• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3083 امروز 0
1

چگونه رهبران خوبی برای هدایت تیم باشید

  • کد خبر : 19557
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
چگونه رهبران خوبی برای هدایت تیم باشید
قدرت یک تیم به قدرت و مهارت رهبر آن تیم بستگی دارد. اما طبق نظرسنجی موسسه گالوپ، فقط حدود ۳۵‌درصد از مدیران می‌‌‌گویند که به طور واقعی مشغول رهبری تیم خود هستند. اغلب، تیم‌‌‌ها با چالش‌‌‌هایی از قبیل بهره‌‌‌وری پایین تا تضاد در محل کار مواجه هستند که همگی پروژه‌‌‌ها را به انحراف می‌‌‌کشند.

تنها راه‌حل آن داشتن رهبرانی است که می‌توانند اعضای تیم خود را تشویق و راهنمایی کنند. با این حال، مهارت‌‌‌های رهبری همیشه به طور طبیعی به وجود نمی‌‌‌آیند.شرکت‌هایی که رهبری موثر تیمی ندارند به سرعت از رقبا عقب می‌‌‌مانند. تیم‌‌‌هایی که رهبران بزرگی دارند هدف‌‌‌گرا هستند و همچنین وظایف خود را فراتر از رسیدن به ضرب‌‌‌الاجل‌‌‌های پروژه و اهداف شرکت انجام می‌‌‌دهند. آنها مرزها را جابه‌‌‌جا می‌‌‌کنند و گروهی متحد در قلب‌‌‌ها و ذهن‌‌‌ها ایجاد می‌‌‌کنند. همان‌طور که «بیب روث» یک بار بیان کرد، «نحوه بازی یک تیم، در کل موفقیت آن را تعیین می‌‌‌کند.» تنها یک رهبر سازمانی شایسته با مهارت‌‌‌های لازم می‌تواند افراد تیمش را برای رسیدن به سطح بعدی موفقیت دور هم جمع کند.

 رهبری تیمی چیست و چرا الزامی است؟

رهبری تیمی زمانی اتفاق می‌‌‌افتد که یک شخص افراد تیمش را تشویق می‌‌‌کند که با هم کار کنند تا به یک نتیجه دلخواه خاص دست یابند. رهبران تیم از انواع مهارت‌‌‌های رهبری مانند بینش و انگیزه استفاده می‌‌‌کنند تا افراد را به بالاترین سطح عملکرد سوق دهند. همچنین با استفاده از مهارت‌‌‌های رهبری خود، به گروه یاد می‌‌‌دهند که چگونه بر نقاط قوت یکدیگر تکیه کنند تا بتوانند به طور موثرتر به اهداف خود دست یابند.امروزه مدیران میانی و رهبران تیم با چالش‌‌‌های پیچیده رهبری روبه‌‌‌رو هستند. دنیای کسب‌و‌کار در حال تغییری است که از دهه‌‌‌ها پیش که اینترنت برای اولین بار وارد صحنه شد، تا به حال دیده نشده است. گزارشی از شرکت GitLab نشان می‌‌‌دهد بیش از نیمی از سازمان‌ها حداقل اجازه دورکاری را به کارکنان خود می‌‌‌دهند. این به آن معناست که به جای قرار گرفتن در یک دفتر، تیم‌‌‌ها پخش می‌شوند و برخی از اعضای تیم در سراسر کشور، دور از یکدیگر کار می‌‌‌کنند. این تیم‌‌‌ها برای هماهنگ کردن تلاش‌‌‌هایشان به رهبرانی بزرگ نیاز دارند. در غیر این صورت در معرض خطر از هم پاشیدن تیم قرار می‌‌‌گیرند.

