• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3053 امروز 0
4

عرصه رقابت در اینفلوئنسری تنگ‏‏‌تر می‌شود

  • کد خبر : 24039
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
عرصه رقابت در اینفلوئنسری تنگ‏‏‌تر می‌شود
یکی از کارهایی که الی نوریگا، اینفلوئنسر رسانه‌‌‌های اجتماعی، برای خشنودی فالوورهایش در اینستاگرام انجام داد، پوشیدن شلوارهای جین گشادی است که این روزها بسیار ترند شده و اختلاف‌نظرهای زیادی را دامن زده است.

نوریگا در یک پست اینستاگرامی که فیلمش را در خانه‌‌‌اش در اوکلاهما سیتی گرفته، گفته: «باورم نمی‌شود چقدر بد شده‌‌‌ام.»

این سادگی و بی‌‌‌تکلفی نوریگاست که باعث شده بیش از ۱۰۰‌هزار فالوور در اینستاگرام داشته باشد و آنقدر پول درآورد که شغل تمام وقتش را به عنوان دستیار مدیر رها کند و به طور کامل به فعالیت در رسانه‌‌‌های اجتماعی بپردازد.

درآمدش آنقدر زیاد شد که همسرش ریکاردو هم وقتی بیکار شد، دنبال شغل دیگری نرفت و تصمیم گرفت کارهای اداری کسب‌وکار همسرش را انجام دهد.

طبق گزارش گلدمن ساکس در سال گذشته، الی و ریکاردو نوریگا، که هر دو در اوایل ۴۰ سالگی هستند، یکی از حدود ۵۰ میلیون «تولیدکنندگان محتوا» در سراسر دنیا هستند که علایق، تخصص‌‌‌ها و کارهای دستی خود را با فالوورهای آنلاینشان به اشتراک می‌‌‌گذارند. خیلی از آنها از پلتفرم‌‌‌هایی مثل فیس‌‌‌بوک، تیک‌‌‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام استفاده می‌کنند تا محصولات برندسازی شده را در ازای پول یا محصول، تبلیغ کنند.  برخی دیگر هم، محتواهایی را پست می‌کنند تا ترافیک اینترنتی کافی ایجاد کنند و بخشی از درآمد تبلیغاتی را از آن خود کنند. گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده با رشد این اکوسیستم دیجیتال، اقتصاد تولید محتوا دو برابر شده و از ۲۵۰ میلیارد دلار امروز به ۴۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ می‌‌‌رسد.  با این حال، رقابت برای برخورداری از این تکه کیک بسیار تنگاتنگ است و احتمالا شدیدتر هم می‌شود. طبق تحلیل گلدمن، فقط حدود ۴‌درصد تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا، بیش از ۱۰۰‌هزار دلار در سال درآمد دارند.  همزمان، طبق نظرسنجی شرکت اطلاعات کسب و کار «مورنینگ کانسالت» که سال گذشته منتشر شد، ۵۷‌درصد جوانان نسل Z گفته‌‌‌اند که اگر فرصت برایشان فراهم شود، دوست دارند اینفلوئنسر شبکه‌‌‌های اجتماعی شوند.

با اینکه این شغل بسیار اغواکننده است، اما پول درآوردن در آن چندان آسان نیست. خیلی از اینفلوئنسرها برای اینکه در میدان رقابت پیروز باشند، مجبورند سلسله محتواهای جدید و اورجینال را به طور بی‌‌‌وقفه تولید کنند و از این لحاظ بسیار تحت فشارند.

نوریگا می‌‌‌گوید: «رئیس خودمان هستیم و کاری را انجام می‌‌‌دهیم که از آن لذت می‌‌‌بریم. اما من و همسرم برای درست کردن عکس و فیلم به صورت مداوم، ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌‌‌کنیم و عملا هیچ‌گونه توازنی بین کار و زندگی ما نیست.»

آنجله کریستین، استادیار ارتباطات در دانشگاه استنفورد که دنیای اینفلوئنسرهای رسانه‌‌‌های اجتماعی را مورد مطالعه قرار می‌دهد، می‌‌‌گوید: «اگر فقط ۵۰‌هزار یا ۱۰۰‌هزار فالوور داشته باشید، اهرم قدرت زیادی در دست ندارید، چون هزاران نفر دیگر مثل شما هستند. اگر این شغل را جدی نگیرید، یک نفر دیگر این کار را می‌کند. رقابت بسیار شدید است. شما یک ماهی در یک اقیانوس بسیار بزرگ هستید.»

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.