• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
کل 3190 امروز 8
6
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

رونق صادرات در گرو حل مشکلات صادرکنندگان در حوزه تعهد ارزی است

  • کد خبر : 11410
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
رونق صادرات در گرو حل مشکلات صادرکنندگان در حوزه تعهد ارزی است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی درباره ضروریات و الزامات رونق صادرات این استان گفت: با توجه به آن که خراسان رضوی در موقعیت همجواری با کشورهای آسیای میانه و افغانستان قرار دارد و این موضوع از مزیت‌های نسبی استان در عرصه صادرات به شمار می‌رود، در صورت رفع برخی موانع و مشکلات، می‌توان شاهد رونق یافتن صادرات از این خطه بود. از جمله موضوعاتی که لازم است به آن توجه ویژه‌ای شود، رفع چالش‌های صادرکنندگان در حوزه تعهدات ارزی است.

«حسین محمودی خراسانی» در گفت‌وگو با نخست افزود: درحال حاضر کشورهای آسیای میانه و افغانستان کالا را از ما به صورت ریالی خریداری می‌کنند و ارزی در قبال صادرات خود دریافت نمی‌کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه ما کالاهایمان را به صورت ریالی صادر می‌کنیم‌، رفع تعهدات ما نباید به صورت ارزی باشد. در صورتی که این موضوع اصلاح گردد، گام بزرگی در مسیر رونق صادرات برداشته خواهد شد. البته این امر می‌طلبد که مستندات لازم و کافی داشته باشیم و به ارگان‌های ذیصلاح ارائه دهیم.

وی یادآور شد: در صورت اصلاح نشدن این وضعیت، فشاری مضاعف به بخش ارزی استان و کشور وارد می‌شود؛ زیرا صادرات از خراسان رضوی با ریال صورت می‌گیرد؛ اما باید ارز خریداری نماییم و جایگزین ریال کنیم تا بتوانیم رفع تعهدات ارزی را انجام دهیم. باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود. بدین ترتیب، صادرکننده واقعی باقی خواهد ماند و واسطه ها از فعالیت بازمی‌مانند.

محمودی درخصوص مشکلات بخش تولید نیز تاکید کرد: متاسفانه مشکلات زیاد است اما همه تولید کنندگان باید مشکلات را کوچک و خودشان را بزرگ بدانند تا از عهده آن برآیند باید با دولت تعامل کرد و دولت نیز باید به بخش خصوصی کمک کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.