• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 0
3
بررسی تفاوت های رفتاری و سلیقه مشتریان

بازاریابی بین نسلی در دنیای امروز

  • کد خبر : 23669
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
بازاریابی بین نسلی در دنیای امروز
بازاریابی معمولا هنری در نظر گرفته می شود که به برندها برای اثرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف کمک می کند. در بهترین حالت برندها به کمک مارکتینگ توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب هایی را پیدا می کنند که تا قبل از آن حتی فکرش را هم نمی کردند. در این میان اوضاع برخی از کسب و کارها کمی متفاوت تر از دیگران است؛ چراکه همه مخاطب ها یکطور فکر نمی کنند. صرف نظر از عواملی مثل نژاد یا محل سکونت، شرایط سنتی هم در انتخاب مشتریان اهمیت ویژه ای دارد. خب کسی که الان در دهه هفتم زندگی اش است، سلیقه خریدی مشابه با جوانان 20 یا 30 ساله ندارد. به همین خاطر کسب و کارها باید حواس شان به این نکته کلیدی باشد وگرنه کلاه شان پس معرکه خواهد بود. این نکته ای است که ما در ادامه قصد داریم هرچه دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

برخی از کارآفرینان فکر می کنند همین که یک ایده خلاقانه و کمی تازه به ذهن شان رسید، دیگر کاربران باید برای شان سر و دست بشکنند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید احتمالا خیلی زود در دنیای بازاریابی با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد. خب کسی در بازار به فکر ایده های تازه شما نیست. در عوض امروزه دورِ شخصی سازی محتوا حسابی داغ است. این یعنی اگر شما همینطور خشک و خالی فرآیند تولید محتوا را دنبال کنید، آخر سر هیچ خبری از بازگشت سرمایه نخواهد بود. به همین خاطر بهتر است شرایط فعالیت تان در دنیای کسب و کار را به طور کامل تغییر دهید.

ما در این مقاله قصد داریم به شما برای آشنایی با بازاریابی بین نسلی کمک کنیم. اینطوری دستی به سر و گوش بازاریابی تان کشیده و آن را از حالت کلاسیک خارج خواهید کرد. خب برندی که مشتریانی از تمام نسل ها داشته باشد، بی برو برگشت موفقیت تکرارنشدنی در بازار تجربه خواهد کرد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید کارتان را حسابی متفاوت از رقبا دنبال کنید.

شاید شما هم چند باری اصطلاح بازاریابی بین نسلی به گوش تان خورده باشد، اما کمتر چیزی درباره اش بدانید. خب امروز دیگر زمان پایان دادن به شایعات ضد و نقیض درباره این استراتژی رسیده است. کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا دیدگاه تان نسبت به بازاریابی بین نسلی حسابی عوض شود. اینطوری فرصت کافی برای اثرگذاری بر روی مخاطب را نیز به خوبی پیدا خواهید کرد.

بازاریابی بین نسلی: یک ایده جذاب

اولین نکته ای که در این بخش باید به طور دقیق بررسی کنیم، چیستی بازاریابی بین نسلی است. ماجرا از این قرار است که در بازاریابی به شیوه سنتی فرقی میان گروه های سنی مختلف وجود نداشت. فرض بر این بود که تمام مشتریان در صورت مواجهه با پیشنهادی ارزان و صدالبته با کیفیت نظرشان جلب می شود. البته امروزه اصلا خبری از این نوع محرک ها نیست. در عوض رفتار مشتریان طوری شده که انتظار پیشنهادات و صدالبته کمپین های بازاریابی کاملا شخصی سازی شده را دارند. به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

ما در روزنامه فرصت امروز بازاریابی بین نسلی را فرآیند گروه بندی مشتریان براساس شرایط سنی شان تعریف می کنیم. بر این اساس ما به طور کلی سه نسل اساسی خواهیم داشت. نسل نخست مربوط به کسانی است که بین سال های 1946 تا 1964 به دنیا آمده اند. این نسل که بعد از فاجعه جنگ جهانی به دنیا آمدند، شرایط زندگی به نسبت آرامی در مقایسه با دوران پرالتهاب جنگ های جهانی را پشت سر گذاشته اند. گروه دیگر در این میان نسل ایکس هستند که بین سال های 1965 تا 1976 چشم به جهان گشوده اند. این دسته از افراد حالا دیگر در میانسالی بوده و تمایل شان برای خرید با نسل جوان حسابی فرق دارد.

