• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 3101 امروز 0
5
در اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری صورت گرفت:

یک رقابت داغ نوجوانانه برای خلق بهترین ایده‌های کسب و کار

  • کد خبر : 12334
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
یک رقابت داغ نوجوانانه برای خلق بهترین ایده‌های کسب و کار
چهارمین دوره بوتکمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری نوجوانان خراسان رضوی، با اعلام یک تیم به عنوان تیم برتر و سه تیم شایسته تقدیر از سوی هیات داوران، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اختتامیه چهارمین دوره فرهنگستان نوآوری امروز پنج‌شنبه نهم شهریورماه، در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد و 10 تیم برگزیده در برابر هیات داوران به ارائه ایده‌های خود پرداختند و در پایان، با رأی هیات داوران، سه تیم شایسته تقدیر و یک تیم برگزیده مشخص شدند.

450 نوجوان، متقاضی شرکت در چهارمین دوره بوتکمپ فرهنگستان نوآوری

«لیدا تیموری»، دبیر اجرایی فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این رویداد طی 21 روز اظهار کرد: منتخبان این دوره از بوتکمپ آموزشی- تجربی از میان 450 نفر شرکت‌کننده انتخاب شدند و در قالب 10 گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند. این دوره فرهنگستان نوآوری، به نوعی یک بوتکمپ ملی بود؛ به گونه‌ای که نوجوانانی از شهرهای مختلف استان و کشور از جمله سقز، تهران، تربت جام، تربت حیدریه نیشابور و سرخس در آن حضور یافتند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در هفته اول برگزاری بوتکمپ، مهارت‌های کارآفرینی و رهبری را آموختند و با یکدیگر در قالب گروه‌های مختلف، مرتبط شدند و در هفته پایانی، با رویکرد استارت‌آپ ویکند، مهارت‌های کارآفرینی را بروز دادند و یاد گرفتند چگونه ایده‌ها را به کسب‌وکار تبدیل کنند.

تیموری با ابراز رضایت از ارائه‌های درخشان تیم‌های منتخب، تصریح کرد: داورهای این دوره، بر سطح مطلوب رقابت‌ها و دشواری در انتخاب تیم‌های منتخب صحه گذاشته‌اند.

 

 

به نوجوانان توصیه کردیم تا یادگیری را بر رقابت، اولویت دهند

«علی جاهدی»، یکی از اعضای هیات داوری در این دوره بوتکمپ فرهنگستان نوآوری نیز با تأکید بر اینکه بوتکمپ پیش از آنکه محل رقابت تیم‌های ایده‌پرداز باشد، محل یادگیری است، افزود: آنچه در داوری ایده‌ها و ارائه‌های گروه‌ها، ملاک عمل ما بود، ارزیابی طرح‌ها با رویکرد خلاقیت، ظرفیت طرح و اجرا و… بود. به گروه های شرکت کننده در این رویداد نیز توصیه کردیم تا یادگیری را بر رقابت، اولویت دهند

وی تصریح کرد: فضای واقعی بازار و کسب و کار می‌گوید اصل موضوع پس از ارائه طرح به شکلی مناسب و تبیین جداول هزینه و درآمد یک کسب و کار، بیان مسئله و فرصتی است که بر روی آن متمرکز می‌شوید؛ همچنین، مهم است بدانید یک مسئله چگونه مرتفع می‌شود و راه حل‌ها را به درستی بیابید.

جاهدی جاضافه کرد: می‌توان گفت این آمادگی و اشتیاق در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌ علم و فناوری استان وجود دارد که افراد برگزیده در این بوتکمپ را به عنوان کارآموز بپذیرند تا این افراد، مهارت‌های کسب‌وکار و کارآفرینی را در عمل یاد بگیرند.

وی اعلام آمادگی کرد تا برای شرکت‌کنندگان مشتاق در این دوره از بوتکمپ، زمینه برقراری ارتباط و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کند.

 

ایده‌های خلاقانه شرکت‌کنندگان در این رقابت، انتخاب را برای داوران دشوار کرد

«شهریار آل شیخ»، دیگر عضو هیات داوران این رویداد نیز با تقدیر از ایده‌پردازی نوجوانان در این بوتکمپ گفت: انتخاب از میان تیم برتر و یکی از تیم‌های شایسته تقدیر در این رقابت‌ها بسیار دشوار بود. برآیند آنچه امروز در این رویداد شاهد بودیم این است که برخی تیم‌ها ایده‌هایی داشتند که ممکن است با تغییراتی به اجرایی شدن نزدیک شود. این یعنی ظرفیت ایجاد یک کسب و کار و فعالیت اقتصادی، به واسطه این ایده‌ها فراهم خواهد بود.

وی با اشاره به اشتیاق و شور شرکت‌کنندگان در این رقابت، تاکید کرد: ایده‌های خلاقانه شرکت‌کنندگان در این رقابت، انتخاب را برای داوران دشوار کرد و امیدواریم شرکت کنندگان در این رویداد، با همین روحیه و انرژی، فعالیت‌های خلاقانه و ایده‌های بزرگ خود را در آینده نیز دنبال نمایند.

 

 

گفتنی است در پایان این مراسم، تیم «اسکیل کوچ» با ایده ایجاد پلتفرمی جهت افزایش مهارت‌های نرم از طریق بازی، به عنوان تیم برگزیده معرفی شد.

همچنین، تیم‌های «مهلان» با ارائه ایده‌ای تحت عنوان مهد کودک بزرگسالان شایسته تقدیر اعلام شد. دو تیم دیگر یعنی «آسلیپ» با پلتفرمی برای افزایش کیفیت خواب و تیم «پتیو» با ایده نرم‌افزار نگهداری حیوانات خانگی، به عنوان دو تیم دیگر شایسته تقدیر از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.