• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 1
2
عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد

قوانین حوزه صادرات کشور، به عارضه آزمون و خطا دچار شده است

  • کد خبر : 23981
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
قوانین حوزه صادرات کشور، به عارضه آزمون و خطا دچار شده است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ما شاهد تصمیم‌گیری یا وضع قوانینی هستیم که نظرات و خواسته‌های بخش خصوصی در آن لحاظ نشده است و لذا این موضوع تاکنون آسیب‌های زیانباری از خود بر جای گذاشته و لذا می‌توان گفت ما بیشتر درگیر آزمون و خطا هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «فرهاد سحرخیز» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «تحلیل بازار» با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های فاقد پیوست کارشناسی یکی از عوامل آسیب‌زننده به حوزه صادرات است، اظهار کرد: اگر بخش خصوصی را به عنوان یک مشاور بپذیرند مشکلات به‌سرعت رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما شاهد تصمیم‌گیری یا وضع قوانینی هستیم که نظرات و خواسته‌های بخش خصوصی در آن لحاظ نشده است و لذا این موضوع تاکنون آسیب‌های زیانباری از خود بر جای گذاشته و لذا می‌توان گفت ما بیشتر درگیر آزمون و خطا هستیم.

سحرخیز با تاکید بر اینکه تصمیمات اتخاذ شده دولتمردان بر روی فعالیت‌های مختلف بخش خصوصی اثر مستقیمی دارد، تصریح کرد: در حوزه تولید، اشتغال و کار باید اجازه داد تا بخش خصوص نیز در تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشد و نظرات آن‌ها به دلیل قرار داشتن در میدان در تصمیم‌گیری‌های دولتی و یا مجلس لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از قوانین، موازی‌کاری‌های موجود و همچنین نبود یک سیاست واحد در حوزه تولید و صادرات موجب بی‌انگیزگی و خستگی تولیدکننده یا صادرکننده شده است. به طور مثال یک واحد تولید مواد غذایی برای تولید نه‌تنها باید با وزارت بهداشت تعامل کند، بلکه به همین میزان همکاری و تعامل را باید با اداره استاندارد داشته باشد و وقتی از مرحله تولید رد شد دوباره باید همین میزان تعامل و همکاری را برای بحث صادرات مجددا در پیش بگیرد و این در حالی است که تعزیرات حکومتی به عنوان نهاد سوم بیشترین چالش‌ها را با تولیدکننده دارد که خود داستان مفصلی است.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: این مشکلات در حالی است که می‌توان با کاهش بروکراسی و تسهیل قوانین برای تولید و صادرات به صادرکتنندگان کمک کرد، اما به نظر می‌رسد این قوانین همگی در راستای کاهش سرعت تولید وضع شده است تا شتاب بخشیدن به آن.

وی اضافه کرد: ما در حوزه‌های مختلف دچار مشکلات فراوان هستیم که هنوز به طور جدی برای حل آن‌ها اقدام نشده است و این مشکلات سدی جدی در برابر صادرات و واردات است. مانند قوانینی که میان بانک مرکزی و گمرک مدام تغییر می‌کند و در این بین صادرکننده بیشترین ضرر را در این میان متحمل می‌شود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.