• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3057 امروز 4
7
در دیدار رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سرپرست سرکنسولگری عربستان در مشهد، مطرح شد:

امید به چشم‌اندازی روشن، در همکاری‌های اقتصادی آینده

  • کد خبر : 23025
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
امید به چشم‌اندازی روشن، در همکاری‌های اقتصادی آینده
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سرپرست سرکنسولگری عربستان در مشهد، صبح امروز در محل پارلمان بخش خصوصی استان با یکدیگر دیدار و پیرامون پتانسیل‌های اقتصادی دو کشور و اهمیت برقراری تعاملات تجاری فی‌مابین، گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمدرضا توکلی‌زاده» در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی نسبت به بهبود روابط ایران و عربستان، جایگاه مهم دو کشور را در منطقه یادآور شد و عنوان کرد: ایران و عربستان در گذشته در بخش‌های مختلف اقتصادی، تعاملات مثبتی داشتند. امیدواریم که به موازات ارتقای روابط سیاسی، شاهد از سرگیری تعاملات و مراودات در بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم. این دو کشور در حوزه‌های متعددی می‌توانند به عنوان مکمل و شریک اقتصادی همدیگر، نقش خود را ایفا کنند.

او ظرفیت‌های اقتصادی استانمان را مورد اشاره قرار داد و و متذکر شد: شهر مشهد از حیث زیرساخت های زیارتی و گردشگری، پتانسیل بالایی دارد و توسعه مطلوبی را تجربه نموده است. این شهر می‌تواند به مرکز ثقلی برای تقویت تعاملات دوستانه دو کشور بدل شود. اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز برای هر کمکی که به ارتقای روابط اقتصادی ایران و عربستان بیانجامد، آمادگی دارد.

توکلی‌زاده وجود حدود 6هزار واحد صنعتی و بنگاه تولیدی را در استانمان یادآور شد و شرحی از تولیدات و مقاصد صادراتی محصولات آن‌ها، عنوان نمود.

وی نسبت به چشم‌انداز روشن همکاری‌های اقتصادی آینده دو طرف ابراز امیدواری کرد و گفت: شاید خراسان رضوی بیشتر به واسطه محصول زعفران آن شهرت داشته باشد اما در این خطه واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی بسیار توانمندی فعال هستند که محصولاتشان در بازارهای جهانی عرضه می شود.

*به دنبال ارتقای روابط اقتصادی هستیم

«بندرعبدالله الهزانی»، سرپرست سرکنسولگری عربستان در مشهد نیز در این دیدار تاکید کرد: ما به دنبال تقویت همکاری های دوجانبه خصوصا در بخش‌های اقتصادی هستیم و به همین منظور نیز در مدت کوتاهی که از آغاز دوباره فعالیت سرکنسولگری عربستان در مشهد می‌گذرد، در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلفی حضور داشته‌ایم و با فعالان و مدیران اقتصادی استان، دیدار و گفت‌وگو نمودیم.

وی اضافه کرد: در کشور عربستان نیز سالانه رویدادها و نمایشگاه‌های بین المللی متعددی برگزار می شوند که محوری برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها به شمار می‌آیند.

الهزانی، این دیدار را فرصتی برای بهبود تعاملات تجاری و اقتصادی این کشور با استانمان برشمرد و تاکید کرد: می خواهیم روابط مستحکمی را در این بخش‌ها با شهر مشهد و استان خراسان رضوی داشته باشیم و از شما نیز بابت فراهم کردن زمینه این دیدار، سپاسگزاریم.

سرپرست سرکنسولگری عربستان در مشهد خاطر نشان کرد: کشور ایران و استان خراسان رضوی از ظرفیت‌های خوبی در حوزه های صنعتی، اقتصادی، گردشگری و توریسم سلامت بهره مند است و توسعه امکانات زیرساختی در مشهد که با هدف میزبانی از گردشگران صورت گرفته، اقدامی ارزشمند به شمار می‌آید.

او همچنین از همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور برای پیگیری و کمک به روند بازگشایی کنسولگری عربستان سعودی در مشهد، تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود که بهبود تعاملات خصوصا در بخش‌های اقتصادی، سرعت بیشتری بگیرد.

 

لینک گزارش تصویری این نشست

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.