بعد از نسل بالا به گروهی موسوم به نسل هزاره می رسیم. این نسل بین سال های 1977 تا 1995 به دنیا آمده اند. از آنجایی که بسیاری از افراد مربوط به این گروه سنی الان در بازارهای جهانی به عنوان نیروی کار ماهر فعالیت دارند، توجه به نیازها و رفتارشان در بازار اهمیت ویژه ای دارد. متاسفانه خیلی از کارآفرینان در دنیای کسب و کار به این نکته کلیدی توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر به راحتی آب خوردن یکی از مهمترین و صدالبته پرسودترین گروه های مخاطب شان را به راحتی از دست می دهند.

در نهایت هم به نسلی می رسیم که به عنوان نسل زد شناخته می شود. این گروه سنی بین سال های 1996 تا 2010 به دنیا آمده اند و حسابی برای بازاریاب ها و صدالبته کارآفرینان دردسرساز شده اند. دلیل این امر رفتارهای کاملا متفاوت این نسل با گروه های قبلی است. به طوری که برخی از بازاریاب ها عملا آنها را در کانون توجه قرار نمی دهند. بی شک اگر شما بازاریاب ماهری باشید، خیلی زود متوجه اهمیت نسل جوان در دنیای بازاریابی خواهید شد. به همین خاطر باید همیشه برنامه ای برای آنها دم دست داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم بازاریابی برای گروه های سنی مختلف را بررسی کنیم. البته از آنجایی که نسل زد شرایط ویژه ای دارد، آن را به طور جداگانه در یک مقاله دیگر زیر ذره بین خواهیم برد، بنابراین شما در پایان این مقاله با ساز و کار بازاریابی برای نسل پیرمردها، افراد میانسال و نسل هزاره آشنا خواهید شد. خب حالا اگر آماده هستید، کم کم ماجراجویی مان را با قدرت هرچه تمام تر شروع کنیم.

نسل اول: پیرمردهای بعد از جنگ جهانی دوم!

نسل اول: پیرمردهای بعد از جنگ جهانی دوم!

بعد از اینکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید، اروپا درگیر مشکلات بسیار زیادی بود. این ماجرا تقریبا برای همه نقاط دنیا به غیر از آمریکای شمالی نیز مصداق داشت. طرح های توسعه و تلاش برای فرار از مشکلات مربوط به جنگ موجب شد در سال های پس از پایان این فاجعه شاهد رشد اقتصادی مثبت در بسیاری از نقاط دنیا باشیم. به طوری که برخی از کشورها حتی نرخ رشد جمعیت بالایی را نیز پشت سر گذاشتند. نسل پیرمردهایی که امروزه با آنها رو به رو هستیم، نتیجه همان بهبود اوضاع هستند.

همانطور که می شود حدس زد، نسل اول میانه خوبی با تکنولوژی های تازه ندارد. در عوض این نسل به ارزش های قدیمی و سنتی اهمیت بیشتری می دهد. ما در این بخش سعی می کنیم برخی از نکات کلیدی برای بازاریابی شخصی سازی شده در راستای تعامل با این دسته از افراد را زیر ذره بین ببریم.

