• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3065 امروز 1
4
در دیدار روسای اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی و قزوین مطرح شد:

تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی موثر اتاق‌های استانی در عرصه مطالبه‌گری

  • کد خبر : 22258
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی موثر اتاق‌های استانی در عرصه مطالبه‌گری
روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی «خراسان رضوی» و «قزوین» با یکدیگر دیدار کردند و ظرفیت تعامل اتاق‌های استانی و همچنین لزوم هم‌افزایی به منظور مطالبه‌گری دغدغه‌های بخش خصوصی را مورد بررسی و تاکید قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد؛ «محمدرضا توکلی‌زاده» در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی پُررنگ بخش خصوصی در فضای اقتصادی قزوین، اظهار داشت: این استان، نقش مهمی را در اقتصاد تولیدی کشورمان ایفا می‌کند و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شاخصی برخوردار است. استان‌های قزوین و خراسان رضوی در موضوعات اقتصادی، مشترکات متعددی دارند که یک نمونه آن، سهم عمده بخش خصوصی در فعالیت‌های مولد و صنعتی آن‌هاست. در حال حاضر قریب به 90درصد اقتصاد استان خراسان رضوی بر دوش بخش خصوصی قرار دارد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت اتاق‌های استانی از جمله اتاق‌های مشهد و قزوین جهت بررسی موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور و راهکاراندیشی به منظور حل آن‌ها تاکید و بیان کرد: این آمادگی وجود دارد تا در چهارچوب ارتباط موثر شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دو استان، بعضی مسائل و مشکلات در چهارچوب یک هماهنگی مشترک، پیگیری شده تا تاثیرات بهتری را شاهد باشیم. این جنس همکاری‌های مشترک قطعا ما را به نتایج کارآمدتری نایل خواهد نمود.

توکلی زاده از تبعات بحران آب و خشکسالی ناشی از آن و تاثیر این پدیده بر عرصه کشاورزی و سایر بخش‌های اقتصادی کشور سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: اقدام عاجل دولت برای پیش‌بینی راهکارهایی به منظور برون‌رفت از وضعیت موجود و مهار این بحران، ضرورت دارد و این موضوع یکی از مطالبات اصلی ما در اتاق مشهد است و امیدواریم با توجه به فراگیری این بحران و تاثیر آن بر کلیت اقتصاد کشور، دیگر اتاق‌های استانی نیز این موضوع را در رأس پیگیری و مطالبات خود قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ادامه به پتانسیل‌های کشت گلخانه‌ای و توسعه زیرساخت و فناوری ها در این حوزه اشاره کرد و از تجارب استان خراسان رضوی در این حوزه یاد نمود و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی کشورمان، توسعه روند احداث گلخانه‌ها و کشت گیاهان با فناوری‌های نوین مدیریت منابع، تاثیر بسزایی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی خواهد داشت و اتاق‌های بازرگانی استانی می‌توانند پیگیری لازم را برای اشاعه این موضوع، داشته باشند.

ضرورت ارتباط دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی و قزوین در پیگیری موضوعات در سطح ملی

همچنین در این دیدار «مهدی عبدیان»، رئیس اتاق بازرگانی قزوین با تاکید بر ظرفیت بالای بخش خصوصی خراسان رضوی در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: ۹۶ درصد از اقتصاد قزوین در اختیار بخش خصوصی است و این استان نقش موثری در اقتصاد کشورمان ایفا می‌کند.

وی افزود: اتاق بازرگانی قزوین آمادگی همکاری با اتاق مشهد را در موضوع پیگیری برای رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی در سطح ملی دارد. ما با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، ستاد تسهیل، استانداری و… موضوعات را دنبال می‌کنیم. با ارتباط و هماهنگی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی و قزوین برای پیگیری موضوعات ملی، می‌توان به نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌ها امید بیشتری داشت.

عبدیان نیز به وضعیت بحرانی آب در استان قزوین اشاره و بیان کرد: دشت قزوین سالانه ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر دچار فرونشست می‌شود و این موضوع، از معضلات مهمی است که باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود. متاسفانه طرح‌های کاهش مصرف آب کشاورزی در کشور آنچنان که باید، هدفمند و اثرگذار نیستند و نتواسته‌اند این بحران را مهار نماید.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=22258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.