• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
4
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی مشهد با مدیرکل کمیته امداد استان تاکید شد:

ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش نهادهای حمایتی با ارائه آموزش های مهارت تا اشتغال

  • کد خبر : 10729
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش نهادهای حمایتی با ارائه آموزش های مهارت تا اشتغال
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، بر ضرورت سوق یافتن نهادهای حمایتگر همچون کمیته امداد به موضوع آموزش مددجویان در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی آنان و ایفای مسئولیت اجتماعی از سوی کارآفرینان در این عرصه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده» در این نشست اظهار داشت: فعالان اقتصادی عمدتا در عرصه ایفای مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم هستند اما اقدامات اساسی در راستای کمک و حمایت‌گری از اقشار کم‌برخوردار، باید با رویکرد توانمندسازی دنبال شود. باور داریم توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، با ارائه آموزش هایی ممکن می‌شود که مسیر مهارت تا اشتغال را مدنظر دارند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای می‌تواند به گونه‌ای تعریف شود که بعضی واحدهای صنعتی بزرگ در مناطقی استقرار یابند که محرومیت در آن‌ها پُررنگ‌تر است. توامان فعالان اقتصادی نیک‌اندیش ما نیز باید همت کرده و در مناطقی که فعالیت دارند، زمینه کمک به توسعه امکانات بهداشتی و تحصیلی را فراهم سازند. ایفای مسئولیت اجتماعی در این بخش، توسعه جوامعی که در آن فعالیت اقتصادی دارند را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، جهت ورود آنها به عرصه اشتغال یک ضرورت به شمار می‌آید و این مهم باید مدنظر این نهادها و خیران و حتی واقفان باشد.

«رضا سلم آبادی»، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این جلسه ابراز کرد:  نکته ای که نباید نادیده گرفت این است که هر اتفاقی که در حوزه‌های مختلف شغلی مبنی بر خروج و تعدیل نیروی کار رقم می‌خورد، خواه ناخواه منجر به مراجعه این افراد به کمیته امداد می‌گردد.

وی در خصوص چگونگی شناسایی مددجویان واقعی به منظور حمایت از آنها، چنین توضیح داد: بانک‌های اطلاعاتی کاملی به منظور شناسایی نیازمندان و راستی آزمایی مشکلات آن‌ها در استان وجود دارد و از این بابت بررسی‌های دقیقی انجام می‌پذیرد تا نیازمندان واقعی تحت پوشش و حمایت لازم قرار بگیرند و به تناسب نیاز خود، حتی خدمات مرتبط دریافت کنند.

سلم آبادی ادامه داد: یکی از مباحثی که به آن می‌پردازیم، مربوط به حوزه کمک به تحصیل کودکان نیازمند است. در این راستا می‌توانیم از همراهی فعالان اقتصادی صاحب نام استان استفاده نماییم و از جامعه اقتصادی نیک‌اندیش استان درخواست داریم تا به این مهم ورود نمایند.

وی با بیان اینکه 193هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که با احتساب تعدادی اعضای خانواده به حدود 370هزار نفر می‌رسند، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 8هزار خانواده را از طریق ارائه آموزش‌های لازم، به مرحله خودکفایی رسانده‌ایم که بالاترین رقم توانمندسازی و خودکفایی مددجویان مربوط به استان ما بوده است.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=10729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.