توجه به وفاداری برند

توجه به وفاداری برند

نسل قدیم همیشه از یک برند خاص خرید کرده و وفاداری زیادی نسبت به یک کسب و کار نشان می دهند. این در حالی است که برخی از کارآفرینان برای تعامل با مخاطب هدف جوان باید هزار جور تکنیک را پیاده کنند. اگر شما بتوانید نظر نسل قدیم را به محصول و صدالبته برندتان جلب کنید، دیگر 90 درصد راه تبدیل آنها به مشتری وفادار را طی کرده اید. اگرچه خیلی از پیرمردها و پیرزن های کنونی بازنشسته محسوب می شوند، اما پس اندازهایی که در طول سال های متمادی ذخیره کرده اند، حالا قدرت خرید خوبی به آنها داده است.

اگر شما با کسانی سر و کار دارید که مربوط به نسل قدیم هستند، باید برندتان را کاملا مستعد وفاداری نشان دهید. البته این امر فقط مربوط به مشتریان نیست، شما باید خودتان هم جلوه ای کاملا وفادار به مشتریان نشان دهید. فقط در این صورت می توانید کارتان را به بهترین شکل ممکن جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشید.

تخفیف های بازگشت وجه

تخفیف های بازگشت وجه

آیا تا حالا با کمپین هایی مثل «یکی بخر دو تا ببر» یا «پول دو تا محصول را بده و فلان مقدار از پولت رو پس بگیر» رو به رو شده اید؟ در چنین شرایطی خیلی از کارآفرینان فکر می کنند باید تا ابد این کمپین ها را ادامه دهند، وگرنه مشتریان را به سادگی هرچه تمام تر از دست خواهند داد.

 

ما در روزنامه فرصت امروز برای بررسی این نکته باید اول از همه به یک مسئله کلیدی اشاره کنیم. امروزه دیگر خبری از تخفیف های فروش بازگشت وجه در دنیا نیست؛ چراکه این الگوی بازاریابی و فروش در دهه های 60 و 70 میلادی حسابی روی بورس بود. دلیل آن هم جذابیت این شیوه برای نسل قدیم است. با این حساب بد نیست کمی خاطرات گذشته را برای این نسل زنده کنید. قول می دهم اینطوری هم آنها حسابی از کمپین شما لذت می برند، هم اینکه به راحتی توانایی فروش محصولات تان را پیدا خواهید کرد.

یادتان نرود، شما نمی توانید تخفیف های بی نهایت سنگینی برای محصولات تان در نظر بگیرید. این امر نه تنها شرایط تان از نظر تعامل با مخاطب هدف را دشوار خواهد کرد، بلکه خیلی زود توان مالی تان را نیز از بین می برد. در عوض بد نیست کمی بیشتر به فکر وضعیت خودتان در بازار باشید. پس ماجرا را طوری طراحی کنید که تخفیف ها صرفا به مثابه نوعی محرک برای مخاطب عمل کرده و او را به یاد دوران خوش گذشته بیندازد.

پرهیز از تغییرات مداوم

پرهیز از تغییرات مداوم

برندهایی که دائما دنبال تغییر در محصولات یا خدمات شان هستند، خیلی زود توجه مشتریان نسل قدیم را از دست خواهند داد. امروزه بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند بازاریابی کاری است که باید با دقت بسیار زیاد دنبال شود. خب قبول دارم این کار ضرورت زیادی دارد، اما تغییرات مداوم در فرآیند بازاریابی و حتی تولید محصول برای قدیمی ها اصلا جذاب نیست.

اگر شما محصول محبوبی در میان نسل قدیم دارید، لازم نیست فرآیند کارتان را بی خود و بی جهت تغییر دهید. خب شما که نباید سری که درد نمی کند، دستمال ببندید. در عوض تا جایی که ممکن است از تغییرات عجیب و غریب پرهیز کنید. این امر به شما کمک می کند تا کارتان را به ساده ترین شکل ممکن جلو برده و نگران هیچ چیز هم نباشید.

