• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل 3114 امروز 6
1
راه‌های افزایش تعامل سیستم بانکی با جامعه جوان

نسل Z از بانک‌ها چه می‏‏‌خواهد؟

  • کد خبر : 18223
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
نسل Z از بانک‌ها چه می‏‏‌خواهد؟
سیستم بانکی کشور لازم است برای نزدیکی بیشتر با نسل جوان جامعه به استفاده از ابزارهای روزآمد تکنولوژی رو بیاورد. بانک‌ها می‌توانند در کنار بهبود خدمت‌رسانی، نیازهای مشتریان بالقوه خود (نسل‌Z ) را شناسایی و برای وارد شدن به آنها برنامه‌ریزی کنند. به گفته پژوهشگران، درک صحیحی از تحولات صنعت دیجیتال می‌تواند تغییرات بنیادینی در خدمات‌رسانی و برآورده‌سازی نیازها ایجاد کند. با این حال به نظر می‌رسد که در بین مدیران و کارکنان سیستم بانکی کشور هنوز راجع به تحولات دیجیتال شناخت کافی وجود ندارد.

دنیای امروز دنیای تحولات است و سیستم بانکی به عنوان یکی از اعضای اصلی خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به همراه شدن با تغییرات پیش رو نیاز دارد. «نسلZ» مشتریان آینده بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌‌‌های مالی و پرداخت هستند که دارای ویژگی‌‌‌ها و ترجیحاتی متفاوت با نسل‌های قبل خود هستند.

نسل Z چه کسانی هستند؟

«نسل‌Z» متولدین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ میلادی، مصادف با سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۴ هستند که آنها را «دیجیتالی‌‌‌های مادرزاد» می‌‌‌نامند. این نسل مشتری اصلی و عمده برای بازارهای پیش رو، در اکثر زمینه‌‌‌ها، خواهند بود. به این افراد که به قولی در عصر تکنولوژی به دنیا آمده‌‌‌اند، ویژگی‌‌‌هایی از قبیل «کم‌‌‌صبری و علاقه به هوشمندی سرویس‌‌‌ها»، «علاقه‌‌‌مندی به منحصربه فرد بودن»، «علاقه‌‌‌مندی به آموزش»، «علاقه به بازی‌‌‌های کامپیوتری»، «علاقه‌‌‌مندی شدید به شفافیت و انصاف»، «علاقه‌مندی به ویدئو» و… نسبت داده شده است.

راهکارهای افزایش جذابیت بانک‌ها برای نسل Z

بانک‌ها می‌توانند برای جذب بیشتر مشتری و افزایش کیفیت خدمت‌‌‌رسانی در راستای خواسته‌‌‌های هر نسل از مشتریان خود به صورت مجزا هدف‌‌‌گذاری و سرمایه‌گذاری انجام دهند. به عقیده کارشناسان حوزه بانکداری دیجیتال ابزارهای متنوعی برای بهبود نظر نسل Z نسبت به خدمات بانکی و بانک‌ها وجود دارد. با توجه به ویژگی‌های این گروه از جامعه، کارشناسان حوزه دیجیتال چند ابزار «حرکت به سمت هوش مصنوعی»، «استفاده از واقعیت مجازی‌(VR)‌» و «استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده» را معرفی کرده‌‌‌اند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=18223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.