• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3057 امروز 0
3
نسبت تسهیلات به سپرده های شبکه بانکی خراسان رضوی در پایان دی ماه امسال به 71 درصد رسید

بهبود آماری نسبت تسهیلات به سپرده های بانکی استان

  • کد خبر : 23885
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
بهبود آماری نسبت تسهیلات به سپرده های بانکی استان
داده های بانک مرکزی درباره کل مانده تسهیلات و سپرده های ریالی و ارزی بانک ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان دی ماه 1402 نشان می دهد نسبت تسهیلات به سپرده های بانکی کشور در پایان این ماه به 84 درصد رسیده است. یعنی در پایان دی ماه کل سپرده های شبکه بانکی کشور پس از کسر سپرده قانون به 7 میلیون و929هزار میلیارد تومان رسیده که ازاین میزان در پایان دی ماه 6 میلیون و 667 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات جاری و غیرجاری در اختیار مشتریان گرفته است.
58 درصد وام ها در تهران
استان تهران به تنهایی 4 میلیون و 367 میلیارد تومان از منابع و 3 میلیون و 888 هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات جاری و غیرجاری شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است که به عبارتی حدود 59 درصد کل تسهیلات جاری و غیرجاری بانک‎های کشور در اختیار مشتریان شبکه بانکی کشور در شعب تهران قرارگرفته است. استان اصفهان در رتبه بعدی تنها 4 درصد این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.
سهم 3 درصدی خراسان رضوی از وام های بانکی کشور
اما استان خراسان رضوی و شبکه بانکی این استان در پایان دی ماه از مجموع سپرده های بانکی پس از کسر سپرده قانونی که معادل 323 هزار میلیارد تومان است، حدود 223 هزار میلیارد تومان معادل 71 درصد از سپرده ها را به مشتریان خود وام داده است که این وام ها بخشی تسهیلات جدید هستند و بخش مهمی تسهیلات امهال شده و تمدیدشده وام های قبلی است. با این حال نسبت تسهیلات به سپرده های بانکی استان در ماه ها و سال های گذشته همواره برمدار 65 تا 70درصد بوده که در این ماه این وضعیت بهبود پیداکرده است. با وجود این، سهم استان خراسان رضوی از کل تسهیلات پرداختی کل کشور تنها 3 درصد بوده است .
لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.