• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3120 امروز 1
4
در نشستی با موضوع انتقال تجربه در حوزه نساجی و پوشاک در اتاق مشهد تاکید شد:

ضرورت استفاده از تجربیات کارآفرینان به منظور رونق کسب‌وکارهای نوپا

  • کد خبر : 19234
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
ضرورت استفاده از تجربیات کارآفرینان به منظور رونق کسب‌وکارهای نوپا
نشستی با موضوع انتقال تجربه حوزه نساجی، مد و پوشاک با حضور کارآفرینان و فعالان حوزه نساجی و پوشاک استان در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی،«محمد حسین روشنک» عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی و رئیس کانون کارآفرینی استان در این نشست که به همت کانون کارآفرینی استان و با همکاری خانه صمت جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تمامی کارآفرینان سرگذشت‌ها و تجارب ارزنده‌ای دارند و باید از این افت و خیزها برای بهتر شدن آینده کاری خود استفاده نمایند

وی افزود: انتقال تجربه کارآفرینان مجرب و موفق استان به افرادی که به تازگی وارد این فضا شده‌اند، در نقش راهنما کمک بزرگی می‌کند و کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی آمادگی دارد تا هرکدام از کارآفرینان که در تولید و تجارت نیاز به مشورت داشته را همراهی و راهنمایی کند.

اشتغالزایی مهم‌ترین هدف کارآفرینی است

«رضا حمیدی» عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد و عضو هیات مدیره کانون کارآفرینی استان، در نقش یکی از کارآفرینان با تجربه در حوزه پوشاک نیز در این نشست گفت: هر شخصی که دست به کار می‌شود و کاری را آغاز می‌کند، کارآفرین است، فرقی ندارد یک ماه تجربه داشته باشد یا 60 سال؛ و این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی گفت: متاسفانه در حوزه جوانان به ویژه آموزش آنان تصمیمات اشتباهی گرفته شده است؛ به همین دلیل بسیاری از فارغ‌التحصیلان یا بیکار هستند یا مهاجرت کرده‌اند. از طرفی، بخشی از معضلات موجود در جامعه به دلیل نبود اشتغال رقم می‌خورد. اگر هر کارآفرین حتی فرصت اشتغال یک نفر را در جامعه فراهم کند، به هدف خود رسیده است.

فعالیت دانش بنیانی و توجه به برندسازی از رموز موفقیت شرکت‌های نوپاست

«فاطمه جمیلی» رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی و عضو هیات مدیره کانون کارآفرینی استان نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری پنل گفت‌وگو و انتقال تجربه مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، شبکه‌سازی با نام‌های بزرگی است که در چنین جلساتی حضور دارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تجارب کشورهای موفق در حوزه نساجی گفت: در حال حاضر پوشاک ترکیه حتی در کشورهای اروپایی نیز پرفروش است و این کشور توانسته در صنعت مزبور تبدیل به یکی از قطب‌های دنیا شود. ایران نیز با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند چنین راهی را در پیش بگیرد.

جمیلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رموز موفقیت در عرصه نساجی و پوشاک این است که به صورت خاص و متفاوت محصولی را تولید کنیم که هرجایی نتوان مشابه آن را پیدا کرد. محصولی را تولید کنیم که می‌دانیم مشتری به دنبال آن است. همچنین فعالیت به عنوان یک شرکت دانش بنیان و توجه به مقوله برندسازی به منظور پیمودن مسیر به شکل هوشمندانه و هدفمند در کسب موفقیت بسیار اثرگذار است.

رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی مشهد همچنین گفت: در چنین جلساتی ما می‌توانیم جوانان را با بزرگان هر رشته صنعتی آشنا کنیم اما باقی قضایا به تلاش و پیگیری خود جوانان بستگی دارد تا بتوانند از این رویدادها و فرصت‌ها بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی یکی از اشتباهات کارآفرینان را خودداری از تیم‌سازی و انتخاب شریک مناسب دانست و اذعان کرد: این در حالی است که اگر یک تیم خوب بسازید، اگر شریک یا همکاری پیدا کنید که نقاط ضعف شما را بپوشاند شک نکنید که موفق‌تر و با درآمد بیشتری خواهید بود. تیم باید چابک و سریع باشد و از فرصت‌ها و موقعیت‌ها بهترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی افزود: در اتاق بازرگانی مشهد، کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه آماده کمک به جوانان است تا در راستای برندسازی مسیر خود را بیابند.حضور در نمایشگاه‌هایی چون نساجی و پوشاک که طی روزهای 26 الی 29 بهمن ماه برگزار می‌شود نیز، یکی ازفرصت‌های مناسب برای آشنا شدن با برندهای گوناگون و فعالیت آنان است.

روشن سازی مسیر کارآفرینی با تعریف هدف دقیق و بررسی جزئیات کار

«محمد امین بابایی» مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز با اشاره به مشکلاتی که اکثر کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند، خطاب به کارآفرینان جوان حاضر در این نشست گفت: برای راه اندازی یک کسب و کار باید اولین قدم در حوزه هدف‌گذاری برداشته شود. در این مرحله مسیر را برای خود روشن کنید، اگر شرایط و اطلاعات را در راستای اهداف خود بیابید، به حاشیه نمی‌روید. پشتکار داشته باشید و شروع به کار کنید. مشاوره‌های حوزه کسب و کار وجود دارد که از مراکز مشاوره تعاون کار مجوز گرفته‌اند. کانون کارآفرینان نیز ظرفیتی است که می‌توان با اتکا به آن از تجارب بزرگان استفاده نمود.

وی با بیان اینکه با این نشست‌ها برای شبکه سازی فرصت مناسبی است تصریح کرد: اگر می‌خواهید کسب و کار راه اندازی کنید باید تمام دستگاه‌های صادرکننده مجوز را قبل از شروع کار، بررسی کنید و قوانین را بدانید. بدون مطالعه ورود نکنید؛ زیرا اگر بی‌مطالعه وارد کار شوید هزینه چندبرابری باید صرف کنید.

بابایی تصریح کرد: به اداره کار بروید و با قانون آشنا شوید که در قبال نیروی کار چه تعهداتی باید داشته باشید.سامانه جستجوی شغل و درخواست نیروی کار نیز وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای خود طرح توجیهی بنویسید که در چه منطقه و برای چه جامعه مخاطبی می‌خواهید این کسب و کار را راه اندازی کنید. یک پژوهش در دانشگاه تهران نشان می‌داد که 70 درصد کسب‌و‌کارها به خاطر نداشتن تجربه و ندانستن قوانین، در سال اول از بین می‌روند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه از ظرفیت مشاورین استفاده کنید، خاطرنشان کرد: تلاش کنید تا لایه زیرین فعالیت‌ها در این عرصه و دلایل شکست‌های کارآفرینان بزرگ را بشناسید.

در ادامه این نشست، تعدادی از کارآفرینان جوان استان به بیان تجربیات خود و رموز موفقیت خود برای حضار پرداختند. تلاش برای برندسازی و معرفی برندهای پوشاک مشهد به دیگر کشورها، توجه جدی به زنجیره‌های ارتباط با برندهای موفق و کارآفرینان برتر این عرصه، ضرورت تسهیل‌گری در مسیر فعالیت کسب‌وکارهای نوپا و حمایت از تولیدات مشهد، علاقه به کار خود و تلاش برای ادامه مسیر و پرهیز از ناامیدی در صورت شکست‌ها و… از جمله مباحثی بود که مطرح گردید.

«محمود ابراهیم‌زاده» نایب رئیس اتحادیه پوشاک نیز در بخشی از این جلسه از راه اندازی شهرک صنفی و صنعتی پوشاک مشهد در آینده خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این شهرک در حال آماده‌سازی است و در تمرکز فعالیت‌های حوزه پوشاک و رونق آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است؛ در بخش پایانی این جلسه از کارآفرینان جوان استان در حوزه نساجی و پوشاک تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=19234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.