  نکاتی برای هدایت تیم

به راحتی می‌توان گفت که تیم‌‌‌ها به یک رهبر بزرگ نیاز دارند تا راه درست را طی کنند و برای یک رهبر مهم است که دارای مهارت‌‌‌های لازم باشد تا عالی عمل کند. هر تیمی با چالش‌‌‌های منحصر‌به‌فردی مواجه است و هر فردی که دارای ویژگی‌‌‌های رهبری سازمانی باشد به این معنی نیست که بتواند با این چالش‌‌‌ها مقابله کند. با این حال، نکات زیر می‌توانند به افراد کمک کنند تا به رهبران خوبی برای هدایت تیمشان تبدیل شوند.

ابتدا، الگو باشید!: یک رهبر تیم باید الگوی دیگران باشد تا بقیه از او پیروی کنند. اگر یک رهبر سازمانی بدون نشان دادن مسیر و رفتار درست، فقط مطالبه کند، اعضای تیم مسیر را گم می‌‌‌کنند یا حتی رنجیده می‌شوند و فکر می‌‌‌کنند دارند همه کارها را خودشان انجام می‌دهند و رهبر تیم آنها فقط یک رئیس است. تفاوت بین رهبر سازمان و رئیس در این است که یک رهبر درک می‌‌‌کند که اعضای تیم، او را زیر نظر دارند. اگر ببینند که او زمان و تلاش خود را برای انجام کارها صرف می‌‌‌کند، از همین روش پیروی می‌‌‌کنند. از سوی دیگر، اگر ببینند که رهبر تیمشان سست شده است، تمایل کمتری به کار سخت خواهند داشت.

سبک رهبری خود را مشخص کنید: هر تیمی به یک رهبر خوب نیاز دارد، اما این به آن معنا نیست که هر کسی بتواند جای یک رهبر را پر کند. برخی از سبک‌‌‌ها مستقیم‌‌‌تر و برون‌‌‌گراتر هستند، که برای افراد برون‌‌‌گرا عالی عمل می‌‌‌کند. برخی دیگر ساکت‌‌‌تر و کمتر تهاجمی هستند و برای افراد درونگرا مناسب هستند. آیا می‌خواهید رویکرد رهبری سازمانی خدمتگزار داشته باشید و بر خدمت به تیم خود تمرکز کنید؟ یا دوست دارید مهارت‌‌‌های سخنرانی عمومی خود را برای ارائه یک سخنرانی الهام بخش تمرین کنید؟ به این فکر کنید که نقاط قوت شما چیست و چگونه این نقاط قوت می‌تواند به تیم شما انگیزه دهد. نقش هوش هیجانی خود را در تعامل با مردم در نظر بگیرید. این باید به شما کمک کند تا بهترین سبک و مهارت‌‌‌های رهبری تیم را برای رسیدن به اهداف تیم خود توسعه دهید.

اعتماد‌به‌نفس نشان دهید: به عهده گرفتن نقش رهبری در یک تیم، همه تردیدها و ترس‌هایی که ممکن است داشته باشید را دور نمی‌اندازد. رهبران سازمانی موثر با مسوولیت‌‌‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌‌‌کنند، اما اجازه نمی‌‌‌دهند که مرعوب شوند. بعضی از ما ترس‌های بیشتری نسبت به دیگران داریم، اما ترسی که همه باید در برابر آن مراقب باشیم، ترس از خودمان است. به تمام کارهایی که انجام می‌‌‌دهید اعتماد داشته باشید، زیرا تیم شما این را می‌‌‌بیند و در کنار شما احساس اعتماد به نفس می‌‌‌کند. ممکن است همه پاسخ‌‌‌ها را نداشته باشید، اما می‌توانید با اطمینان از مقابله با بزرگ‌ترین چالش‌‌‌های خود با دانستن اینکه کار را انجام خواهید داد، احساس اطمینان کنید.با در نظر گرفتن این نکات، در بخش بعدی این مطلب، به مهارت‌‌‌هایی می‌‌‌پردازیم که رهبر تیم برای عملکرد عالی خود لازم دارد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=19557

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.