• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3057 امروز 4
2
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی خواستار شد

ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور، از سوی مجلس آینده

  • کد خبر : 23506
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع کمبود نقدینگی در اقتصاد کشور، از سوی مجلس آینده
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات عمده اقتصاد ایران در سال‌های اخیر، چالش کمبود نقدینگی برای بخش‌های مختلف آن و خاصه برای بنگاه‌های تولیدی و صادراتی بوده و به عنوان یکی از عوامل بازدارنده رشد و توسعه اقتصادی کشور مورد تاکید بخش خصوصی قرار داشته و حتی به نحوی در گزارش‌های پایش‌ محیط کسب‌وکار کشور، عدم دسترسی به منابع تأمین مالی بیرونی و نرخ بالای منابع استقراضی در صدر مشکلات بنگاه‌ها مطرح شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، «حسین محمدیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش موثر مجلس در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: بارها متولیان امر تاکید کرده‌اند که مجلس در رأس امور قرار دارد و به واقع، نقش قانون‌گذاری خانه ملت، این جایگاه را برای آن متجلی می‌سازد. طبیعتا در مجلس آینده نیز باید یکی از موضوعات شاخصی که مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد، مسئله تامین نقدینگی و سرمایه‌گذاری است تا هم طرح‌های اجرایی و زیربنایی کشور سامانی پیدا کنند و هم بخش خصوصی اقتصاد و بنگاه‌های مولد، از ظرفیت این منابع بهره بگیرند.

او یکی از مطالبات شاخص بخش خصوصی از مجلس آینده را کمک به ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور عنوان کرد و متذکر شد: کلید حل مشکلات اقتصادی در گروی پایان تحریم‌ها و پیوستن به FATF است. تعامل با دیگر کشورهای جهان، ما را در توسعه بازارهای خارجی برای تولیدات ایرانی یاری می رساند. وکلای مردم در مجلس آینده باید این ضرورت را درک کنند و در عرصه تقنین و نظارت و مطالبه از دولت، این مسائل را به نفع رفاه جامعه مدنظر داشته باشند. رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: باید از کشورهای پیرامونمان که امروز راه توسعه را طی کردند، کسب تجربه کنیم و بخشی از رویکردهایی که آنها در پیش گرفتند را برای حرکت به تعالی اقتصاد، دنبال نماییم.

محمدیان با اشاره به اینکه متاسفانه در مجلس یازدهم افراد صاحبنظر در حوزه اقتصاد، حضور کمرنگی داشتند، تصریح کرد: انتظار این است که نخبگان اقتصادی به خانه ملت ورود کنند و نمایندگان مجلس آینده با اخذ نظارت تشکل‌های اقتصادی متولی و خاصه پارلمان خصوصی کشور که نخبگان اقتصادی در آن حضور دارند، تصمیماتی کارآمد به نفع اقتصاد کشورمان اخذ نمایند.

وی اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جهت تقویت اقتصاد و توسعه صادرات کشور، تجربیات و دانسته‌‌هایمان را در اختیار نمایندگان مجلس آینده بگذاریم تا آنها بتوانند تصمیمات و رویکردهایی را در کشور به اجرا دربیاورند که در غایت امر منجر به حرکت اقتصاد کشور در مسیر توسعه می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد درخصوص مهمترین معضلات حوزه صادرات بیان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ما، برقراری مراودات مالی با دنیاست و اولین قدم برای رفع این مشکل، پذیرفتن FATF است، توقع فعالان اقتصادی این است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.