• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 1
2
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق خراسان رضوی مطرح کرد

سرمایه گذاری 500 میلیاردی در نیروگاه های خورشیدی استان

  • کد خبر : 24066
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
سرمایه گذاری 500 میلیاردی در نیروگاه های خورشیدی استان
دیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان این که درآمد مشترکین از محل خرید تضمینی برق توسط دولت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: ارزش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی استان ۵ هزار میلیارد ریال است.
مهدی مرزبانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که ظرفیت استان خراسان رضوی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مطلوب است، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت بی‌نظیری در زمینه تابش آفتاب است و به طور متوسط سالانه حدود ۳۰۰ روز آفتابی داریم که برای مولدهای خورشیدی بسیار مناسب است.
وی گفت: با توجه به تاکید ویژه دولت سیزدهم طی دوسال گذشته درخصوص استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، در این راستا تاکنون در حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی تعداد یک هزار و ۱۱۵ نیروگاه خورشیدی انشعابی مربوط به مشترکین برق به ظرفیت مجموع ۱۰ هزار و۳۰۰ کیلووات نصب شده است.
مرزبانی با اشاره به احداث ۵ نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس به ظرفیت جمعا ۷.۳۳ مگاوات در استان اظهار کرد: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کمک به رفع ناترازی در تولید و مصرف برق کرده و باعث کاهش تلفات شبکه برق می‌شود.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی را به لحاظ اقتصادی دارای صرفه دانست و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم برای افزایش تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق از این نیروگاه‌ها طی دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته که باعث ترغیب مشترکین به نصب این سامانه ها و افرایش ظرفیت تولید انرژی در استان شده‌است.
مرزبانی با بیان این که درآمد مشترکین از محل خرید تضمینی برق توسط دولت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: ارزش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی استان ۵ هزار میلیارد ریال است.وی اظهار کرد: چشم انداز استان برای افزایش نیروگاه‌های خورشیدی بسیار روشن است و هدف‌گذاری انجام شده طی سال ۱۴۰۳، رسیدن به ظرفیت ۲۰هزار کیلووات برای نیروگاه های خورشیدی مشترکین و ۱۵ مگاوات برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر مقیاس بزرگ است.
لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.