یادتان باشد، شما نمی توانید با همه نسل ها به یک شیوه برخورد کنید. پس اگر مشتریانی دارید که هنوز در حال و هوای دهه های قبل سیر می کنند، باید حواس تان به آنها باشد. بهترین کار در این میان پرهیز از تغییرات سنگین و ناگهانی خواهد بود. اینطوری خیلی راحت و بدون دردسر اضافه مسیر توسعه کسب و کارتان را طی خواهید کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

استفاده از کوپن

استفاده از کوپن

کوپن ها عمر زیادی در دنیا دارند. احتمالا همه ما تجربه انتظار طولانی در صف کوپن را داریم. البته کوپن های دولتی فرق اساسی با کوپن های تجاری دارند. شما را نمی دانم، ولی من که نیمی از کودکی ام به کندن برچست کوپن از داخل روزنامه و مجلات گذشت.

فکر می کنم شما هم تجربیات مشابهی در زمینه استفاده از کوپن های تخفیف در بازار داشته باشید. خب فرآیند کار در این میان بی نهایت ساده است. شما با استاده از کوپن ها امکان استفاده از تحفیف های مناسب را خواهید داشت. این دقیقا همان کاری است که شما باید با سر و شکلی تازه دنبال کنید. بی شک هنوز هم در سراسر دنیا روزنامه و مجلات زیادی برای مردم محبوب هستند. در کنار این مسئله شما می توانید روی توانایی شبکه های اجتماعی نیز حساب کنید. اینطوری با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم مشتریان قدیمی تان را جذب می کنید، هم اینکه به نسل جوان چشم اندازی از زندگی در گذشته را نشان خواهید داد.

هنرنمایی شما در عرصه بازاریابی باید طوری انجام شود که جایی برای حرف و حدیث باقی نگذارد. از آنجایی که نسل قدیم میانه خوبی با فناوری های جدید و تغییرات مبتنی بر آن ندارد، بهتر است قبل از هر کاری به فکر استفاده از توانایی نوستالژی در بازاریابی برای آنها باشید. اینطوری فرصت بیشتری برای تعامل با آنها و تبدیل شان به مشتریان پر و پاقرص برندتان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

نسل دوم: میانسال هایی در دوراهی

نسل دوم: میانسال هایی در دوراهی

تکلیف نسل قدیم و جوانان تقریبا روشن است. آنها در دو سوی نمودار قرار دارند و معمولا آب شان با هم در یک جوی نمی رود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز وضعیت نسل میانسال را کمی دشوار در نظر می گیریم. خب این نسل نه تنها وضعیت مشخصی ندارد، بلکه گاهی به سوی قدیمی ها و سایر اوقات به سوی جوانان میل پیدا می کند. همین امر موجب سلیقه ای ترکیبی در میان این نسل شده است.

ما در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین نکات در ارتباط با نسل میانسال را زیر ذره بین ببریم. شما در ادامه فرصت کافی برای آشنایی با ویژگی های متضاد این نسل پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این رابطه را بررسی کنیم.

عشق بی پایان به تبلیغات تلویزیونی

عشق بی پایان به تبلیغات تلویزیونی

نسلی که ما در این بخش درباره اش حرف می زنیم، با تلویزیون بزرگ شده است. در دوران آدم های میانسال خبری از پلی استیشن یا شبکه های اجتماعی نبود. در عوض همه چیز در قالب رادیو و تلویزیون خلاصه می شد. رونمایی از نسل تلویزیون های رنگی در آن زمان انقلاب بی نهایت کلیدی به حساب می آمد. به طوری که حتی میزان سرمایه گذاری تبلیغاتی برندها بر روی بازاریابی تلویزیونی را نیز حسابی تکان داد.

