• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3119 امروز 0
10
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد:

دستورالعمل‌های خلق‌الساعه در حوزه صادرات، تبلیغات هدفمند در بازارهای هدف را غیر ممکن کرده است

  • کد خبر : 14945
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
دستورالعمل‌های خلق‌الساعه در حوزه صادرات، تبلیغات هدفمند در بازارهای هدف را غیر ممکن کرده است
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: به دلیل تغییرات مستمری که در قوانین و دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد، امکان تبلیغات جهت رقابت با کشورهای قدرتمند رقیب در کشورهای هدف صادراتی از تجار ایرانی سلب شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «جواد نیشابوری» در آستانه فرا رسیدن روز ملی صادرات، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، عدم امکان تدوین استراتژی‌های توسعه بازار را یکی از جدی‌ترین مشکلات حوزه صادرات در کشور عنوان کرد و افزود: این مساله به دلیل تغییرات مستمری که در قوانین و دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد امکان تبلیغات جهت رقابت با کشورهای قدرتمند رقیب در کشورهای هدف صادراتی را از تجار ایرانی سلب کرده است و موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌شود.

نیشابوری، رفع تعهد ارزی را یکی از مهمترین چالش‌های صادرکنندگان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه مورد استفاده در صنایع عمدتا با نرخ ارز آزاد قیمت‌گذاری و خریداری می‌شود؛ این مساله در قیمت تمام شده بنگاه‌های تولیدی تاثیر گذاشته و آنها مجبور به قیمت‌گذاری با نرخ ارز آزاد برای فروش کالاهای خود می‌شوند.

وی افزود: در این شرایط وقتی که دولت درخواست تحویل ارز صادرکننده را با قیمت‌هایی کمتر از قیمت واقعی بازار دارد، عملا دیگر توان صادرات از تولیدکننده سلب می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در حوزه حمل و نقل، بیان کرد: متاسفانه حمل و نقل کالاهای صادراتی (ریلی و جاده‌ای) در کشور به شدت دچار چالش است و ضرورت دارد تا راهکارهای جدی نسبت به رفع این مشکلات اتخاذ شود.

نیشابوری درخصوص موانعی که صادرکنندگان در حوزه تامین منابع مالی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: این روزها به دلیل سیاست انقباضی بانک‌ها تامین سرمایه در صنعت دچار چالش شده که این موضوع تاثیرات مستقیمی را در صادرات کشور ایجاد کرده است.

وی، هدف از عضویت ایران در پیمان‌های بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس را دسترسی بیشتر به بازارهای کشورهای طرف قرارداد دانست و افزود: در این رابطه هم با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان انتقال ارز از روش‌های مرسوم‌ بانکی، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: تا زمانی که سازوکار مبادلات مالی با سایر کشورها به صورت واقعی ایجاد نشود، چندان نمی‌توان به گسترش و توسعه واقعی صادرات در کشور از طریق انعقاد چنین پیمان‌هایی امیدوار بود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14945

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.