• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 3101 امروز 9
2
رئیس اتاق خراسان رضوی در دیدار فرماندار مشهد تاکید کرد

مجلس دوازدهم حمایت از تولید را در اولویت قرار دهد

  • کد خبر : 23478
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
مجلس دوازدهم حمایت از تولید را در اولویت قرار دهد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در دیدار با فرماندار مشهد، بر لزوم توجه فعالان اقتصادی بر تخصص و تعهد کاندیداها در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و حمایت از تولید و تلاش برای بهبود محیط کسب و کار را در زمره اولویت‌هایی دانست که نمایندگان مجلس دوازدهم، بایستی بدان توجه نمایند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده» در جلسه‌ای که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان و با موضوع مشارکت‌جویی در انتخابات برگزار شد، تصریح کرد: تاکید یک نهاد تشکلی اقتصادی همچون اتاق بازرگانی در انتخابات پیش‌رو، بر توجه به تخصص، تعهد و سوابق افراد است و اینکه نگاه و نگرشی کارشناسی و کارآمد به موضوعات اقتصادی و مسائل مرتبط با محیط کسب و کار داشته باشند. ایفای شایسته نقش های تقنینی و نظارتی توسط یک نماینده مجلس منوط به آن است که وی دانش و تجربه لازم را داشته و از توان تحلیل مسائل برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: فردی شایسته ورود به مجلس آینده است که با نگرش ارتقای شرایط موجود به این عرصه ورود کند که اگر چنین نباشد، شاخص‌ترین نهاد قانون‌گذار کشور، مکرر با عارضه آزمون و خطا مواجه خواهد شد. درک شرایط اقتصادی روز و بهبود رویه‌ها، مطالبه شاخص فعالان اقتصادی از وکلای خود در مجلس آینده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته، ورود برخی افراد فاقد تجربه و تخصص به مجلس، موجب اخذ تصمیمات و سیاست‌گذاری‌هایی شد که در نهایت مشکلات و تبعات بسیاری را برای اقتصاد کشور به دنبال داشت. در واقع، سیاست‌ها به جای آنکه در جهت توسعه اقتصاد کشور باشند، در تضاد با آن قرار گرفتند چرا که تصمیم‌سازان شرایط موجود و اقتضائات آینده را مدنظر قرار نداده و بعضا در اخذ نظرات کارشناسی بخش خصوصی متولی، غفلت نمودند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه قطعا حضور افراد متخصص در مجلس به بهبود وضعیت اقتصادی آحاد جامعه کمک خواهد کرد، بیان نمود: مشارکت در انتخابات را نباید صرفا به حضور در پای صندوق رای محدود کرد و اصل انتخابگری درست و هوشمندانه نیز باید مورد تاکید قرار بگیرد تا در غایت کار، افرادی با دانش و صلاحیت کافی و همچنین دلسوز و دغدغه‌مند برای حل مشکلات جامعه و اقتصاد آن، به این نهاد مهم و تصمیم ساز کشور ورود کنند.

اتاق بازرگانی می‌تواند در افزایش مشارکت در انتخابات موثر واقع شود

در ادامه، «محسن داوری»، فرماندار مشهد تصریح کرد: ما منکر مشکلات و چالش‌های اقتصادی نیستیم؛ اما معتقدیم پس از انقلاب شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای روزافزونی هم بوده‌ایم و با افزایش مشارکت مردم در حکومت‌داری باید داشته‌ها و دستاوردهایمان را افزایش دهیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در افزایش مشارکت در انتخابات موثر واقع شود، افزود: عدم مشارکت سبب حضور افراد ضعیف و فاقد تخصص به عرصه سیاست‌گذاری کشور می‌شود. برخی افراد ضعیف صرفا در جهت منافع خود فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را به منظور حضور در انتخابات مجاب کنیم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی و تشکل‌های زیرمجموعه در حد توان خود، می‌توانند فعالان اقتصادی و مردم را برای حضور در این عرصه مجاب نمایند؛ چرا که تنها در صورت مشارکت می‌توان مطالبه‌گری پررنگ‌تری داشت. با عدم مشارکت در انتخابات، افراد فاقد تخصص پا به عرصه می‌گذارند که این مساله قطعا در تضاد با تولید است.