اگر شما مشتریان زیادی از نسل میانسال دارید، بد نیست روی تبلیغات تلویزیونی حساب ویژه ای باز کنید؛ چراکه هنوز هم بسیاری از مردم در سراسر دنیا تلویزیون را 24 ساعته نگاه می کنند. اگر به نسل جوان تعلق داشته باشید، خیلی خوب این نکته را درک می کنید؛ چراکه پدرهای اغلب ما جان شان به تلویزیون و اخبار ساعت های مختلف بند است؛ مگر نه؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

مهمترین فناوری که نسل میانسال با آن آشنایی کاملا دارد، ایمیل است. بسیاری از افراد متعلق به این نسل هنوز هم تمام کارهای خود را با ایمیل سر و سامان می دهند. درست به همین خاطر شما باید توانایی بالای ایمیل ها در ساماندهی فعالیت این نسل را در خاطر داشته باشید.

ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا با هزینه ای بی نهایت کم به مخاطب میانسال تان دسترسی پیدا کرده و بازگشت سرمایه حیرت انگیزی نیز برای خود به هم بزنید. بسیاری از اوقات بازاریاب ها در مسیر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. این در حالی است که با استفاده از ایمیل دست کم خیال تان از بابت نسل میانسال راحت خواهد بود.

یادتان باشد، ایمیل های شما قرار نیست خیلی طولانی باشد. در عوض بهتر است ایمیل هایی بی نهایت کوتاه برای مخاطب طراحی کنید تا کارتان به مشکل زیادی نخورد. خب این روزها کمتر کسی در بازار اعصاب و حوصله کافی دارد. با این حساب ایمیل های طولانی شما خیلی زود روی اعصاب همه رژه خواهد رفت.

کمی استراحت بد نیست!

کمی استراحت بد نیست!

نسل میانسال همیشه در تکاپوی دنبال کردن ترندها یا خرید از برندهای تازه نیست. آنها گاهی به محصولات جدید هم توجه لازم را نشان نمی دهند، بنابراین اگر فکر کرده اید با بمباران این نسل امکان تجربه بازگشت سرمایه مناسب را دارید، باید بگویم سخت دراشتباهید؛ چراکه امروزه اصلا از این خبرها نیست. در عوض شما باید حواس تان را جمع کنید تا یک وقت مشتریان این نسل از دست شما خسته نشوند.

ایده‎ ای که ما در این بخش برای شما آماده کرده ایم، شاید کمی عجیب باشد، اما کاربردهای بی نهایت زیادی دارد. کافی است به جای اینکه دائما در دست و پای مشتریان باشید، هرچند وقت یکبار به آنها استراحت کوتاهی دهید. این امر به شما کمک می کند تا بدون دردسر کارتان را جلو ببرید. خب وقتی مشتریان شما حوصله کافی برای دنبال کردن دم به دقیقه ترندها را ندارند، چرا الکی آنها را اذیت کنید؟

نسل سوم: گروه هزاره!

نسل سوم: گروه هزاره!

آخرین نسلی که ما در این بخش زیر ذره بین خواهیم برد، نسل هزاره است. این نسل بین سال های 1977 تا 1995 به دنیا آمده اند. درست به همین خاطر تجربه ای متفاوت از نسل های قبل در زمینه خرید یا حتی کارآفرینی دارند. دسترسی به فناوری های دیجیتال و آشنایی زودهنگام با اینترنت بخشی از ویژگی های این نسل محسوب می شود.

بسیاری از مردم دنیا امروزه در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. نسل هزاره در این میان وضعیت بی نهایت بهتری دارد؛ چراکه آنها دست‎کم در یک شبکه اجتماعی عضو بوده و به همین خاطر همیشه در جریان تغییرات قرار دارند.

البته نسل هزاره میانه خوبی با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ندارد بنابراین شاید بتوان گفت این نسل بیشتر مصرف کننده محتوا در شبکه های اجتماعی است. ما در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های این نسل در حوزه بازاریابی را به اتفاق شما زیر ذره بین خواهیم برد.

