• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3064 امروز 0
2
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی تشریح کرد:

10 مشکل عمده ایستگاه شهید مطهری در انتقال گمرک

  • کد خبر : 16895
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
10 مشکل عمده ایستگاه شهید مطهری در انتقال گمرک
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی  دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، در خصوص مشکلاتی که در ایستگاه مطهری برای انتقال کامل گمرک به این ایستگاه وجود دارد، گفت: موضوع این انتقال، موضوعی است که طی سال‌های گذشته مسئولان پیگیر آن بودند. در این زمینه دستگاه های مختلف کارهایی را انجام داده اند، در آخرین بازدیدی که استاندار از ایستگاه مطهری داشت، دستور داد که ظرف مدت کوتاهی این انتقال صورت بگیرد، در این باره تشکل ها و اتحادیه های مربوط و دخیل در این موضوع به دبیرخانه شورای گفت و گو نامه ای نوشتند که زیرساخت های انتقال قطعی آماده نیست و ما این مشکلات را احصا کردیم.
علی اکبر لبافی در گفت‌وگوبا خراسان در خصوص مشکلات این حوزه گفت: این مشکلات حدود 10 مورد بود که ما احصا کردیم و برای رفع این مشکلات پیشنهادهایی ارائه کردیم که در شورا مورد تایید و تصویب قرار گرفت و قرار شد معاونت اقتصادی استانداری بر فرایند اجرای این موضوعات نظارت داشته باشد.
او در خصوص اهم مشکلات ایستگاه مطهری اظهار کرد: بحث اینترنت از موضوعات و مشکلات اصلی است، چراکه الان همه کارها اینترنتی صورت می گیرد و در خصوص رفع مشکل اینترنت ایستگاه مطهری قرار بر این شد که هم از ظرفیت مخابرات استان استفاده شود و هم اداره کل ارتباطات ظرفیت روستایی آن منطقه را برای ایستگاه مطهری پیاده سازی کند. بحث مهم دیگر موضوع آسفالت بود که بخشی از آن انجام شده بود و بخشی از آن مانده بود که باید توسط اداره راهداری انجام شود فقط مشکل نبود قیر بود که قرار شد از ظرفیت استانی این قیر تهیه شود.
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان در باره نحوه انتقال گمرک به ایستگاه شهید مطهری نیز عنوان کرد: در جلسه پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه این انتقال به صورت تدریجی صورت بگیرد و زیانی متوجه کسی نشود. مقرر گردید تا پایان سال این اتفاق صورت بگیرد؛ این درحالی است که پیشنهاد دبیرخانه فرصت 2 ماهه بود اما با نظر به تدریجی بودن انتقال توافق شد انتقال کامل تا پایان سال صورت بگیرد.
لبافی دیگر مشکلات ایستگاه مطهری را موضوع استقرار دستگاه های مختلف ذیربط دانست و افزود: بنا به درخواست گمرک قانونا دستگاه‌ها باید برای استقرار در آن جا اقدام کنند در مورد استاندارد و حضور آزمایشگاه های مختلف و با توجه به تنوع آزمایشگاه ها قرار شد تمام آزمایشگا ها آن جا مستقر نشوند و نمونه گیری در 2 نوبت در روز توسط اداره استاندارد انجام شود.
او با بیان این که خراسان رضوی پیشانی ورود و خروج کالا در شرق کشور است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع ما باید همه هم و غم مان را بگذاریم تا مشکلی از هیچ نظر در آن جا وجود نداشته باشد و نباید طوری باشد که این مسیر مهم برای 500 یا هزار متر آسفالت بماند یا موضوع اینترنت نباید ایجاد مشکل کند. الان تمام کارها واقعا در بستر اینترنت انجام می شود و بدون اینترنت کاری انجام نمی گیرد  و ورود و خروج کالاهایتان انجام نمی شود. بنابراین اگر ظرفیتی الان وجود ندارد باید دستگاه ها پیگیر این باشند که ظرفیت ملی برای این موضوع انجام دهند چرا که این‌جا محل صادرات و واردات شرق کشور است و نباید به این سادگی از کنار آن عبور کنیم. البته اداره کل راه آهن تلاش زیادی کرده و موضوع بیشتر در حوزه دستگاه‌های دیگر گیر کرده است.
لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.