آمار برای بخش خصوصی برنامه ریزی می‌کند.

در ادامه، «علی محمد شریعتی مقدم»، رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق مشهد با بیان اینکه وعده‌های مسئولین به بخش خصوصی باید مورد مطالبه گری و پیگیری قرار بگیرد، افزود: عدم پیگیری این وعده‌ها، نتیجه‌ای جز واپسگرایی به دنبال نخواهد داشت. موضوع دانش‌بنیان در دنیا با شتاب بسیار بالایی رو به پیشرفت است؛ لذا کمیسیون ما باید دارای تیم پشتیبان قوی در این حوزه باشد تا بتوان از پتانسیل این حوزه در تمامی بخش‌های اقتصادی بهره گرفت.

لزوم مطالعه جامع برنامه هفتم توسعه توسط هیات رئیسه کمیسیون‌ها

در بخش دیگری از نشست، «محسن محسنی»، نایب رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت مطالعه جامع برنامه هفتم توسعه توسط هیات رئیسه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اظهار کرد: تمام اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است و در این رابطه ضروری است از ظرفیت مجلس شورای اسلامی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های این برنامه، استفاده نمود. بر این اساس، ضروری است دبیرخانه دائمی‌کمیسیون اصل 90 در اتاق تشکیل شود تا مصوبات برنامه هفتم رصد و مطالبه گری شود.

وی اظهار کرد: مرور ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رابطه با بهبود محیط کسب و کار نکته دیگری است که باید در کانون توجه قرار بگیرد. در واقع هر کمیسیون بایستی گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی را در ارتباط با پایش محیط کسب و کار بررسی کند. خوشبختانه عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در این رابطه بسیار بهبود یافته است.

لزوم تقویت تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی

در ادامه، «ابراهیم عطایی»، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: حضور مسئولین استانی در جلسات کمیسیون‌های تخصصی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که عدم حضور مدیرکل دستگاه‌های مربوطه سبب می‌شود مصوبات اخذ شده ضمانت اجرای لازم را نداشته باشد و بعضا نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور پیدا می‌کنند که از اختیارات کافی در آن حوزه برخوردار نیستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی اظهار کرد: آماری که استان خراسان جنوبی در بحث ترانزیت ارائه کرده حاکی از افزایش چشمگیر رشد در حوزه حمل و نقل بوده است که‌ این مساله مرهون هماهنگی و تعامل سازنده بخش خصوصی با مدیران دولتی این استان است. انتظار می‌رود مدیران خراسان رضوی نیز هماهنگی و تعامل لازم را با بخش خصوصی داشته باشند تا بتوان حداکثر بهره برداری را از ظرفیت ترانزیتی استان داشت.

«علیرضا خدابخشی»، دبیر کمیسیون مالیات اتاق مشهد هم در بخش پایانی این نشست یادآور شد: حضور نمایندگان اتاق در مجامع و شوراهای مختلف و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مکانیزه و هوشمند برای مدیریت هر چه بهتر امور کمیسیون‌ها، مجامع و شوراها ضروری است تا بدین ترتیب بتوان با کمیسیون اتاق های بازرگانی استان‌های مختلف ارتباط موثری شکل داد. علاوه بر این، تلاش برای تقویت توان کارشناسی کمیسیون‌ها مساله مهم دیگری است که نباید از آن غفلت نمود.

 

گزارش تصویری پنجمین نشست شورای روسای کمیسیون های مشورتی تخصصی اتاق
لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=36611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.