داوری تصریح کرد: در حال حاضر 526 نفر در مشهد و کلات تایید صلاحیت شده‌اند؛ ممکن است چهره‌های شاخص و مطرح در این میان کم باشند؛ اما افراد متخصص و دلسوز نیز وجود دارد.

لزوم توجه نمایندگان مجلس به مقوله حمایت از تولید

در ادامه، «محمدعلی چمنیان»، نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان بارها بر رونق تولید و توجه به حوزه دانش بنیان تاکید داشتند؛ این در حالی است که گاهی در تضاد با منویات ایشان عمل شده است. اگر فرمایشات رهبری سرلوحه کار مسئولین و سیاستگذاران قرار بگیرد، قطعا سیاستگذاری در حوزه‌های اقتصادی، منافع و دستاوردهای بیشتری را عاید کشور خواهد کرد.

وی افزود: برخی از فعالان اقتصادی مردد هستند که کدام یک از تایید صلاحیت شدگان در اجرای منویات مقام معظم رهبری ثابت قدم هستند.

چمنیان با اشاره به اینکه شناسایی فرد اصلح کار بسیار دشواری است، افزود: عملکرد صحیح نمایندگان در راستای حمایت از تولید داخل قطعا ناجی اقتصاد خواهد بود. حمایت از حوزه تولید، اقتصاد دانش بنیان، تقویت بخش خصوصی و… از جمله معیارهایی است که فرد اصلح باید در برنامه‌هایش مورد توجه قرار دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه سال‌هاست مقام معظم رهبری عناوین اقتصادی را برای نامگذاری هر سال برگزیده‌اند که این پیام واضحی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته تعرفه واردات کالا از 20 الی 30 درصد به 4 درصد کاهش یافت که این مساله در تضاد با منافع اقتصادی کشور بوده و هیچ توجیهی ندارد؛ لذا افرادی باید به مجلس شورای اسلامی راه یابند که گرایشات اقتصادی داشته باشند.

چمنیان با بیان اینکه فرد اصلح باید تابع سیاست‌های کلان کشوری باشد، افزود: امید می‌رود بتوانیم با انتخاب نمایندگان اقتصادی قدرتمند از استان تاثیرگذاری مطلوب‌تری در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

نفس حضور در انتخابات فارغ از پیروزی کدام فرد و جناح، بسیار حائز اهمیت است

در بخش دیگری از نشست، «محمدحسین روشنک»، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: نفس حضور در انتخابات فارغ از پیروزی کدام فرد و جناح بسیار حائز اهمیت است؛ بر همین اساس، اتاق بازرگانی خراسان رضوی، تمام تشکل‌های زیرمجموعه خود را برای حضور در این عرصه تشویق می‌کند. امیدواریم افرادی بر کرسی‌های مجلس تکیه بزنند که در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور گام بردارند.

وی افزود: رقابت و گرایشات سیاسی متنوع سبب افزایش حضور مردم در انتخابات و شور سیاسی می شود و مسئولین و سیاستگذاران باید این واقعیت را بپذیرند و در جهت رونق آن بکوشند.

«غلامحسین اسدی ازغدی»، رئیس انجمن صنایع تبدیلی کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: باید در انتخاب افراد اصلح، تخصص آنان را مهم‌ترین اولویت قرار دهیم؛ در واقع، دو مولفه تخصص و تعهد باید به صورت توأمان لحاظ شود.

در بخش دیگری از نشست، «میثم روحبخش»، دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: معتقدیم در میان افراد تایید صلاحیت شده، افرادی هستند که از برخی معیارهای ما در جهت حمایت از تولید برخوردارند؛ لذا با مشارکت در این رویداد، بایستی نسبت به انتخاب افراد متخصص و نخبه‌ای که قرار است سرنوشت اقتصادی کشور در گرو تصمیمات آنها باشد، گام برداریم.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.