تمرکز بر نوآوری

تمرکز بر نوآوری

از آنجایی که نسل هزاره در دل تغییرات شگرف دنیا زندگی و رشد کرده، میانه خوبی با نوآوری دارد. اگر برند شما توانایی نوآوری های جذاب را داشته باشد، خیلی زود در دل این دسته از افراد جا باز خواهد کرد بنابراین شما باید طوری رفتار کنید که برندی جذاب برای مخاطب تان برجای بگذارید. اینطوری شانس زیادی برای تعامل با مخاطب تان پیدا می کنید.

نوآوری فقط به عرصه تولید محصول ختم نمی شود. شما به عنوان یک بازاریاب باید همیشه به مخاطب تان اطمینان دهید که با بهترین محصولات ممکن سر و کار دارند. به علاوه، استفاده از ایده های بازاریابی تازه نیز در این میان مزیت ویژه شما محسوب می شود بنابراین باید هرچه در چنته دارید، رو کنید.

اگر شما میانه خوبی با جلوه‎های ویژه در زمینه تولید محتوا دارید، نسل هزاره حسابی عاشق تان خواهند شد. کافی است در صورت امکان از انواع انیمیشن نیز در فرآیند کاری تان استفاده کنید. آن وقت دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت.

استفاده از نظرات مخاطب

استفاده از نظرات مخاطب

مشتریان نسل هزاره عاشق مشاهده توجه برندها به نظرات شان هستند. اگر شما بخشی از کمپین تان را براساس نظرات مشتریان تغییر دهید، دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. این دقیقا همان کاری است که برخی از بازاریاب ها به خوبی انجام می دهند. شما باید در این بخش به مشتریان نشان دهید نظرات شان را با دقت مطالعه کرده و برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستید.

برخی از بازاریاب ها سعی می کنند به طور فیک تظاهر به استفاده از نظرات مشتریان کنند. اگر شما هم در دنیای بازاریابی از این ایده‎ها استفاده کنید، خیلی زود کارتان به جاهای باریک می‎کشد. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع خراب شود، واقعا به نظرات‎شان اهمیت دهید.

کار شما در این بخش مثل سرمربی فوتبالی است که باید با توجه به بازخورد دریافتی از هواداران و صدالبته خودِ بازیکنان برای مسابقات بعدی تاکتیک های تیم را تغییر دهد. اینطوری توانایی اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب هدف پیدا کرده و کارش دقیق تر پیش می رود.

علاقه به شبکه های اجتماعی

علاقه به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در کانون زندگی نسل هزاره قرار دارد. همانطور که گفتیم، شاید آنها مهارت زیادی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی برای تولید محتوا نداشته باشند، اما کارشان در زمینه استفاده از پلتفرم های مختلف به عنوان منبع اطلاعات را به خوبی بلد هستند. مثلا این نسل برای یافتن یک رستوران خوب اول از همه به نظرات کاربران در گوگل توجه می کنند. اگر رستوران مورد نظر میانگین امتیاز خوبی در گوگل داشته باشد، آن وقت تازه سراغ بخش های دیگر خواهند رفت.

در دنیایی که به شدت دیجیتال شده، کسب و کار شما برای اثرگذاری بر روی نسل هزاره چاره ای به غیر از دیجیتالی شدن ندارد. چه بسا نسل قدیم تر اهمیت زیادی به این ماجرا ندهد، اما پای شما در این میان حسابی گیر است. پس نباید کار را سخت کنید. در عوض بهتر است کمی تغییر در کمپین های هدف گذاری شده برای این نسل اعمال کنید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر خواهد شد.

سخن پایانی

آشنایی با بازاریابی بین نسلی

تولید محتوا در دنیای بازاریابی کار ساده ای نیست. تفاوت نسلی میان مشتریان همیشه بازاریاب ها را در شرایط دشواری قرار می دهد. درست به همین دلیل شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از تاکتیک های مختلفی دارید. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین نکات در رابطه با نسل های مختلف مشتریان را به اتفاق شما مرور کنیم. حالا دیگر شما چشم انداز نسبتا دقیقی از اوضاع تان دارید.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23669

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.