• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3057 امروز 4
2

رفع موانع تجارت تجهیزات صنعتی ایران و روسیه با تهاتر

  • کد خبر : 23797
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رفع موانع تجارت تجهیزات صنعتی ایران و روسیه با تهاتر
استفاده از ابزار تهاتر موازی برای ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، پیشنهادی بود که رئیس هیات عامل ایدرو در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه مطرح کرد و مورد استقبال طرف روسی قرار گرفت.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در راستای بررسی گسترش همکاری‌های صنعتی، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد داد.

به گزارش سازمان ایدرو، بابک احمدی در دیدار با رییس مرکز صادرات روسیه، با اشاره به تجارب همکاری‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، بر گسترش همکاری دوجانبه در امر صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی تأکید کرد.

احمدی با اشاره به مشکلات بانکی و مالی، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت: بر اساس این مدل سازوکاری تعریف می‌شود که مشکلات تبادلات مالی مرتفع می‌شود.

او هدف از ارائه این پیشنهاد را رفع نیازهای صنعتی دو کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد این پلتفرم هر چه زودتر عملیاتی شود تا با اجرایی شدن زودتر آن، تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقه‌مند به مشارکت در این مدل همکاری شوند.

بررسی تعیین نرخ مبادله بین ایران و روسیه

رئیس مرکز صادرات روسیه (آر ای سی) هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه، از گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه در قالب پلتفرم پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به مکانیسم مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.

ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق ایدرو اطلاعات لازم ازجمله نوع ماشین‌آلات و تجهیزات و شرکت‌های ایرانی را دریافت خواهد کرد، گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه‌حساب از مسائل مهم در بررسی این پیشنهاد است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.