• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 7
1
رئیس کمیسیون صنعت اتاق مشهد:

بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در بخش صنعت، مستلزم بهبود ارتباط با دیگر کشورهاست

  • کد خبر : 23581
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در بخش صنعت، مستلزم بهبود ارتباط با دیگر کشورهاست
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه صنعتی در گرو استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است و به همین منظور، ارتباط ما با جهان بایستی بهبود یابد و انتظار ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم، تلاش در جهت تحقق این امر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «عبدالله یزدان‌بخش» در گفت‌وگو با خبرنگار ما تاکید کرد: ضروری است نمایندگان مجلس به توسعه و بهبود ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته توجه خاص داشته باشند تا در سایه این ارتباطات از تکنولوژی روز دنیا در بخش صنعت استفاده نماییم و به پشتوانه صنعت، توسعه اقتصاد و تجارت کشور نیز تضمین شود. فراموش نکنیم اقتصادی که بر مبنای صنعت شکل گرفته باشد و تجارت آن با نگاه صنعتی صورت پذیرد، پایدار و ماندگار خواهد بود.

وی از «اشتغال‌زایی»، «ایجاد ارتباط فنی و تکنولوژیکی با جهان» و «تضمین دوام و استقلال کشور» و… به عنوان مهم‌ترین عوامل ارزش و اهمیت صنعت در کشور نام برد و افزود: با توجه به اهمیت انکارناپذیر این بخش، فعالان صنعتی از نمایندگان در قوه مقننه انتظار دارند که در راستای حذف یا اصلاح قوانین و مقررات مخل بخش صنعت گام بردارند.

یزدان‌بخش تصریح کرد: خواسته مشخص ما این است که نمایندگان مجلس، قوانین و رویه‌ها را -به ویژه در کمیسیون‌های صنعت و اقتصاد خانه ملت و در هنگام تهیه و تنظیم بودجه سالانه کشور- به گونه‌ای تنظیم و تصویب کنند که انگیزه کار صنعتی در کشور پررنگ شود.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید بسیار آگاهانه و با سرعت، عقب افتادگی‌های گذشته را جبران کنند چراکه فرصت بسیار کمی برای جبران در این زمینه باقی مانده و اگر نتوانیم نیازهای زیرساختی صنعت را در حوزه‌های انرژی، زمین، سرمایه و ارتباط با جهان تأمین کنیم، این بخش استراتژیک کشور در حوزه اقتصاد، به تدریج ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ارتباط نمایندگان مجلس با اتاق بازرگانی و کمیسیون‌های آن به ویژه کمیسیون صنعت، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با اخذ نظر و مشورت از بخش خصوصی آگاه به وضعیت اقتصادی کشور، در هنگام تصمیم‌سازی بهتر و شایسته‌تر عمل خواهد کرد.

وی همچین خواهان توجه نمایندگان مجلس به مسائلی از جمله «رفع تعهد ارزی»، «سرمایه‌گذاری خارجی»، «کنترل واردات به گونه‌ای که صدمه‌ای به تولیدکننده داخلی وارد نکند»، «ایجاد توازن در صادرات و واردات با تکیه بر بهبود روابط بین‌الملل با سایر کشورها»، «کاهش و رفع تحریم‌ها» و «اصلاح قوانین کارگری و کارفرمایی» شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.