• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3064 امروز 0
8
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی از به ثمر رسیدن یکی دیگر از پیگیری‌های این شورا خبر داد:

لغو دریافت نیم درصد مبلغ مندرج در سند به عنوان حق‌الثبت اسناد رهنی از واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان کشور

  • کد خبر : 16571
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
لغو دریافت نیم درصد مبلغ مندرج در سند به عنوان حق‌الثبت اسناد رهنی از واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان کشور
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های شورای گفت‌وگوی استان، بخشنامه عدم دریافت نیم‌ درصد مبلغ مندرج در سند به عنوان حق‌الثبت اسناد رهنی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان، (بر اساس ردیف ۲۰ جدول ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور) به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی،  «علی‌اکبر لبافی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از این، بخشنامه مزبور را به ادارات ثبت استان‌ها ابلاغ نکرده و اصلاحات سامانه‌ای هم صورت نپذیرفته بود؛ لذا حسب پیگیری‌های مستمر، مراتب در شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد و مقرر گردید هم دستگاه قضایی ورود پیدا کند و هم ثبت استان به صورت ملی موضوع را پیگیری نماید.

وی افزود: در حالی که در بند «ک» تبصره 11  قانون بودجه صراحتا بر اخذ این عوارض «در سال 1399» تأکید شده است؛ اما این مبلغ در سال‌های 1400، 1401 و 1402 نیز دریافت شده است. موضوعی که با اعتراض فعالان اقتصادی همراه شد.

لبافی تصریح کرد: این اعتراض از آنجا قوت بیشتری گرفت که در قانون بودجه سال 1402 به صراحت آمده است که بخش تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از پرداخت این مبلغ هستند. بر این اساس، این موضوع در جلسات دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد و در جلسه یکصدوهشتم شورا با حضور مسئولان ذی‌ربط طرح گردید و بر لزوم اصلاح این موارد به صورت ملی تأکید شد و دو مصوبه در این خصوص به تصویب رسید که بر اساس آن از یک سو دستگاه قضایی پیگیری نمایند تا معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی به ادارات ثبت ابلاغ گردد  و از سوی دیگر، ابلاغ این موضوع از سوی اداره کل ثبت املاک و اسناد استان به عنوان نماینده این سازمان در استان پیگیری گردد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورا به منظور ابلاغ این بخشنامه، بیان کرد: طی چند روز گذشته این موضوع از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان‌ها ابلاغ شد و اداره کل ثبت استان هم این موضوع را به شهرستان‌ها ابلاغ کرد. لذا این مشکل بزرگ واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان با پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی و به ویژه دستگاه مربوطه به صورت ملی رفع شد.

وی عدم دریافت این مبلغ را در شرایطی که مبالغ تسهیلات و هزینه‌ها افزایش یافته، کمکی در راه احقاق حقوق قانونی این شرکت‌ها، کاهش هزینه تولید و بازگشت این مبلغ پرداختی به بخشی سرمایه در گردش و واحدهای تولیدی عنوان کرد.

لبافی در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه موفق طرح بسته 29 بندی مشکلات مالیاتی استان به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و حل بسیاری از مشکلات این حوزه در سطح استانی و ملی اشاره و اضافه کرد: بر این استان دو بسته دیگر در حوزه‌های بانکی و بیمه‌ای را در دست آماده‌سازی داریم که پس از آماده‌سازی در حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور بررسی خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.